Val av 125;a

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
hej jag ska sälja min aprilia mx 125 sm det är mycket hoj för pengarna och den har bara haft två ägare som har kört den så därför har den bara gått lite över 1000 mil det sitter nytt kolv paket på för jag har hört att man ska bytta det vid 1000mil. den är bes och har nytt driv paket och bor vallentuna det är en 04 jag hade tänkt mig runt 20 000 men kan tänka mig pruta:tummenupp

Jag dog nästan av syrebrist :hihi

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Husqvarna delar är skit lätt att få tag på! Halvards motor AB säger jag bara! Får grejorna 2dagar efter man har beställt och om det är fel är det bara att skicka tillbaka och få rätt utan extra kostnad!

Ktm och husqvarna priset skiljer inte mycket kan jag säga. ( brorsan har en ktm så jag vet )

Annars är det bara en smaksak tycker jag i alla fall :)

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
Husqvarna delar är skit lätt att få tag på! Halvards motor AB säger jag bara! Får grejorna 2dagar efter man har beställt och om det är fel är det bara att skicka tillbaka och få rätt utan extra kostnad!

Ktm och husqvarna priset skiljer inte mycket kan jag säga. ( brorsan har en ktm så jag vet )

Annars är det bara en smaksak tycker jag i alla fall :)

Stämmer säkert jätte bra.. men aprilia delar m.m är ju grymt svårt och dyrt att få tag i! =)

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Stämmer säkert jätte bra.. men aprilia delar m.m är ju grymt svårt och dyrt att få tag i! =)

Känns som aprillia och cagiva är jämnlika då båda e italienska.
Till raptorn fick jag hem grejerna på 3 dagar efter beställning från italien så det e inte alls farligt =)

amius

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Hej. Hoppar in lite här i tråden :p Ska själv köpa en 125:a och jag har först tittat på DT:en men läst lite mer att det är en slö variant av 2-takt, så jag kollade på pris och effekt på Aprilia MX:an och såg att den var varken dyrare än DT:en (kollar på nyare motorcyklar nu :) ) fast att den hade 33 hk, och DT:en har 24 hk. Frågan är om Aprilian är "pålitlig" om man ska kalla det så, dvs, att man kan åka mycket på den utan att den går sönder, att man kan åka mer än att meka med den. KTM och Gasgas ligger ju på 36 & 37 hk, men jag vet inte hur underhållet är på en sån, och priset på en sån ligger oftast inte under 35 tusen, eller är det bara jag som har sett på dyra exemplar? :)

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Nej, det är nog inte extremt mycket mek med en MX125. Byta kolv ca 1000-1500 mil. Kanske varannan säsong om man kör normalmycket. Brukar väl inte bli några toklånga sträckor med motard.

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Hoj
Letar ny
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..

Inte superbra och lika på samma varv hela tiden. Men vem kör 70 eller 90 på dess vägar :tummenupp

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja

alltså jag tycker inte att det är något problem, men om man ska köra exakt efter hastigheten så kan du ju lika väl ta bussen:krama

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj

70-vägar är ju de roligaste mc-vägarna så hittar du en kurvig sådan är det inga problem. 90-väg är raktsträcka.

alltså jag tycker inte att det är något problem, men om man ska köra exakt efter hastigheten så kan du ju lika väl ta bussen:krama

Se på fan, ett kommatecken :D

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Nu tänker du allmänt på hojar, eller menar du att gasgasen fungerar bra att glida med på småvägarna?

Lite mindre, kurviga 70-vägar ska nog funka med en GG. Annars är det väl slangning i stan som gäller, om man inte har knotterdäcken på ;)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lite mindre, kurviga 70-vägar ska nog funka med en GG. Annars är det väl slangning i stan som gäller, om man inte har knotterdäcken på ;)
Kan ju fylla i lite. Rätt drevat så är det lugnt att köra både 90-väg och motorväg med en GasGas, EXC eller Wr. På min WR t.ex. så kör har jag inte ens lagt i sexan i 90.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...