Vann Hayden på egna meriter?

Därför vann Haydn.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Oavsett hur man ser på det är det faktum att Vale har tagit 7 (!!!) världsmästerskap i rad och hayden van med ynka 5 poäng. Även om 5p är lite har Nicky endå faktsikt slagit kejsaren på fingrana i år. Om inte det är en merit man bör vara lite ödmjuk mot, ja då vet inte jag vad..

7 i rad har väll ändå inte Rossi tagit ändå, räkna nu efter noggrant, första året i 125cc så vurpa han massa ggr, likaså i 250cc, och första året i 500cc, sen gick det bättre. ;-)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Neutral skrev:
2578038 Det är pinsamt att ha fel på en så elementär sak. :mattias

Har han inte vunnit 125cc, 250cc + fem titlar i stora klassen (500cc/MotoGP)? Iofs hade han väl en säsong i 250cc (hans första) som han inte tog titeln. Likadant i 500cc.

Edit: Och ja, då är de ju inte i rad, I stand corrected. Men jag tror att ni alla förstod vad jag menade. Värst vad sura vissa är idag.. :D

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Zee skrev:
2578067Edit: Och ja, då är de ju inte i rad, I stand corrected. Men jag tror att ni alla förstod vad jag menade. Värst vad sura vissa är idag.. :D
Det är lättare att bli kulturminister med obetald TV-licens än att komma undan utan korrekta fakta i racingforumet

- Gammalt forumordspråk

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Dr.Bike skrev:
2577517 ÄR det inte???

Vad är det DÅ? :va
Inte tur iaf.
Så du menar altså att man har tur om chassit funkar.. och otur om det inte gör det?
Michelin hade bara otur som inte kunde få fram fungerande däck... och Yamaha hade bara otur som fick ej fungerande däck från michelin.... och enbart otur som inte fick hojen att fungera...:va
Nä... Förebredelser mm.. A-O.. Är man väl förebredd så behöver man inte lita på turen för att vara den som tar den svartvita...
Hade inte killen och teamet jag varit delaktig i varit väl förebredd så hade knappast resultatet för "min förare" blivit så bra...

Däremot kan Heyden snacka om otur när han blir torpederad av Pedrosa.. Viss skillnad så att säga..

Dr.Bike

Guest
SENSEI skrev:
2578325 Så du menar altså att man har tur om chassit funkar.. och otur om det inte gör det?
Michelin hade bara otur som inte kunde få fram fungerande däck... och Yamaha hade bara otur som fick ej fungerande däck från michelin.... och enbart otur som inte fick hojen att fungera...:va
Nä... Förebredelser mm.. A-O.. Är man väl förebredd så behöver man inte lita på turen för att vara den som tar den svartvita...
Hade inte killen och teamet jag varit delaktig i varit väl förebredd så hade knappast resultatet för "min förare" blivit så bra...

Däremot kan Heyden snacka om otur när han blir torpederad av Pedrosa.. Viss skillnad så att säga..

Självfallet menade jag inte så, utan snarare att oavset anledningen till stopp, så KÄNNS det som otur för den drabbade föraren.
Om det sen är dåliga förberedelser i teamet :whip eller saker som slupmässigt/oväntat går sönder, så kommer det iaf att drabba på samma sätt, vilket kan upplevas som otur längst ute i händelsekedjan, dvs föraren som inte kan fullfölja.

Sen att en del otrevligheter är systematiska, och en del stokastiska...det är saker som vi kan välja hur vi ser på, och precis som du säger, kunskap är makt, för med kunskapo om materielen så kan man ´förbereda sig bättre och minimera "oturen"

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
chili skrev:
2577124 Håller med ovanstående inlägg.

Dan gamla klyshan om att en kedja aldrig är starkare än den svagaste länken är faktiskt vädigt sann inom denna sport.

Sen verkar Rossifansen världen över tycka något helt annat.

Rossi är ju helt överlägsen so förare . Titta bara vart närmaste Yamaha kom.
Han har kört med piss material hela säsongen

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag kommer osökt att tänka på OS-guldmedaljören Steven Bradbury...

steven_bradbury_004.jpg

:D

.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Maverick_ou812 skrev:
2577083Hayden är en värdig världsmästare men Rossi är världens bästa hojpilot.
Capirossi är roligast att se på och Bayliss är fan inte klok. :)

Sannare ord var sällan talade!:D

Troy for President!:D :tuttar :D

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Martin skrev:
2577128 Har någon vunnit VM innan med så få vinster?

1988 vann Eddie Lawson VM med en vinst i sista loppet som enda vinst.

I slutet av 90talet så vann Alzamora 125VM med 1 ynka poäng framför Melandri utan att ha tagit en endaste vinnst!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Andrew Pitt vann WSS600 utan att vinna ett enda race det året.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Otroligt vad jämnt resultatet är så här långt. 166-165 nu :va

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Rossi är en grym förare, men han hade allt i egna händer i sista race:t. VM-ledning och pole. Han klarade inte pressen utan sumpade både starten och sedan så vurpade han utan någon annans inblandning. Ingen kan gärna skylla på "stora stygga Honda" för vurpan.
Så ja, Hayden är mästare och "värdig". Han gjorde det han skulle - precis när han skulle det.

Sagt det förr, men säger det igen. Bästa säsongen på mycket länge. Spektakulära race, kompetenta förare, två däckstillverkare, tre fabrikat och inte mindre än fem förare har varit riktigt konkurrenskraftiga. Spännande ända in i sista race:t. Dessutom, det måste vara rekord i antal trådar och inlägg för MotoGP på forumet i år. Som bonus kom Bayliss in som en joker och visade klass.

sandstream

Guest
Lurch skrev:
2578929 Jag kommer osökt att tänka på OS-guldmedaljören Steven Bradbury...
Det var så han hette ja, tog exemplet med honom i en annan tråd angående värdiga vinnare.

Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Troy Bayliss has lead more laps in 2006 than Hayden - 30 to 29.

hmm "tänkte inte på det"
Det gör honom absolut till en ovärlig vinnare :D

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Pollen borde haft alternativet "Haydn vann delvis på grund av omständigheter utanför hans kontroll".

Det som talar kraftfullt för Höstacken är att han, till skillnad från Vale, höll ihop det när det verkligen gällde i sista loppet. Därigenom steg han på värdighetsskalan.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Mjölnaren75 skrev:
2578927 Rossi är ju helt överlägsen som förare . Titta bara vart närmaste Yamaha kom.
Han har kört med piss material hela säsongen

Vet inte vem som missförstod vem här men det var faktiskt precis det jag menade.

(Så om det nu var killen som torkar Rossis pungsvett eller någon annan i Yamaha-stallet som inte gjorde sitt till 100% så avspeglar det sig på slutresulatatet.)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar