Jag hoppas att ni aldrig äter pizza eller thaimat för då stöder ni invandrarna. Jag har ätit pizza bakad av svennar och de är aldrig goda. Då gör jag egen pizza istället.
Du behöver inte massinvandring för att ta del i andra kulturers mattraditioner.
(Personlig åsikt: SD kommer inte föra Sverige framåt utan snarare bakåt. Det de skrivit på sin hemsida är bara en jävla skönmålning. Den verkliga sanningen har vi ju sett i blaskorna. Om nu någon skulle hävda motsatsen kan jag nog avslöja att friatider.se och sådana nättidningar inte är någon tillförlitlig källa heller.)
Fria Tider och aftonbladet kan mycket väl vara tillförlitliga källor. Det beror helt på textens innehåll. Problemet är att du ser auktoritet som sanning, istället för att se att auktoritet som auktoritet.
Sen har jag inte funderat på hur jag ska rösta till hösten. Jag hinner fundera.
Fortsätt rösta och hoppas samhället blir bättre. Så länge du är passiv och inte funderar för mycket är du en god medborgare.
Jag blir mest illamående när folk ska dra alla över en kam istället för att se individer. Det finns ju likförbannat svennar som förstör busskurer precis lika mycket som invandrare (och eventuellt andra- och tredjegenerationen).
När det handlar om beslut som ska fattas i riksdagen kan man inte se till individer. Även fast min tidigare granne från Irak är supertrevlig så har jag inte ändrat uppfattning att det inte är hållbart med massinvandring (du har säkert hört auktoriteter tala om att Sverige inte har
massinvandring, men det är helt fel).
Jag är mest förfärad över att se hur många läkar-, ingenjörsutbildade får sitta och köra taxi hela dagarna. Det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra när jag är färdig ingenjör. Det där är inte att använda resurser och ett dåligt resultat av invandringen på grund av vår attityd. Våra pengar går till spillo när det finns så många med resurser som inte kan användas på rätt sätt.
Det är inte extremt många taxichaufförer som är läkare och ingenjörer. Inte mer än andra människor som vidareutbildat sig men inte lyckas få tag i ett arbete som motsvarar deras utbildning.
Hur vill vi ta hand om varandra?... Skulle det vara någon egentligt skillnad om det på valdagens kväll är Löfven eller Reinfeldt som håller tal?
(oh yeah, nu ser jag fram emot hur allt detta viftas bort med EN mening utan någon direkt tyngd bakom sig)
Där har du redan svaret. Vi tar inte hand om varandra och vi tar inte något ansvar. Dessa saker ser vi som problem och har låtit staten ansvara över. Det stämmer absolut att det spelar ingen roll om det är Löfven eller Reinfeldt som vinner. Båda dessa herrar representerar båda globalistmaffian och slutresultatet är detsamma. Du får en illusion av valmöjlighet att någon av dessa herrar ska representera dig.
Ett sunt samhälle behövs ingen regering. Ett trasigt samhälle behöver. Tyvärr verkar de flesta tro att det är livsnödvändigt att ha en enormt centraliserad stat som skor sig på folket för att lyckas ha skola och sjukvård.
Kalla mig cyniker, men inget kommer bli bättre på ett bra tag. Människor måste först börja rannsaka sig själv och förstå vad det man egentligen, omedvetet förespråkar. Mentalt friska människor bygger hållbara samhällen.
Sevärd dokumentär som alla bör se, The century of the self
http://thepiratebay.se/torrent/6029336/The_Century_of_the_Self__(BBC_-_Complete_Series)
Att Sverige har varit och fortfarande är ett relativt rikt land är det väl ingen som förnekar? Det är ju en av de främsta ursäkterna förespråkarna till vår höga invandring har.
Det intressanta är snarare åt vilket håll utvecklingen går, och rapport efter rapport visar på att vi är på väg utför inom de flesta mätbara områden. Bör man då blunda för verkligheten och fortsätta spä på problemen eller hejda sig och försöka få ordning på torpet?
Det byggs inga rikedomar i Sverige nu för tiden. Det är dagens generation som parasiterar på tidigare generationers ansträngningar.
Det går utför för Sverige. Vi är klassade som ett u-land inom en ganska kort framtid.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ent_Index_projections_of_the_United_Nations#_
Det är ju ett av problemen, ingen tycks veta. Politiker, experter m.fl. mumlar på och spannet är så stort att det går från vinst till förlust. Är våra myndigheter så in i helvete inkompetenta att de inte ens kan ge en ungefärlig siffra?
Vi har siffror och beräkningar på allt som har betydelse i samhället. Att det inte finns på invandringens kostnad har inget med att göra att det skulle saknas kompetens.
Sedan tror jag att en del av SD:s framgångar inte beror på ekonomi utan helt enkelt på det sjuka debattklimatet. Invandring innebär säkert både för och nackdelar som allt annat men man måste få ifrågasätta utan att bli kallad Eichmann och bli beskylld för att ha som hobby att svetsa ugnar i garaget av någon finning afa-aktivist, kulturskribent etc.
Många känner inte igen sitt hemland längre. Då spelar det ingen roll om invandring skulle vara en ekonomisk vinst.