Jag tror dig inte. Länka gärnaAlla fordon har inte intervall på tid. Tror du mig eller ska jag länka till exempel som visar att du har fel?
Jag tror dig inte. Länka gärnaAlla fordon har inte intervall på tid. Tror du mig eller ska jag länka till exempel som visar att du har fel?
Har du bytt olja i den än?
Jag tror dig inte. Länka gärna
Du kan byta med mig om du vill. Har en hel del virke från min rivna altan om det kan vara intressant.Har inte hittat någon att byta med, letar fortfarande...
Eftersom det inte är tillverkarens motorcykel längre gör jag lite som jag vill.
1 000 mil är för lite på en säsong så jag sköter underhållet på vintern och kör på sommaren, miltalet är inte så viktigt.
Vinterunderhåll känns bra även om det ibland blir att jag byter kedja redan efter 6 000 mil om den inte håller en sommar till.
Oljebyte på vintern och ett extra byte på sommaren beroende på hur resplanerna ser ut.
Redan efter 20 000 mil började den dra olja...
http://inside.hondamc.com/upload/Download/IBOOK/NX650 88-00_ SLR650.pdf
Sidan 29
Har sett många fler, bara att googla.
Du kan byta med mig om du vill. Har en hel del virke från min rivna altan om det kan vara intressant.
Jag kommer till dig och hämtar oljan så kommer du till mig och hämtar det gamla altanvirket.
Har vi en deal?
Inga problem, det är ju ingen altan längre.Tyvärr, jag gillar inte träaltaner vare sig det är nytt eller gammalt.
Tyvärr, jag gillar inte träaltaner vare sig det är nytt eller gammalt.
Haha ja den var ju rolig. Byt olja var 300:e mil
Skulle man ju klara sig med ialla bilar också. Inget tidsintervall behövs utan den skall bara bytas var 500:e mil i alla bilar
Hur menar du att jag laborerar med förutsättningarna?text... Jag tror jag har ”proved my point” i detta fallet även om du nu verkar vilja laborera med förutsättningarna...text
Haha ja den var ju rolig. Byt olja var 300:e mil
Skulle man ju klara sig med ialla bilar också. Inget tidsintervall behövs utan den skall bara bytas var 500:e mil i alla bilar
Du bad om ett exempel och jag gav dig ett. Som sagt, det är så på måååånga hojar. Anledning till att jag tog SLR 650 som exempel är för att jag äger en. Oavsett om det bara är 300 mil mellan oljebyten, kör man bara 100 mil per år, villet faktiskt många gör, så håller oljan i tre år. Det är poängen. Googla gärna på intervall för hojar. Du kommer snart hitta flera utan tidsangivelser. Jag tror jag har ”proved my point” i detta fallet även om du nu verkar vilja laborera med förutsättningarna.
För övrigt så drar jag mig ur denna tråden nu. Oljetrådar är inte nyttiga och jag vill inte slänga mer bensin på den elden.
LOLMen du läste inte allt....
På sidan 49 står det att om motorcykeln stått mer än 4 månader så ska man byta oljan...
LOL
Inte heller jag läste allt men kanske viktigare att göra det om man själv äger en sådan
Jag har aldrig gjort det. När jag ställer undan en hoj med förgasare så stänger jag soppakranen och tömmer flottörhuset. Då finns ingen soppa kvar och jag kontrollerar samtidigt att soppakranen är tät.Nu försöker väl tillverkaren förebygga eventuella problem med en hoj
som har ett längre stillestånd.
Hur många har inte fyllt vevhus med bensin?
Upptäcks lätt vid ett oljebyte.
Och de åtgärder du beskriver, tror du hipstern på Södermalm gör det?Jag har aldrig gjort det. När jag ställer undan en hoj med förgasare så stänger jag soppakranen och tömmer flottörhuset. Då finns ingen soppa kvar och jag kontrollerar samtidigt att soppakranen är tät.
Jag stänger sällan av soppakranen annars men skulle jag fyllt vevhuset med soppa så hade jag märkt det vid nästa start. Då hade jag bytt olja.
Och de åtgärder du beskriver, tror du hipstern på Södermalm gör det?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|