Neutral skrev:
2592993 Jobbigt att man måste försvara det man inte sagt. Det är ju just sandlådenivån jag försökt beskriva, nu gör du det till din tolkning och tillskriver mig något jag aldrig sagt. Jag kan inte veta vad som gör att en enskild person tröttnar på ett forum, jag kan däremot berätta varför jag tröttnat på bike.se om det är intressant men jag tror inte det. Det är dock ett faktum att duktigt folk slutat skriva och en del av dem har förklarat varför i olika trådar, jag ska inte försöka återge deras åsikter, jag tycker bara det är tråkigt att de inte längre delar med sig av det de kan, jag skulle ha stor nytta av det själv som newbie.
Vi är nog från samma planet men du verkar ha glömt att i det privata sätter man själv villkoren. Swedie tillåter t ex inte moppekillar att hänga här, det är ju odemokratiskt då men det är hans rättighet att göra så.
Hm, jaa, olyckligt som tusan när duktiga killar slutar skriva.
Oavsett orsak.
Utan att göra mig till talesman för DEM, så kan jag själv KÄNNA ibland på vissa forum att man "sagt detta tusen gånger...varför lär de sig aldrig"
Jag tror att DET i sig, d.v.s Sisyfosarbetet kan knäcka många, och de ger upp.
Det var därför jag för något år sedan föreslog ett FAQ här på SH.
Gärna ett för respektive forum.
JOvisst vet jag att man (för ett kort ögonblick, och bara i sin egen lilla bubbla) kan avhända sig demokrati... Men det går bara ett kort tag.
Den stora vida malströmmen som Internet utgör, tillåter inga avvikelser...
Se det som en buffelhjord. Avvikare och eftersläntrare försvinner.
Inte med det sagt att SH försvinner, men om dess medlemmar känner att de inte (til en viss del) kan vara delaktiga, så försvinner de.
Att chefen alltid har sista ordet är nog accepterat, och är oxå EN av styresformerna både militärt och civilt. Bikupa kallas det.
Uppenbarligen lyssnar Swedie på alla, kloka som dumma, det finns bevis!
Se bara på det lilla röda plustecknet (det som var grått förut) som är bakom varje "kompis" du har bokmärkt upp här. Det blev rött p.g.a mitt tjat!
Så droppen urholkar stenen om du förstå min liknelse?