Valet

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Läste att man måste också byta munstycke till större och typ tändstift eller vad det var?

Mjo, större tändstift behövs nog, samt att du lägger på lite loctite eller liknande, så inte stiftet skjuts upp som en raket ur topplocket då hojjen varvar en 27000 rpm med den nya säkringen:yoparty
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Derbi gpr 125 nude Ja eller Nej om man inte ska tävlingsköra och bryr sig om 1hk mer eller mindre eller 0.25 sek snabbare 0-100?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag tycker nej då du kan få en rs 125 - 06 för samma pengar. Inte bara att den har ca 8 hk mer utan att den är mkt snyggare (enligt mig), också är det ju en aprilia :fakta
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Tänkt att köra original, I halmstad har vi Kaj, lagom omtyckt trafikpolis.

Så original, gpr och rs, vad för skillnad i acc? Gillar gprn för att den inte är så stor. Är endast ca 172-175 lång..

Men vet ju inte..cirka 2 ½ månad kvar tills jag fyller år.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ska du köra strypt kan du lika gärna köra 4-takt.
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Men varför ska man riskera allt besvär man får om man åker fast med trimning?

En 125 går väl bra bättre än en moped ändå? Har ju inte tänkt tävla, bara skaffa mig en snabbare hoj att ta mig vart jag vill. Så en strypt 2takt är lika kass som en strypt 4-takt?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tänkt att köra original, I halmstad har vi Kaj, lagom omtyckt trafikpolis.

Så original, gpr och rs, vad för skillnad i acc? Gillar gprn för att den inte är så stor. Är endast ca 172-175 lång..

Men vet ju inte..cirka 2 ½ månad kvar tills jag fyller år.

Du är ju omöjlig.
RS, Mito är det snabbast inom 2-takts sporthoj och de bästa på allt inom det området, GPR, NSR ligger i samma klass och är något svagare.

Kolla på youtube eller någonstans om du vill se acc, toppfart osv.

Ska du köra strypt 2-takt kan du lika gärna köpa en 4-takt då dessa går bättre än en strypt 2-takt.

Men varför ska man riskera allt besvär man får om man åker fast med trimning?

En 125 går väl bra bättre än en moped ändå? Har ju inte tänkt tävla, bara skaffa mig en snabbare hoj att ta mig vart jag vill. Så en strypt 2takt är lika kass som en strypt 4-takt?

Ja det är väll ganska logiskt, eller vad tycker du? det är ju bara 3 gånger så stor motor.

Har läst om att folk och fast 1 gång då dom kör ostrypt.

Det är en helt annan grej när man kör 125 än när man körde moppe polisen tittar inte ens på en nu.
 
Last edited:

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Okej tack. Jag vet att jag kan vara jobbig, förlåt. Men jag vill bara bli nöjd och lära mig. Ursäkta men en fråga till. Går det att köra med säkring och byta det som skall som ostrypt, och sen endast ta bort säkringen igen för att köra strypt, med större munstycke kvar? Endast för att kunna byta snabbt om man vill... Hoppas ni förstår, tack.
 

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
roligare med trimmad 125 som en annan i tråden sa jävligt stor skillnad på lätt mc och moppe och det finns vissa petiga poliser men sen finns det dom som typ bara tar alkotest och grejjer men kör du otrimmat men håller dig till begränsningarna så kan jag nästan garantera att du inte åker fast xD hände mig inget när jag körde min fd dt125 tkr du ska satsa på dt eftersom den är billigare än gpren och går typ lika bra xD(trimmad-trimmad)(Otrimmad-Otrimmad) hört att det ska vara samma motor i dom också :va
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Menar du att: Om du kör (o)trimmat men håller dig till begränsningar?

Vill ha gpr ju ;( Vrf bytte du hoj?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
En strypt sån motor som Derbin har (minarelli) går bättre än en 4taktsmotor (iaf Honda XLR, Lifan custom och lifan offroad :p)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Bara fråga på Benji, det är lugnt ;)

Om nu läget är så att du ska köra strypt så hade jag verkligen rekomenderat detta: http://www.blocket.se/vi/17001461.htm?ca=23_12_s har varit ute på blocket i över 2 månader och första priset var 33k. Tror du har bra prutmån på den ;)

Sen är det ju insprutning på den så om du vill köra snålt så kan man nog komma ner till ca 0,25 L/mil
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Menar du att: Om du kör (o)trimmat men håller dig till begränsningar?

Vill ha gpr ju ;( Vrf bytte du hoj?
Men vill du ha en Gpr så KÖP EN DÅ! Så jävla svårt är det väl inte? Vi kan inte ge dig mer fakta eller input nu. Du måste välja själv, eller vill du att vi ska åka och köpa en till dig? Vissa beslut får man fatta själv.


Kör du en 125cc 2-takt på full power så kommer ingen bry sig. OM du nu inte träffar en ovanligt övernitisk polis. Den risken är värd att ta...

Om du ändå väljer att köra lagligt, dvs. 11Kw så sikta in dig på en bättre fyrtaktare då dessa går bättre. Tex den nya Yamaha-sportisen eller Mz. Läs runt lite.
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Bor 50 mil ifrån hojen dock ;/ Kommer inte få trimma. Dock skulle jag vilja hitta nåt trimsätt som ger bättre acc utan att överstiga olaglig effekt (om det går? :S)


Jaja srry..
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Bor 50 mil ifrån hojen dock ;/ Kommer inte få trimma. Dock skulle jag vilja hitta nåt trimsätt som ger bättre acc utan att överstiga olaglig effekt (om det går? :S)


Jaja srry..
Dreva den som en babian! VarvstoPpp vId 70 Km/h mEdn acc soM en FårtjuV.


Nej, det går inte. Dreva är ända sättet.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vad menas med dreva ;S?
Du ändrar antalet "tänder" på fram och/eller bakdrev. Säg att du har 15-kuggars framdrev och 40-kuggars bakdrev. Sätter du då på ett 45-kuggars där bak istället kommer du tappa en hel del i toppfart men istället kommer accelerationen att bli bättre.

Det funkar som en 21-växlad cykel.
 

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Okej ^^ Antar att jag köper en GPR och kanske senare trimmar om jag känner för det. Den enda GPR nude som finns på blocket har effektrör...Hoppas jag kan få original om jag köper.
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top