Vann Hayden på egna meriter?

Därför vann Haydn.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ankan skrev:
2581722 Pollen borde haft alternativet "Haydn vann delvis på grund av omständigheter utanför hans kontroll".

Det som talar kraftfullt för Höstacken är att han, till skillnad från Vale, höll ihop det när det verkligen gällde i sista loppet. Därigenom steg han på värdighetsskalan.

Den kan du skriva upp mig på också. Tyckte hayden tog bra kommando i början, rossi var aldrig riktigt med i matchen innan han vurpade. Sen är det väl inte så konstigt att Hayden defilerade in i mål.
Men hayden hade inte vunnit om inte yamaha/michelin/elias inte klantat sig. Rossi fumlade också till det själv på assen samt valencia, men om ovan inte hade hänt hade inte hayden fått ettan i år.
Likväl tycker jag hayden är den sämste världsmästaren någonsin, alldeles för sällan han slåss om racevinster helt enkelt, särskilt med tanke vilket team han kör för. Trots detta, Hayden har aldrig kört så bra som han gjort i år..

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mycket om hackande på Hayden men ingen analys av Rossi, varför?

Vad hände med honom egentligen? Regerande mästare, VM-ledning och pole position. Allt i egna händer. Ingenting som hänt tidigare i år har egentligen någon betydelse längre, det är ett lopp - Valencia - där och då allt ska avgöras och alla missöden är kompenserade.

Så gör han den där usla starten. Hängde dåligt med och så den 'slarviga' krashen. Helt själv, varken material eller Hondor att skylla på.
Därefter förväntade man sig nästan en episk uppkörning, men den uteblev. Syntes nästan inte alls, och varvtiderna imponerade inte, kolla statisken på MotoGP.
Är det vad man kan förvänta sig av regerande mannen, myten, mästaren?

Om nu inte Hayden är 'värdig', vem skulle då vara det?

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Klart han vann på egna meriter.:tummenupp ...det är lite svårt att vinna på någon annans:confused:
Javisst Rossi har vurpat och hojjen har gått sönder några gånger men det har ju även hänt andra förare när Rossi tagit sina VM titlar.

Det är ju den som kan hålla ihop säsongen och samla ihop flest poäng som blir mästaren så enkelt är det. Jag tycker det var bra att någon annan än Rossi vann i år för spänningens skull och jag tror att Rossi får upp motivationen ordentligt till nästa år.
Till 2007 så tror jag att det blir Pedrosa eller Capirossi som tar hem titeln.
Måste bara tillägga att BAYLISS var så jävla grym!!! hoppar in och kör skiten ur ALLA:yoparty

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
FireSalle skrev:
2582516 Mycket om hackande på Hayden men ingen analys av Rossi, varför?
Jag väntade också på att få läsa vad han hade för problem. Han såg oerhört blek ut. Kom inte ikapp/förbi Stoner som låg framför. I normala fall hade han klippt Stoner utan vidare och tagit sig ikapp och om Hayden på ett varv eller två. Så brukar Rossi köra. Men vad som var fel har jag inte kunnat läsa någonstans. Någon annan som vet?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2582646 Jag väntade också på att få läsa vad han hade för problem. Han såg oerhört blek ut. Kom inte ikapp/förbi Stoner som låg framför. I normala fall hade han klippt Stoner utan vidare och tagit sig ikapp och om Hayden på ett varv eller två. Så brukar Rossi köra. Men vad som var fel har jag inte kunnat läsa någonstans. Någon annan som vet?
Det kan ju absolut inte vara att täten körde hårt som fan?

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
ja inte fan vann han för han legat med sina gridgirls iaf...:arsele

rossi sumpat kanske för han va så nerövs att han kissa i trosan, å har man inte mer rutin å bättre nerver än så kanske man inte håller måttet att kalla sig mästare...?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2582664 Det kan ju absolut inte vara att täten körde hårt som fan?

Nog gick det hårt där framme. Men rossi började åka "långsamt" redan på warm-up'en, klart sämre tempo än dagen innan på racedäck.
De andra körde samma tempo, 32-tider medan rossi körde 33'or.
Precis som Firesalle skrev, man satt och väntade på en vansinnig uppkörning, men den kom aldrig och istället vurpade han.
Om det var Rossi som klappade genom, eller att de skruvade bort sig med däckval/chassi, eller en kombination är svårt att gissa.
Att det enbart skulle vara psyket har jag svårt att tro, killen har alltid fightats till max, även när maskinen strulat, han låg i topp på träningar/kval ända till warm-up'en.
Skulle nog säga att det var första gången som han inte levererade max och en klar besvikelse.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Hayden vann för han hade skrapat ihop mest poäng av alla efter att säsongens sista race hade körts.
Alltså var han bäst av alla under denna säsong och är således värdig världsmästare.

