Detta säger tyvärr en hel del om dessa så kallade journalister och deras syn på sig själva. Någon slags kan allt, vet allt, är bäst och får ej kritiseras attityd.
Jag har själv bedrivit lite av en kamp mot en lokaltidning här uppe som envisas med att hela tiden hänga ut snöskoteråkare som kriminella. Om något i en nyhetshändelse kunde knytas till en snöskoter så gjorde man det direkt. Jag fick nog när de hade en gigantisk rubrik om att "en snöskoteråkare bröt sig in i en sommarstuga". Killen i fråga var en så kallad lokalkändis som förutom ett tungt narkotikaberoende hade ett förflutet som plåtslagare och dessutom som fotbollsspelare på ganska hög nivå. Tror du att de skrev att en narkoman, en plåtslagare eller en fotbollsspelare bröt sig in i sommarstugan...? Nej, just det faktum att han också var intresserad av snöskotrar skulle svartmålas, till varje pris. Efter tiotalet sakliga e-mail fram och tillbaka till den berörda så kallade journalisten och hennes chef fick jag dem till slut att erkänna att rubriksättningen var grovt missvisande. Vilket de glömt ungefär en vecka senare...
Angående "påhopp" kan man väl undra vilket som är värst...? Ditt på Aftonbladet. Eller Aftonbladet på hela sporthojskollektivet...
En undersökning har ju faktiskt visat svart på vitt att över hälften av journalistkåren sympatiserar med mp eller v. Tros du att sådana skulle ha något gott att säga om folk som gillar motorer vare sig det gäller bilar, mc eller skotrar. Samma sak här. Vi är jordens fiender.