Du svarade inte på frågan jag ställde. Om jag kör fem mil per månad med Hornet. Efter hur lång tid ska jag byta olja, enligt boken? Jag antar att du undviker att svara för att det inte passar i din argumentation. Kan du svara på frågan?Ditt påstående var "Alla fordon har inte intervall på tid." och det är detta vi har diskuterat.
Där har vi ju redan konstaterad att de två första du länkade till faktiskt har det för vi måste väl ändå vara överrens om att 4 månader är ett tidsintervall?
View attachment 457160
View attachment 457161
En oljetråd och för mkt fritid pga Corona kan skapa oanade möjligheter
Gällande definitionen av intervall. Nej, extra oljebyte i samband med driftsavbrott är inte ett intervall. Per definition.
Svara gärna på första frågan. När du svarat på den kan vi avsluta med att konstatera att min ursprungliga tes är rätt, att man inte kan gå slaviskt efter manualer.
För övrigt så finns inga tidsangivelser gällande oljebyten överhuvudtaget i manualen till Piaggion som jag länkade till. Du ”råkade” glömma den. Den ursprungliga diskussionen var att du inte trodde mig när jag sa att alla fordon inte har tidsangivelser för oljebyte. piaggion har inte det. Case closed.