Gratulerar din lilla jänkare:tummenupp

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
oFFkeFF skrev:
2582725 Nog gick det hårt där framme. Men rossi började åka "långsamt" redan på warm-up'en, klart sämre tempo än dagen innan på racedäck.
De andra körde samma tempo, 32-tider medan rossi körde 33'or.
Precis som Firesalle skrev, man satt och väntade på en vansinnig uppkörning, men den kom aldrig och istället vurpade han.
Om det var Rossi som klappade genom, eller att de skruvade bort sig med däckval/chassi, eller en kombination är svårt att gissa.
Att det enbart skulle vara psyket har jag svårt att tro, killen har alltid fightats till max, även när maskinen strulat, han låg i topp på träningar/kval ända till warm-up'en.
Skulle nog säga att det var första gången som han inte levererade max och en klar besvikelse.

Ja, det var helt klart förvånande att se han åka varv efter varv på warm-up'en med det tempot, precis som du skriver, Edwards var väl klart snabbare? Vore faktiskt kul att få en förklaring på det.

Under uppkörningen låg han ju på jämna tider med Checa & Tamada, men där kanske kraschen hade nån inverkan. Helt klart en svag insats för att vara honom.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
selin skrev:
2583060 Ja, det var helt klart förvånande att se han åka varv efter varv på warm-up'en med det tempot, precis som du skriver, Edwards var väl klart snabbare? Vore faktiskt kul att få en förklaring på det.
Tydligen väntade man sig mycket varmare racetemperatur än på warmupen och man ville inte ställa om setupen för att riskera något, därför åkte han med fel setup medvetet på warmupen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2582664 Det kan ju absolut inte vara att täten körde hårt som fan?
Nej, jag tror inte att Rossis bleka insats innan han vurpade i Valencia berodde på att täten körde fortare än han förmådde. Täten bestod av Bayliss, Capirossi, Hayden, Pedrosa och Stoner. Som jag skrev i ett annat inlägg som du svarade på är inga av dessa förare (med reservation för Capirossi) vid normala omständigheter några problem för Rossi att köra ikapp och förbi. Alltså tror jag han hade något problem och är nyfiken på vad det var. Kanske har vi inte fått läsa det eftersom det mesta som inte hade med den nya titelinnehavaren att göra hamnade i skuggan. Vad tror du själv det berodde på att Rossi låg kvar på en sjunde plats bakom Stoner i flera varv innan han vurpade?

peter R1 skrev:
2583193 NU tar det väl en 6-7 säsonger innan "nästa" jänkare klarar av att bärga pokalen med endast en lr 2 racevinster i bagaget!!
Före Hayden var det över 15 år sedan det inträffade senast (Eddie Lawson) och jag tror/hoppas det dröjer innan vi får se det igen.

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nyteknik skrev:
2591478 Nej, jag tror inte att Rossis bleka insats innan han vurpade i Valencia berodde på att täten körde fortare än han förmådde. Täten bestod av Bayliss, Capirossi, Hayden, Pedrosa och Stoner. Som jag skrev i ett annat inlägg som du svarade på är inga av dessa förare (med reservation för Capirossi) vid normala omständigheter några problem för Rossi att köra ikapp och förbi. Alltså tror jag han hade något problem och är nyfiken på vad det var. Kanske har vi inte fått läsa det eftersom det mesta som inte hade med den nya titelinnehavaren att göra hamnade i skuggan. Vad tror du själv det berodde på att Rossi låg kvar på en sjunde plats bakom Stoner i flera varv innan han vurpade?

Före Hayden var det över 15 år sedan det inträffade senast (Eddie Lawson) och jag tror/hoppas det dröjer innan vi får se det igen.

det hoppas jag med men vann inte K Roberts i början av 2000?? En betydligt mer värdig mästare än Hayden, han lyckades skrapa ihop dubbelt så många racevinster, nämligen hela 4!?! stycken.

edit, ändrat nu.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
peter R1 skrev:
2591680 det hoppas jag med men vann inte K Roberts Sr i början av 2000?? En betydligt mer värdig mästare än Hayden, han lyckades skrapa ihop dubbelt så många racevinster, nämligen hela 4!?! stycken.
Sr i början av 2000 :va

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Neutral skrev:
Fram för särskilt medlemskap i racingforumet.
Det var intressant.

Jag är synnerligen emot alla "jag ällskar rossi ba för att"-folk, men, är ändock ingen MotoGP-guru och har stenkoll på samtliga vinnare, eviga tvåor, statistik och annat siffertokeri. Anser mig ändå som rätt påläst.

Rent nyfikenhetsmässig fråga, hur skulle ett sådant här "vi är bättre än dom (TM)"-medlemskap se ut? Inträdesprov?

Ja, jag är bitter.

:tungan

Edit: Ja, jag svarade JA i pollen. Haydn :)hihi) vann p.g.a. hans driving skills.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nyteknik skrev:
2591478 Nej, jag tror inte att Rossis bleka insats innan han vurpade i Valencia berodde på att täten körde fortare än han förmådde. Täten bestod av Bayliss, Capirossi, Hayden, Pedrosa och Stoner. Som jag skrev i ett annat inlägg som du svarade på är inga av dessa förare (med reservation för Capirossi) vid normala omständigheter några problem för Rossi att köra ikapp och förbi. Alltså tror jag han hade något problem och är nyfiken på vad det var. Kanske har vi inte fått läsa det eftersom det mesta som inte hade med den nya titelinnehavaren att göra hamnade i skuggan. Vad tror du själv det berodde på att Rossi låg kvar på en sjunde plats bakom Stoner i flera varv innan han vurpade?

Möjligheten att något var fel antingen på Valentino eller M1 finns ju så klart men fakta kvarstår att Valentino bommade att "patenterat" köra ifrån Elias på Estoril oxå kanske var det något fel då oxå jag vet inte..Jag bryr mig aldrig om vart förarna kommer ifrån för världsdel (spela roll) o Eddie Lawson m.fl har jag bara positiva minnen från "NGK" kurvan i Anderstorp slutet på -80 talet Lawson bjöd oss på stor show...:tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
hållundan skrev:
2591716 Det var intressant.

...

Rent nyfikenhetsmässig fråga, hur skulle ett sådant här "vi är bättre än dom (TM)"-medlemskap se ut? Inträdesprov?
Det var väl bara en missnöjesförklaring av många gällande att kvaliteten på racingforumet har sjunkit, den intressanta biten dränks i spam och påhopp som dessutom bara är upprepningar.

Om det var mitt forum så skulle jag ha låtit alla läsa allt som skrivs i alla forumdelar, det gör att ingen blir undanhållen nyttig info. Skrivning endast i allmänna delar av forumet dock, till "speciella" delar som racingforumet då skulle man bli rekommenderad av redan tidigare medlem. Andra metoder som hoj, medlemstid, tävlingslicens m m fungerar knappast och jag tycker att det borde vara så på alla specialdelar av forumet, även motard m m alltså. Tror det skulle bli skitbra. :D

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Neutral skrev:
2592160 Det var väl bara en missnöjesförklaring av många gällande att kvaliteten på racingforumet har sjunkit, den intressanta biten dränks i spam och påhopp som dessutom bara är upprepningar.

Om det var mitt forum så skulle jag ha låtit alla läsa allt som skrivs i alla forumdelar, det gör att ingen blir undanhållen nyttig info. Skrivning endast i allmänna delar av forumet dock, till "speciella" delar som racingforumet då skulle man bli rekommenderad av redan tidigare medlem. Andra metoder som hoj, medlemstid, tävlingslicens m m fungerar knappast och jag tycker att det borde vara så på alla specialdelar av forumet, även motard m m alltså. Tror det skulle bli skitbra. :D

Skulle jag platsa in i ditt "RacingForumDreamTeam"?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
#space skrev:
2591772 Möjligheten att något var fel antingen på Valentino eller M1 finns ju så klart men fakta kvarstår att Valentino bommade att "patenterat" köra ifrån Elias på Estoril oxå kanske var det något fel då oxå jag vet inte..
Oavsett vilket så var det bra att han inte vann VM. Bra för både honom själv och de övriga förarna att se att han faktiskt inte är omöjlig att besegra - vare sig i totalen eller i enskilda lopp, inte ens när han kör på toppen av sin förmåga. Känns det som att det är meningslöst att utmana så kommer ingen att göra det. Hoppas att resultatet gör avtryck nästa säsong.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar