Fyller väll i lite jag med. Sanningshalten i min text får ni bedöma själva
Småvägar = kurvigt = svänga + fart = kul
En 125:a (praktiskt taget alla) trivs troligtvis som bäst på 70-vägar, 50-vägar är för bebyggda för bus och 90-vägar är rena flygrakor.Nu tänker du allmänt på hojar, eller menar du att gasgasen fungerar bra att glida med på småvägarna?
Småvägar = kurvigt = svänga + fart = kul
Då har du nog inte stött på många trimmade moppar, här i stan finns det en hel del moppar ute ibland och vissa pinnar på ganska friskt. (brukar förfölja dem och se hur snabbt de går ) De går väldigt mycket bättre än 4-taktaren körskolan tillhandahöll när jag tog kortet.Tvivlar starkt på att det verkligen är så. Isf måste du vara kass på att växla
Jag fyller i lite jag med. Om man tänkt köra mycket på stora vägar kan det vara en god idé att fråga förra ägaren om när han lägger i de olika växlarna, t.ex så har min WRE en alldeles för långsam 6:e växel. Effektkicken kommer redan vid 90-100 km/h, så farter över 90 är nästan omöjliga att hålla en längre stund. Dock når 4:an säkert till 100km/h (minns inte riktigt), så det går nog busa i de hastigheterna även med min hoj.Kan ju fylla i lite. Rätt drevat så är det lugnt att köra både 90-väg och motorväg med en GasGas, EXC eller Wr. På min WR t.ex. så kör har jag inte ens lagt i sexan i 90.