Magnus Wallner
Medlem
- Gick med
- 12 Mar 2011
- Hoj
- Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Jag förväntar mig att alla tar hänsyn till varandra, oavsett fordonsslag.
Skillnad på att ha allmän koll och att var 5:e sekund titta i båda sidospeglarna samt backspegeln bara för att någon idiot på hoj inte kan hålla hastigheten. Sedan hjälper inte det perifera seendet då hojar är så smala och knappt syns även om man tittar direkt i backspegeln. Speciellt osynliga om man har solen i ryggen för då syns inte halvhjuset.
Förväntar du dig inte att alla hojåkare följer satt lagstiftning?
Jag förstår inte vad den här meningen ska betyda i sammanhanget?Förväntar du dig inte att alla hojåkare följer satt lagstiftning?
"Vansinnesfärderna på två hjul" - Aftonbladet når ny lägstanivå
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhe...rticle39266.ab
Stor tumme upp för Magnus och hans engagemang i denna fråga...!
Det ska onekligen bli intressant att se om skymningspressen och lagen bemödar sig att svara. Och vad svaret i så fall blir...
Oavsett aftonbladet! Är det inte ganska mycket sant som rubriken säger lr?
(OPS! Glömde att man inte får kritisera motorcykel kollektivet här på SH )
Klart jag engagerar mig! Som chefredaktör för Bike har man ju ganska bra möjligheter att göra sig hörd och de tänker jag utnyttja så gott det går när det gäller att föra hojåkarnas talan.
Angående svar så tog det inte lång tid innan jag fick ett mejl från Aftonbladet, från Hanna Aler Sjöqvist närmare bestämt (den mörkhåriga kvinnan i inslaget). Hon var helt oförstående samt inte speciellt imponerad över att jag "hoppade på" Aftonbladet (hennes ord) men vi ska höras närmare på måndag. Jag ser fram mot att få höra hennes förklaring till programupplägget.
Nej det var väldigt mycket faktafel och antaganden samt att "dra alla över en kam" i det reportaget. Plus att ingen från tex SMC eller annan hojorganisation fick komma till tals.
Klart jag engagerar mig! Som chefredaktör för Bike har man ju ganska bra möjligheter att göra sig hörd och de tänker jag utnyttja så gott det går när det gäller att föra hojåkarnas talan.
Angående svar så tog det inte lång tid innan jag fick ett mejl från Aftonbladet, från Hanna Aler Sjöqvist närmare bestämt (den mörkhåriga kvinnan i inslaget). Hon var helt oförstående samt inte speciellt imponerad över att jag "hoppade på" Aftonbladet (hennes ord) men vi ska höras närmare på måndag. Jag ser fram mot att få höra hennes förklaring till programupplägget.
Jag tecknade upp mig jag med några veckor sen efter att ha läst om DucatikörandetJag blir mer och mer imponerad av dig! Du hade mig egentligen med vinterfilmen på din Ducati!
Jag kör igång en ny prenumeration på Bike nu, det var länge sen jag prenumererade faktiskt.
Vansininngsfärder på 2hjul (1hjul) är det inte vad väldigt många håller på med?? (och jag skrev, om du läser inlägget Oavsett Aftonbladet)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|