Jag böjer ner mig, du har rätt, din källa och dess utförda research var mycket mer trovärdig...
Som jag skrev i förra inlägget:
pluspoäng för att de kämpat, fortsatt kämpa och delvis lyckas få folket och resten av partierna att (lite) våga prata om invandringspolitiken och integration, allt är såklart inte negativt med dem, världen är knappast svart/vit
Obegripligt att deras politik utgår ifrån ett "vi mot dom"-tänk?... Tycker du verkligen det?
Sen är det exakt likadant på andra sidan, Vänsterextremister har lika mycket hat och står för lika mycket av problemet, det är lätt att se och förstå som utomstående, medan de inombordares såklart enbart anser att andra sidan är problemet...
Synen på att politiskt olika val/partier ligger på en rak linje, rött till vänster och blått till höger, känns som en väldigt gammal syn, en mer aktuell och trovärdig syn på det hela är en cirkel. (M) och (S) ligger nära varandra i toppen, och så klart resterande partier i nära anslutning på varsin sida, sen ner mot botten/skiten har vi de partier och organisationer och mer vill och satsar på "vi mot dom"-tänk, hot och våld (och propaganda, falsk ryktesspridning, fult spel helt enkelt) i stil med AFA, ND osv.
Att SD växt fram ur dessa kretsar och förfinats är väl knappast en hemlighet?
Vad gäller resten av Europa så skulle jag nog hellre ser mindre av rasistiska partier i t.ex./framförallt england, spanien, italien och grekland än att vi ska öka antal medlemmar i rasistiska partier här...
(a.k.a MER samarbete i hela EU, istället för att (bara) minska här)