Val mellan 05:or CBR 600RR och Kawa ZX636R?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
brinckis skrev:
ja om den bara hade varit snygg så ...
Det där var ju ingen bra bild, nog tycker jag det är en snygg hoj allt. Men det är inte så viktigt när jag handlar. Jag tycker en snabb hoj blir snygg. :tuttar
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Ninjaboy skrev:
Det där var ju ingen bra bild, nog tycker jag det är en snygg hoj allt. Men det är inte så viktigt när jag handlar. Jag tycker en snabb hoj blir snygg. :tuttar
ja som sagt .. smaken är som baken. jag tycker r6:an kräver en hel del modifikationer för att bli snygg. bl.a har den en röv som en 90 talare ...
 

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Om du tycker nån verkar skönare än den andra så slå till derekt(gå på känn), annars får du väl lotta !!! Du kommer ju få en grymmt skön hoj i vilket fall. :tomten
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
brinckis skrev:
ja som sagt .. smaken är som baken. jag tycker r6:an kräver en hel del modifikationer för att bli snygg. bl.a har den en röv som en 90 talare ...
Först kvalitet och nu utseende, knappast saker som man kan diskutera logiskt och komma överens om. Din röv kommer ju inte att se ut som på avataren heller, du kommer att ha en stor fet plastbit där du också. Om jag kommer ihåg rätt från en annan tråd så var du beredd att göra en hel del modifieringar på din också.

Den här hojen skulle jag inte kunna ha p g a förargelseväckande utseende, i övrigt så är jag rätt open-minded och värderar prestanda långt över utseende, ekonomi och andra tråkigheter.

japauto-2_ico.jpg


Det viktiga är ju att Ape får hjälp att välja, om han hade några faktafel i listan med för/nackdelar han nämnde så kan kanske någon påpeka det men om det är utseendet som är viktigast för honom också så kan vi ju inte hjälpa till något alls. Om han inte är extremt viljesvag och går på vad de flesta tycker är snyggt, då får han väl starta en poll den fegisen. :hihi
 
Last edited:

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
först måste jag tacka för alla råd. Det är alltid kul med så märkestrogna människor. Själv har jag aldrig varit det, först en r6:a (inte helt min iofs), sedan trajjan och snart något annat.

Förhoppningsvis har det hela löst sig fram till jul och jag har skaffat mig en julklapp som heter duga. När allt glädjefirande och skumpa tonat ned sig en smula kommer det dystra verkligheten som heter "försäkringar" .....

God jul på er allihop no matter what.... :tummenupp
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
jaja ... jag sa ju att smaken är som baken. jag tycker inte r6:an är speciellt snygg men jag vet att många andra tycker det. Man skall köpa den hoj som man får mest känslor för, om det sedan är för utseendet, prestandan eller kvaliten är skit samma. den är ju du själv som skall köra den, ingen annan. :D

japp ... jag skall modifiera min kawa men vet inte hur och hur mycket än. Jag gillar orginalitet och vill sätta en personlig stämpel på hojen. Men jag tycker att hojen skall ha ett bra utgångskoncept som man kan utgå ifrån. På R6:an hade jag varit tvungen att bygga om fram och bak. Kawan måla lite bak ock mindere modifiering av "storaplast". men det är ju jag som tycker det.
 

Tyrgash

Född att köra Suzuki?
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Rmz 250 & Compact
mb skrev:
Du menade kawa va? Honda har väl rykte om sig att hålla skapligt hög kvalitet, medan det är lite si och så med kawa.

Tror att folk i allmänhet är ute och cyklar lite angående Hondas superba kvalitet. Läst en undersökning angående folks uppfattning om kvalitet på olika märken, föga förvånande kom Honda med god marginal överst på listan. Vid en koll av garantiärenden på nya hojar visade sig dock Honda halkade efter sina övriga japanska konkurrenter. Har för mig att kawa hamnade i topp följt av Yamaha, Suzuki, Honda.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top