Fyller väll i lite jag med. Sanningshalten i min text får ni bedöma själva ![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Småvägar = kurvigt = svänga + fart = kul
) De går väldigt mycket bättre än 4-taktaren körskolan tillhandahöll när jag tog kortet.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
En 125:a (praktiskt taget alla) trivs troligtvis som bäst på 70-vägar, 50-vägar är för bebyggda för bus och 90-vägar är rena flygrakor.Nu tänker du allmänt på hojar, eller menar du att gasgasen fungerar bra att glida med på småvägarna?
Småvägar = kurvigt = svänga + fart = kul
Då har du nog inte stött på många trimmade moppar, här i stan finns det en hel del moppar ute ibland och vissa pinnar på ganska friskt. (brukar förfölja dem och se hur snabbt de gårTvivlar starkt på att det verkligen är så. Isf måste du vara kass på att växla![]()
Jag fyller i lite jag med. Om man tänkt köra mycket på stora vägar kan det vara en god idé att fråga förra ägaren om när han lägger i de olika växlarna, t.ex så har min WRE en alldeles för långsam 6:e växel. Effektkicken kommer redan vid 90-100 km/h, så farter över 90 är nästan omöjliga att hålla en längre stund. Dock når 4:an säkert till 100km/h (minns inte riktigt), så det går nog busa i de hastigheterna även med min hoj.Kan ju fylla i lite. Rätt drevat så är det lugnt att köra både 90-väg och motorväg med en GasGas, EXC eller Wr. På min WR t.ex. så kör har jag inte ens lagt i sexan i 90.