Valet

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej ^^ Antar att jag köper en GPR och kanske senare trimmar om jag känner för det. Den enda GPR nude som finns på blocket har effektrör...Hoppas jag kan få original om jag köper.
Bara att ringa å fråga ju...

Kommer du från moppe blir du nöjd med vad du än köper, allt kommer kännas som en raket.

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Precis vad jag vill höra, antar att jag kommer bli nöjd med vilket som, bara den är snygg också.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Varför vill du inte ha en yzf - r125 om du ändå ska köra strypt?

Det är ditt val givetvis men vill bara se varför :)

Kan du förresten skillnaden på 4t och 2t?

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
För att den är antagligen för stor för mig, kommer att se konstig ut. Jag kanske ska trimma efter ett tag, vill ju lära känna hojen lite. Pappa tycker inte att jag ska ha en sån, vet ej varför han godkänner gpr nude dock.

Kan inte direkt skilnnaden nej...2t mer effektiv, 4t mer bränslesnål.....

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
För att den är antagligen för stor för mig, kommer att se konstig ut. Jag kanske ska trimma efter ett tag, vill ju lära känna hojen lite. Pappa tycker inte att jag ska ha en sån, vet ej varför han godkänner gpr nude dock.

Kan inte direkt skilnnaden nej...2t mer effektiv, 4t mer bränslesnål.....

tycker de e rätt kul när du försöker jämföra en moppe med en 125:a:D

om du "kanske" ska köra ostrypt senare så vrf inte ta en aprilia touno, eller en RS eller ja vrf inte en Mito? Går ju så mkt bättre!

provkör kan ju vara en fin idé? :tummenupp

skillnaden mellan en 2-takt och en 4-takt är ganska stor, först och främst effekten på en 2 taktare e sjukt mkt bättre, men den kräver sitt underhåll, en 4 taktare går sämre men kräver inte lika mkt underhåll och är billigare i drift,
sök på google el nått annars:tummenupp

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Menar du att: Om du kör (o)trimmat men håller dig till begränsningar?

Vill ha gpr ju ;( Vrf bytte du hoj?

Alla mina vänner är typ byt och köp nördar alla hade först sporthoj typ.... sen bytte dom till offroad och det gjorde även jag xD sen så tröttnade dom (fråga inte mig varför) och jag hängde på :p (o ja skulle mina kompisar hoppa från ett berg hade jag med gjort det) haha nejmen jag var nöjd med båda och Gpr:en är väl ett bra val jag är dock lite oense med backspeglarna menmen ;P
som loy sa vad du än väljer kommer du tycka att dom är som en raket jämfört med en moppe xD Gpr for lajf

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Men vill ju bara få en uppfattning om hur mycket snabbare en 125a är ;)

Vad är det för underhåll vi snackar om på en 2t? Kolvbyte..

Jag gillar RS men den är dyrare och jag vet inte om den är för stor.

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Men vill ju bara få en uppfattning om hur mycket snabbare en 125a är ;)

Vad är det för underhåll vi snackar om på en 2t? Kolvbyte..

Jag gillar RS men den är dyrare och jag vet inte om den är för stor.

gpren och rs är i princip lika stora xD och ja du kommer upp i 100+ otrimmad den går bra, bra väghållning, jag har inte kört så långt med min ännu så inte varit någon service överhuvudtaget eftersom jag skaffade den nu när det inte är så bra körväder ute + att min är ju inte trimmad (ännu) (A) då kommer det att bli lite mer mek eftersom det slits mer när det är trim på :) så ordna en gpr nu, sen kör vi xD (om vi inte bor för långt ifrån) haha :yoparty

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Jag tror det blir GPR, det man tycker om först blir man oftast mest nöjd med. Hur lång är du om man får fråga? Vad är det för skydd man borde skaffa?

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Jag tror det blir GPR, det man tycker om först blir man oftast mest nöjd med. Hur lång är du om man får fråga? Vad är det för skydd man borde skaffa?

jag har full mondering goretex jacka (medköpt ryggskydd) goretex byxor , mc boots xD mc handskar , hjälm? :O har även extra skydd inlägg till jackan...

jag är 191cm lång därav mitt problem med backspeglarna för de är lite svåra att justera så som jag sitter på hojjen men du lär ej ha problem med det.
Köper du nude så är det ju andra sorters backspeglar men köper du Gpr Racing (som jag har) så märker du det nog själv isåfall.... men kul hojj man hinner med polarnas gamla sporthojjar ;P (okej kanske inte de trimmade) men man hinner med om man kör som skyltarna säger (Y)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
om du "kanske" ska köra ostrypt senare så vrf inte ta en aprilia touno, eller en RS eller ja vrf inte en Mito? Går ju så mkt bättre!

Är inte RS känd för att gå rätt jävla kasst om man ska ha <11kw? :confused:
En GPR borde ju funka som strypt, men bli lite kvickare om man ändå får ostrypa. Sen är ju minarellimotorn ganska beprövad så att säga

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
hihi ;) Okej tack, alla är så värst långa här verkar det som ^^

Hoppas jag kan provsitta nån gpr och se hur det ser ut. Lär väl ändå växa i sommar(hoppas) haha

Svar till Igge: Hinner ju inte svara innan nytt inlägg kommer ^^ Jo har också läst det att accet är ganska dåligt strypt med toppfart fortf hyffsad på rs.

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
hihi ;) Okej tack, alla är så värst långa här verkar det som ^^

Hoppas jag kan provsitta nån gpr och se hur det ser ut. Lär väl ändå växa i sommar(hoppas) haha

Svar till Igge: Hinner ju inte svara innan nytt inlägg kommer ^^ Jo har också läst det att accet är ganska dåligt strypt med toppfart fortf hyffsad på rs.

man brukar vänja sig om man använder ett och samma fordon ett tag... jag tkte det kändes lustigt i början med sporthoj för annan ställning... men det är en vansak:tummenupp

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Är inte RS känd för att gå rätt jävla kasst om man ska ha <11kw? :confused:
En GPR borde ju funka som strypt, men bli lite kvickare om man ändå får ostrypa. Sen är ju minarellimotorn ganska beprövad så att säga

jo de har du rätt i, min gick inte så bra strypt, men ostrypt som den e nu så går den helt fel fritt.

Underhåll på 2 takt e, byte/fylla på olja ganska ofta (iaf jag måste fylla på ganska tätt) sen smörja, service ja de mesta måste man hålla ett öga på, Är inte nått proffs på:tungan

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Finns det några gratis övningsprogram o öva med? Vad ska man kunna när man ska köra upp? Är det mkt svårt?

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Vet att man inte får prata om sånt här men vet ej hur man installerar sånt... Får bara ett tiotal med winrarfiler...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM