Vann Hayden på egna meriter?

Därför vann Haydn.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2593890 Du har faktiskst fel: antalet diskussioner som spårar ur har ökat i takt med att allt fler utan erfarenhet av racing skriver i forumet. Det är ett faktum.
Men du som har erfarenhet av racing är ju faktiskt en av dem som hjälper till att få trådarna att spåra ur, eller anser du att det bara är "vi" andra som ställer till med dessa problem?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nyteknik skrev:
2582646 Jag väntade också på att få läsa vad han hade för problem. Han såg oerhört blek ut. Kom inte ikapp/förbi Stoner som låg framför. I normala fall hade han klippt Stoner utan vidare och tagit sig ikapp och om Hayden på ett varv eller två. Så brukar Rossi köra. Men vad som var fel har jag inte kunnat läsa någonstans. Någon annan som vet?

Här är en sammanfattning från någon presskonferens med italienska journalister. Har detta varit uppe tidigare, så sorry.
Huruvida uppgifterna är pålitliga vet jag inte.
Det verkar som om Rossi skulle ha haft problem med motortemperaturen och tappat effekt då denna steg.
http://www.valentinorossinet.com/newsfact.htm

Värt att notera är att Vale bara har gott att säga om familjen Hayden.:tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Däremot läste jag faktiskt lite i Thunder From Downunder (Mat Oxleys biografi om Mick Doohan) och redan när han korades till 500-mästare första gången (alltså på podiet efter sista racet) tänkte han att han måste ta en till titel "to make a point": eftersom många kan ta en titel genom lyckosamma omständigheter. Det är däremot svårt att ha tur två gånger i rad. Doohans ord.

Last edited by a moderator:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ankan skrev:
2593955Det verkar som om Rossi skulle ha haft problem med motortemperaturen och tappat effekt då denna steg.
Så var det kanske. Men eftersom det inte har stått att läsa på de vanliga ställena känns det inte helt tillförlitligt. Uppenbarligen var det i alla fall något som gjorde att han inte körde som vanligt.

Ankan skrev:
2593955Värt att notera är att Vale bara har gott att säga om familjen Hayden.:tummenupp
Kanske det. Han tycker säkert en massa saker som varken jag eller hans fans håller med om. Man får skilja på racingföraren och personen.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nyteknik skrev:
2593963Kanske det. Han tycker säkert en massa saker som varken jag eller hans fans håller med om. Man får skilja på racingföraren och personen.

Som någon konstaterat tidigare; Rossi vet hur man för sig i media. En surt sa rönnbären-attityd straffar sig oftast. Måste dock säga att jag trots allt är lite förvånad över alla lovord Rossi strör över Hayden. Fan, han (Hayden alltså) kanske är riktigt vass, och till och med värdig (tm).

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ankan skrev:
2594006 Som någon konstaterat tidigare; Rossi vet hur man för sig i media. En surt sa rönnbären-attityd straffar sig oftast. Måste dock säga att jag trots allt är lite förvånad över alla lovord Rossi strör över Hayden. Fan, han (Hayden alltså) kanske är riktigt vass, och till och med värdig (tm).
Med Rossis meriter kan han kosta på sig att vara generös i sitt omdöme om andra förare. Att han skulle vara genuint imponerad av Hayden har jag mycket svårt att tro. Rossi har haft stenhårda fighter med Gibernau, Biaggi, Capirossi och Melandri. Men aldrig med Hayden. Jag tror att han tycker om Hayden som person och visar det genom att vara vänlig.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
eftersom många kan ta en titel genom lyckosamma omständigheter. Det är däremot svårt att ha tur två gånger i rad. Doohans ord.
Och där tycker jag att Doohan har helt rätt. Skulle Hayden vinna en gång till så blir det svårt att förklara bort det med att hans konkurrenter har haft otur.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Usch, hemska bild! Denna vill INTE jag ha i bokhyllan om 50 år ju! :död

06-07Motocourse.jpg

Jag e int bitter.

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Nyteknik skrev:
2593956 Snick snack. Spamma på någon annanstans.

Däremot läste jag faktiskt lite i Thunder From Downunder (Mat Oxleys biografi om Mick Doohan) och redan när han korades till 500-mästare första gången (alltså på podiet efter sista racet) tänkte han att han måste ta en till titel "to make a point": eftersom många kan ta en titel genom lyckosamma omständigheter. Det är däremot svårt att ha tur två gånger i rad. Doohans ord.

Hayden uttryckte sig på liknande sätt i en intervju efter Valencia, något om att han ville vinna ett till mästerskap för att det skulle placera honom i en annan "liga"
personligen hoppas jag att kritikerna har fel och att han kan ta titeln även nästa år. det kanske även skulle få alla Rossi anhängare att sova bättre.

Last edited:

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Sorry om detta totalt blir offtopic! Detta har kanske tagits upp i någon tidigare tråd, och om det är fallet så får ni säga ifrån.
När Hayden blev omkullkörd av sin teamkollega i näst sista loppet (var det väl?), så blev det ett satans liv på många. Hade det varit i början eller mitten av säsongen så hade det inte lipats lika mycket (iaf från Hayden´s sida).
Detta fenomen tycker jag är något konstigt. Är inte poängen lika mycket värda i börja och mitten som i slutet av säsongen? :va

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
vtwin skrev:
2594408 Sorry om detta totalt blir offtopic! Detta har kanske tagits upp i någon tidigare tråd, och om det är fallet så får ni säga ifrån.
När Hayden blev omkullkörd av sin teamkollega i näst sista loppet (var det väl?), så blev det ett satans liv på många. Hade det varit i början eller mitten av säsongen så hade det inte lipats lika mycket (iaf från Hayden´s sida).
Detta fenomen tycker jag är något konstigt. Är inte poängen lika mycket värda i börja och mitten som i slutet av säsongen? :va

kanske känns lite annorlunda när DNF:en innebär att man tappar VM ledningen med bara ett race kvar.
antar att förarna har ett lugnare psyke i början av säsongen.

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
madmagnus skrev:
2594429 kanske känns lite annorlunda när DNF:en innebär att man tappar VM ledningen med bara ett race kvar.
antar att förarna har ett lugnare psyke i början av säsongen.

Sant sant.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
vtwin skrev:
2594408 Sorry om detta totalt blir offtopic! Detta har kanske tagits upp i någon tidigare tråd, och om det är fallet så får ni säga ifrån.
Det är iofs lättare att reparera eller "köra ikapp" en skada som sker i början av säsongen än en som sker i näst sista racet. Jag skulle hellre råkat ut för missödet i det första racet än i det sista :)

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Nyteknik skrev:
2593890 Här gissar du bara. Antalet diskussioner som spårar ur har ökat i takt med att allt fler utan erfarenhet av racing skriver i forumet. Så är de faktiskt.

Nyteknik skrev:
2594021 Med Rossis meriter kan han kosta på sig att vara generös i sitt omdöme om andra förare. Att han skulle vara genuint imponerad av Hayden har jag mycket svårt att tro. Rossi har haft stenhårda fighter med Gibernau, Biaggi, Capirossi och Melandri. Men aldrig med Hayden. Jag tror att han tycker om Hayden som person och visar det genom att vara vänlig.

Tur att dom som kan/vet i alla fall tror en massa, då slipper vi andra ovetande stackare ta reda på den eventuella fakta som finns i målet och sluta posta. Vi kan ju "tro" på dom :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hedgehog skrev:
2594581 Tur att dom som kan/vet i alla fall tror en massa, då slipper vi andra ovetande stackare ta reda på den eventuella fakta som finns i målet och sluta posta. Vi kan ju "tro" på dom :rolleyes:
Precis, det är bara att böja sig för den oerhörda visdom som en "roadracingestet" besitter. :rolleyes:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Den här tråden kommer överleva tills nästa motoGP säsong börjar.
Efter att nästa säsong börjar kommer samtalsämnet vara om Rossi är slut som chaffis eller om Hayden verkligen valde rätt kalsonger.

Alltså, vad är det egentligen att prata om?
Hayden vann, han vann för att han skrapade ihop flest poäng.
Han vann inte för att Rossi körde bättre än vad prylarna tålde, han vann inte för att michelin med vilje valde att ge Rossi andra sortering på tofflorna.
Rossi och resten av startfältet för övrigt gjorde en sämre säsong än vad Hayden gjorde. Sug och svälj, that´s it. Ridån nere. Säsongen över, Rossi är hur gärna en del vill inte teoretisk världsmästare. Han är tvåa gud förbjude, men så är det.
För att dra det till ytterligheter så kan man ju säga att ingen som vinner ett flervarvslopp är vinnare om han inte haft bästa varvtid under loppet.
//Tobbe

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eod.

Det här ämnet får stötas och blötas på andra ställen för här är det end of the road i varje fall.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar