Vann Hayden på egna meriter?

Därför vann Haydn.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jonte VSB R-T skrev:
2592199 Skulle jag platsa in i ditt "RacingForumDreamTeam"?
Nej, och du förstår nog varför om du läser mitt inlägg utan värderingar om vem som skrev det och elitistiska fobier. Jag känner inte dig, därför skulle jag inte voucha för dig, det är just det som är så bra med systemet. Om man tänker sig hur det är nu med Swedie som ägare och den enda som utser moderatorer så är detta bara ett steg (eller två) längre. Man kan lätt tänka sig att moderatorerna bjuder in sina vänner m m och de i sin tur bjuder in fler. På kort tid skapas en grupp som inte alls är likriktad och elitistisk men där ändå varje person har passerat ett nålsöga i och med en personligt referens. Detta system fungerar bra på andra ställen och som sagt, alla skulle ha läsrättigheter och det skulle finnas gott om allmänna delar i forumet för alla.

Du skulle säkert bli inbjuden av någon du känner bättre än mig. :tummenupp

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Klart att han vann på egna meriter.

Sist jag kollade så gäller det att ha mest poäng för att vinna VM.

Ingen kan ta ifrån Hayden att han har varit riktigt bra och jämn i år.

Vann inte någon SS-VM utan att vinna ett enda rejs? Edit: Andrew Pitt var det ja..

Bifogat

• 126804_rossihaydenjaviersoriano.jpg
    126804_rossihaydenjaviersoriano.jpg
    119.4 KB · Visningar: 43
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Neutral skrev:
2592160 Det var väl bara en missnöjesförklaring av många gällande att kvaliteten på racingforumet har sjunkit, den intressanta biten dränks i spam och påhopp som dessutom bara är upprepningar.

Om det var mitt forum så skulle jag ha låtit alla läsa allt som skrivs i alla forumdelar, det gör att ingen blir undanhållen nyttig info. Skrivning endast i allmänna delar av forumet dock, till "speciella" delar som racingforumet då skulle man bli rekommenderad av redan tidigare medlem. Andra metoder som hoj, medlemstid, tävlingslicens m m fungerar knappast och jag tycker att det borde vara så på alla specialdelar av forumet, även motard m m alltså. Tror det skulle bli skitbra. :D

Farligt tänkande min vän.

Jag förstår vad du är ute efter...men där du är nu, är isen mycket tunn.

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
FireSalle skrev:
2582516 Mycket om hackande på Hayden men ingen analys av Rossi, varför?

Vad hände med honom egentligen? Regerande mästare, VM-ledning och pole position. Allt i egna händer. Ingenting som hänt tidigare i år har egentligen någon betydelse längre, det är ett lopp - Valencia - där och då allt ska avgöras och alla missöden är kompenserade.

Så gör han den där usla starten. Hängde dåligt med och så den 'slarviga' krashen. Helt själv, varken material eller Hondor att skylla på.
Därefter förväntade man sig nästan en episk uppkörning, men den uteblev. Syntes nästan inte alls, och varvtiderna imponerade inte, kolla statisken på MotoGP.
Är det vad man kan förvänta sig av regerande mannen, myten, mästaren?

Om nu inte Hayden är 'värdig', vem skulle då vara det?

:klappar :klappar :klappar :klappar

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Dr.Bike skrev:
2592802 Farligt tänkande min vän.

Jag förstår vad du är ute efter...men där du är nu, är isen mycket tunn.
Då är det ju tur att det inte spelar någon roll vad jag tycker i frågan då men jag är ändå intresserad av vad som är så dåligt? Känner sig folk verkligen hotade av blotta tanken? Är det inte så att vi i alla sammanhang i livet är utestängda från vissa saker? Varför är det självklart att allt ska vara fritt (och gratis)? Tror folk verkligen att det skulle bli fem stycken tvåtaktsälskare i racingforumet?

