Danmark har minskat sin invandring enligt samma mall som SD vill använda. Det har inte lett till de ekonomiska vinster som du påstår skall ske vid minskad invandring.
Tittar man på Danmarks ekonomiska utveckling de sista 10-15 åren parat med att studera deras invandring så tycker jag inte man hittar de samband du snackar om ovan.
Sverige har sänkt skatterna bra mycket mer än Danmark med bibehållen invandring. Sverige har dessutom idag starkare statsfinanser.
Nu är det ju väldigt svårt att jämföra länder med olika förutsättningar. Jag är dåligt insatt i hur Danmarks samhällsservice, infrastruktur mm ser ut men jag vet att den är rätt kass här. Så jag kan ju inte heller förneka att du har rätt nånstans i ditt resonemang även om jag verkligen inte tror det. Men när det gäller frågan rent allmänt så får man nog även ta med att kostnaderna naturligtvis inte minskar över natten. Och vidare kan man ju även diskutera vad man ska ta med i kostnaderna. Om man räknar med bieffekter och indirekta kostnader som fri invandring innebär så kan nog summan bli oändlig.
Notera dock att jag absolut inte är emot "invandring" i allmänhet. Egentligen tvärtom. Men man kan sköta allt med mer ansvar och ställa lite högre krav etc. En portion av måttlighet och realism hade ju inte varit så dumt heller.