Two stroke man skrev:
2512844 HELT FEL! 05 YZF250F har inga som helst problem och har inte haft heller. 06orna har däremot haft problem med att ventilerna pajjat med de följder det kan ge.
Yamaha
har åtgärdat detta på garantin, som eg saknas på tävlingsmaskiner! Så det bör vara ganska riskfritt att köpa en 06a också.
Happ! nya uppgifter för mig. Undrar vad de gjort för en ändring som orsakat detta.
nexxor skrev:
2512828 Jo, mycket pengar är det..
Har kollat runt lite och en -06:a 10-50timmar ligger runt 45k.
Det är ju inget man hostar upp bara sådär precis.
Vart brukar ni köra någonstans då det handlar om att åka på crossbana?
För min del blir det mellanskillnaden. Men den är stooor för att vara 2 årsmodeller. Å andra sidan så håller sig min hoj bra i pris. Skulle nästan kunna få minst lika mycket för min om jag sålde den nu som när jag köpte den i våras. Men så är det ju säljsäsong nu...
Jag brukar köra på olika banor runt om i Örebro.
Täby, Rätt snabb jordbana. Min hembana som med ändringar inte varit speciellt kul i år (mest p.g.a damm och att den blir stenhård när det är varmt)
Nora (sandbana, skitkul, härliga vallar som man kan gasa duktigt mycket i),
Vingåker (grym bana. Rolig för nybörjare för såväl duktigare förare, lite sandpartier och vallar i kuvorna)
Hallsberg (Större sandbana, jobbig som fan när den är uppkörd, ingen nybörjarbana, men roligre ju bättre man blir)
Karlskoga/Degerfors - mycket rolig bana, med STORA hopp. (på raken) jord och nått litet lösare parti. Snabb bana.
Gröndal - Bara kört en gång. Gillade den mer och mer ju mer jag körde. Jordbana. Finns en liten sandkurva som är kul. Mycket nivåskillnader. Stooor uppförsbacke. Fullt på 3:an håller man där. Inte så många hopp.
Kör även på Norrabro nån gång ibland(privat bana)