Kanske skulle diskutera i en annan tråd men det känns meningslöst då det aldrig kommer att hända i alla fall.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Kanske skulle diskutera i en annan tråd men det känns meningslöst då det aldrig kommer att hända i alla fall.
Jag tycker att det är en sak som kan diskuteras även om det aldrig kommer att leda till något. Då lär man ju sig för- och nackdelar med den modell du tror på.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Webspy skrev:
2592688
Vann inte någon SS-VM utan att vinna ett enda rejs? Edit: Andrew Pitt var det ja..

Jo, det är de färgstarka vm-vinnarna man måste tänka till ordentligt för att minnas ;)

Dr.Bike

Guest
Neutral skrev:
2592831 Då är det ju tur att det inte spelar någon roll vad jag tycker i frågan då men jag är ändå intresserad av vad som är så dåligt? Känner sig folk verkligen hotade av blotta tanken? Är det inte så att vi i alla sammanhang i livet är utestängda från vissa saker? Varför är det självklart att allt ska vara fritt (och gratis)? Tror folk verkligen att det skulle bli fem stycken tvåtaktsälskare i racingforumet?

Ja vi kan ta det i en annan tråd, men rent generellt är "renhetstänkande, elitism, uppgivande av demokratisk frihet under förespegling av ökad kvalite´, och tummandet på det fria ordets princip (som dessutom är internets grundtanke)" otäcka sker.
Och utan att dra parallellerna för långt, så tycker jag oxå att det trots "fördummningen" det innebär när såna som jag och Zee kommer in i eran mysiga racingvärld, så är det ändå värt det!
Allmännyttan av att vi kan ställa alla idiotfrågor och att kreti och pleti både kan deltaga samt lära sig saker går före.

Iaf hoppas jag, och vill tro att det är vad Swedie oxå anser, annars har han ingen nytta av ett stängt och isolerat forum där bara ett litet kärngäng umgås.
Ett sånt forum kan ju finnas vartsomhelst annanstans på Internet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Dr.Bike skrev:
2592874 Ja vi kan ta det i en annan tråd, men rent generellt är "renhetstänkande, elitism, uppgivande av demokratisk frihet under förespegling av ökad kvalite´, och tummandet på det fria ordets princip (som dessutom är internets grundtanke)" otäcka sker.
Och utan att dra parallellerna för långt, så tycker jag oxå att det trots "fördummningen" det innebär när såna som jag och Zee kommer in i eran mysiga racingvärld, så är det ändå värt det!
Allmännyttan av att vi kan ställa alla idiotfrågor och att kreti och pleti både kan deltaga samt lära sig saker går före.

Iaf hoppas jag, och vill tro att det är vad Swedie oxå anser, annars har han ingen nytta av ett stängt och isolerat forum där bara ett litet kärngäng umgås.
Ett sånt forum kan ju finnas vartsomhelst annanstans på Internet.
Demokrati kan du ju glömma i den privata världen som det här räknas som, det är ju bara att du inte känt dig hotad tidigare som gör att du drar till med det nu. Intressant också att jag ska vara med men inte ni. Vad får er att tro det? Kanske blir tvärt om, om det nu blev något alls.

Jag tvivlar på att "kreti och pleti" går före när duktigt folk försvinner från forumet helt eller i alla fall inte orkar skriva något längre. Men de märks ju inte så det kanske inte är något problem då det inte syns? Att forumet blir mer likt bike.se gör ju att även nya besökare drar sig för att blanda sig i.

Vi är helt OT här i denna tråd, mitt "förslag" är inte officiellt på något vis och jag vinner inga pluspoäng på att försvara något helt hypotetiskt så det får vara nog nu tycker jag. Det är väl bara minuter innan någon förutspår hela internets undergång om de inte har skrivrättigheter överallt annars. ;)

Dr.Bike

Guest
Neutral skrev:
2592940 Demokrati kan du ju glömma i den privata världen som det här räknas som, det är ju bara att du inte känt dig hotad tidigare som gör att du drar till med det nu. Intressant också att jag ska vara med men inte ni. Vad får er att tro det? Kanske blir tvärt om, om det nu blev något alls.

Jag tvivlar på att "kreti och pleti" går före när duktigt folk försvinner från forumet helt eller i alla fall inte orkar skriva något längre. Men de märks ju inte så det kanske inte är något problem då det inte syns? Att forumet blir mer likt bike.se gör ju att även nya besökare drar sig för att blanda sig i.

