Val av 125;a

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Fyller väll i lite jag med. Sanningshalten i min text får ni bedöma själva :tummenupp

Nu tänker du allmänt på hojar, eller menar du att gasgasen fungerar bra att glida med på småvägarna?
En 125:a (praktiskt taget alla) trivs troligtvis som bäst på 70-vägar, 50-vägar är för bebyggda för bus och 90-vägar är rena flygrakor.
Småvägar = kurvigt = svänga + fart = kul

Tvivlar starkt på att det verkligen är så. Isf måste du vara kass på att växla :gnissla
Då har du nog inte stött på många trimmade moppar, här i stan finns det en hel del moppar ute ibland och vissa pinnar på ganska friskt. (brukar förfölja dem och se hur snabbt de går :D) De går väldigt mycket bättre än 4-taktaren körskolan tillhandahöll när jag tog kortet.

Kan ju fylla i lite. Rätt drevat så är det lugnt att köra både 90-väg och motorväg med en GasGas, EXC eller Wr. På min WR t.ex. så kör har jag inte ens lagt i sexan i 90.
Jag fyller i lite jag med. Om man tänkt köra mycket på stora vägar kan det vara en god idé att fråga förra ägaren om när han lägger i de olika växlarna, t.ex så har min WRE en alldeles för långsam 6:e växel. Effektkicken kommer redan vid 90-100 km/h, så farter över 90 är nästan omöjliga att hålla en längre stund. Dock når 4:an säkert till 100km/h (minns inte riktigt), så det går nog busa i de hastigheterna även med min hoj.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Min Husqvarna är precis som Eas, allt krut kommer för tidigt på sexans växel, omöjligt att köra lugnt med den.
Fast det är ju bara roligt :fakta

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07
Tvivlar starkt på att det verkligen är så. Isf måste du vara kass på att växla :gnissla

Verkar som du aldrig kört/haft trimmad moppe.. Och då menar jag inte en sunkig kina skit moped som någon tagit bort "pluggen" på utan någon av de värre SM 2takts mopparna, lite trimm, säg 70cc ala mopedmums osv. och saken är biff..

Har inget emot 4takt 125 men det är inte som 2takt 125 direkt..

Hare gött, det var inget personligt angrepp utan mer mina åsikter och erfarenheter :krama

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Verkar som du aldrig kört/haft trimmad moppe.. Och då menar jag inte en sunkig kina skit moped som någon tagit bort "pluggen" på utan någon av de värre SM 2takts mopparna, lite trimm, säg 70cc ala mopedmums osv. och saken är biff..

Har inget emot 4takt 125 men det är inte som 2takt 125 direkt..

Hare gött, det var inget personligt angrepp utan mer mina åsikter och erfarenheter :krama

precis, 4-5 000 sen så har du en moped som ingen 4-taktare hänger med,

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...