Vi är helt OT här i denna tråd, mitt "förslag" är inte officiellt på något vis och jag vinner inga pluspoäng på att försvara något helt hypotetiskt så det får vara nog nu tycker jag. Det är väl bara minuter innan någon förutspår hela internets undergång om de inte har skrivrättigheter överallt annars. ;)

Nu gör du dig putslustig över rätt allvarliga saker, och vi pratar troligen om 2 HELT skilda forum.
Du ett initierat proffsforum där proffs talar med proffs.
Jag talar om ett forum där alla kan vara med.
Din generalisering om att "de bästa sticker" håller inte, iaf inte för det du underförstått påstår: att de försvinner för att det är så många som inget kan.
sanningen är nog att de sticker för att det blivit sandlådenivå.
Och DET i sig har inget att göra med den tekniska eller proffesionella kunskapsnivåmn, utan är mera ett uttryck för pajkastning rent generellt.

Glömma demokrati? Hm... är vi från samma planet?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Dr.Bike skrev:
2592960 Din generalisering om att "de bästa sticker" håller inte, iaf inte för det du underförstått påstår: att de försvinner för att det är så många som inget kan.
sanningen är nog att de sticker för att det blivit sandlådenivå.
Och DET i sig har inget att göra med den tekniska eller proffesionella kunskapsnivåmn, utan är mera ett uttryck för pajkastning rent generellt.

Glömma demokrati? Hm... är vi från samma planet?
Jobbigt att man måste försvara det man inte sagt. Det är ju just sandlådenivån jag försökt beskriva, nu gör du det till din tolkning och tillskriver mig något jag aldrig sagt. Jag kan inte veta vad som gör att en enskild person tröttnar på ett forum, jag kan däremot berätta varför jag tröttnat på bike.se om det är intressant men jag tror inte det. Det är dock ett faktum att duktigt folk slutat skriva och en del av dem har förklarat varför i olika trådar, jag ska inte försöka återge deras åsikter, jag tycker bara det är tråkigt att de inte längre delar med sig av det de kan, jag skulle ha stor nytta av det själv som newbie.

Vi är nog från samma planet men du verkar ha glömt att i det privata sätter man själv villkoren. Swedie tillåter t ex inte moppekillar att hänga här, det är ju odemokratiskt då men det är hans rättighet att göra så.

Dr.Bike

Guest
Neutral skrev:
2592993 Jobbigt att man måste försvara det man inte sagt. Det är ju just sandlådenivån jag försökt beskriva, nu gör du det till din tolkning och tillskriver mig något jag aldrig sagt. Jag kan inte veta vad som gör att en enskild person tröttnar på ett forum, jag kan däremot berätta varför jag tröttnat på bike.se om det är intressant men jag tror inte det. Det är dock ett faktum att duktigt folk slutat skriva och en del av dem har förklarat varför i olika trådar, jag ska inte försöka återge deras åsikter, jag tycker bara det är tråkigt att de inte längre delar med sig av det de kan, jag skulle ha stor nytta av det själv som newbie.

Vi är nog från samma planet men du verkar ha glömt att i det privata sätter man själv villkoren. Swedie tillåter t ex inte moppekillar att hänga här, det är ju odemokratiskt då men det är hans rättighet att göra så.

Hm, jaa, olyckligt som tusan när duktiga killar slutar skriva.
Oavsett orsak.
Utan att göra mig till talesman för DEM, så kan jag själv KÄNNA ibland på vissa forum att man "sagt detta tusen gånger...varför lär de sig aldrig"
Jag tror att DET i sig, d.v.s Sisyfosarbetet kan knäcka många, och de ger upp.
Det var därför jag för något år sedan föreslog ett FAQ här på SH.
Gärna ett för respektive forum.

JOvisst vet jag att man (för ett kort ögonblick, och bara i sin egen lilla bubbla) kan avhända sig demokrati... Men det går bara ett kort tag.
Den stora vida malströmmen som Internet utgör, tillåter inga avvikelser...
Se det som en buffelhjord. Avvikare och eftersläntrare försvinner.
Inte med det sagt att SH försvinner, men om dess medlemmar känner att de inte (til en viss del) kan vara delaktiga, så försvinner de.
Att chefen alltid har sista ordet är nog accepterat, och är oxå EN av styresformerna både militärt och civilt. Bikupa kallas det.
Uppenbarligen lyssnar Swedie på alla, kloka som dumma, det finns bevis! :)
Se bara på det lilla röda plustecknet (det som var grått förut) som är bakom varje "kompis" du har bokmärkt upp här. Det blev rött p.g.a mitt tjat! :D
Så droppen urholkar stenen om du förstå min liknelse? ;)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bingo skrev:
2592215 Oavsett vilket så var det bra att han inte vann VM. Bra för både honom själv och de övriga förarna att se att han faktiskt inte är omöjlig att besegra - vare sig i totalen eller i enskilda lopp, inte ens när han kör på toppen av sin förmåga. Känns det som att det är meningslöst att utmana så kommer ingen att göra det. Hoppas att resultatet gör avtryck nästa säsong.
Japp det öppnar upp mkt inför -07 :tummenupp

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Neutral skrev:
2592340 Man kan lätt tänka sig att moderatorerna bjuder in sina vänner m m och de i sin tur bjuder in fler. På kort tid skapas en grupp som inte alls är likriktad och elitistisk men där ändå varje person har passerat ett nålsöga i och med en personligt referens.
En egen liten ankdamm för inbördes beundran för dom som "vet bättre".Så trevligt:rolleyes:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
nej hayden vann inte på hans egna meriter, det vet han t.o.m om själv, hade rossi haft mer otur än i år så hade han blivit förvandlad till en kvinna med hår på ryggen eller blivit lika långsam som hayden.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Busaberg skrev:
2593323 En egen liten ankdamm för inbördes beundran för dom som "vet bättre".Så trevligt:rolleyes:
Kanske trevligt för de som är med i alla fall till skillnad från nu som ditt inlägg bevisar. Lighten up surpuppor. :D

sandstream

Guest
R-1000 skrev:
2593356 nej hayden vann inte på hans egna meriter, det vet han t.o.m om själv, hade rossi haft mer otur än i år så hade han blivit förvandlad till en kvinna med hår på ryggen eller blivit lika långsam som hayden.
På vilket sätt hade Rossi/Yamaha/Michelin otur menar du?
- Var det när han blev avtryckt av Elias i första racet för att han kvalade illa?
- Var det när Yamahas chassi fungerade dåligt i början av säsongen?
- Var det när Yamahas motor gav upp i ett av racen?
- Var det när Michelins däck gick sönder?
- Var det när han missade starten i sista racet och sedan vurpade utan någon i närheten?

Otur är bara snicksnack från dåliga förlorare.
Rossi gnäller nästan aldrig för han vet att felen i år berodde på honom, Yamaha och/eller Michelin.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
2593435

Otur är bara snicksnack från dåliga förlorare.
Rossi gnäller nästan aldrig för han vet att felen i år berodde på honom, Yamaha och/eller Michelin.

Tja, det är ju en lagsport och iår drog HRC/Hayden längsta strået.Tror det var ganska hälsosamt för motogp.

sandstream

Guest
P@trik skrev:
2593454 Tja, det är ju en lagsport och iår drog HRC/Hayden längsta strået.Tror det var ganska hälsosamt för motogp.
Precis, men en del verkar tro att Rossi bara haft "otur" i år.
HRC hade det bästa paketet och vann allt, pungt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Dr.Bike skrev:
2592960Din generalisering om att "de bästa sticker" håller inte, iaf inte för det du underförstått påstår: att de försvinner för att det är så många som inget kan. Sanningen är nog att de sticker för att det blivit sandlådenivå. Och DET i sig har inget att göra med den tekniska eller proffesionella kunskapsnivån, utan är mera ett uttryck för pajkastning rent generellt.
Här gissar du bara. Antalet diskussioner som spårar ur har ökat i takt med att allt fler utan erfarenhet av racing skriver i forumet. Så är de faktiskt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar