Vapenvila i Israel

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu ser jag fram emot att någon, typ korvgubbe, okunnig säger något om att israelerna minsann dödat jEte-många civila också.



Eftersom jag är så otroligt okunnig så nöjer jag mig med siffror utan att lägga några värderingar i dem:

Antal döda mellan: 29.9.2000-30.6.2008

Dödade Israeler: 1056
Varav barn: 123

Dödade Palestinier: 4857
Varav barn: 1051


Antal hemlösa till följd av "husdemoleringar" (punitive house demolitions) : 4182


Antal hemlösa (houses demolished for alleged military purposes): ca 35000
(Ca 13000 enligt sidans egna statistik från 2004 samt uppskattningsvis 22000 INNAN 2004 enligt statistik från UNRWA)

Saxat från "The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories "
http://www.btselem.org/English/Statistics/Casualties.asp


"

B'TSELEM - The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories was established in 1989 by a group of prominent academics, attorneys, journalists, and Knesset members. It endeavors to document and educate the Israeli public and policymakers about human rights violations in the Occupied Territories, combat the phenomenon of denial prevalent among the Israeli public, and help create a human rights culture in Israel. "

Om sidan:
http://www.btselem.org/english/About_BTselem/Index.asp
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag håller helt och hållet med dig..!
De e ju trots allt judarna som är dom största mördarna och förtryckarna..
och här har dom tagit patent på ordet "FÖRINTELSE".. Sen håller dom på med exakt samma sak själva... Fast utan så kallad gaskammare,
Sen skulle inte USA bomba israel fattar ni väl...?
USA styrs ju av judar..
Bästa vore om Ryssarna eller ett annat stort militärt land bombade Israel med grunden, och när dom endå höll på så kunde dom bomba USA med...

Du och korvgubbe i samma båt, oslagbart. :D
Tack för att du gör självmål, jag hade inte kunnat göra mer nytta i den här tråden om jag så suttit här hela kvällen.
Istället var jag ute med min hoj i Roslagen och kollade på allt som judarna tagit över. :mad: Dem äger ju varenda hästgård nu för tiden. :mad:
 

tommi

Guest
Jag vet att det alltid är palestinierna som bryter vapenvilan och jag vet at tdet är de som alltid angriper civila. Det räcker för mig.
Nu ser jag fram emot att någon, typ korvgubbe, okunnig säger något om att israelerna minsann dödat jEte-många civila också.
Då ska ni få höra minsann.

:yoparty

allmänt om israel: det är så synd om oss sedan hitler etc.... move on already jävla snyltare pför lite medlidande!

skulle inte du göra allt som stod i din makt om ett gäng invaderade ditt land (i det här fallet israelerna som tog palestiniernas land)? a bomba hela israel tillbaka till stenåldern sen kan vi ha resterna som p-plats eller racebana billig i drift den lyser i mörkret :)
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Om inte Usa satt och skickade dollars i julklappskuvert till israel vareviga dag så hade det kanske inte funnits nåt israel. Vad har Israel lyckats åstadkomma av egen vilja förutom Uzi?

Palestina är överlägsna israel både numerärt och i kampvilja, men israel är överlägset vad det gäller dollars så det går ungefär jämt upp. Därav ett evighetskrig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eftersom jag är så otroligt okunnig så nöjer jag mig med siffror utan att lägga några värderingar i dem:

Antal döda mellan: 29.9.2000-30.6.2008

Dödade Israeler: 1056
Varav barn: 123

Dödade Palestinier: 4857
Varav barn: 1051

Goddag Yxskaft!

Vilka fina siffror, har du hittat dem alldeles själv? :)
Synd bara att de har inget med mitt resonemang att göra.
Det en enfaldig läser ur de där siffrorna är att israelerna, dem är minsann jete duma.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Det skulle vara bra med lite mer välgrundade fakta i den här debatten.
Jag läste en serie en gång som hette "Tintin i Libanon".
Vet någon var man kan hitta den?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om inte Usa satt och skickade dollars i julklappskuvert till israel vareviga dag så hade det kanske inte funnits nåt israel. Vad har Israel lyckats åstadkomma av egen vilja förutom Uzi?

Vad Israel lyckats åstadkomma? :lol

Vet inte ens vilken ände man ska börja i, läs på grundläggande fakta åtminstone. Jämför sedan talen för analfabetism, barnadödlighet, BNP, styrelseskick, teknisk utveckling, rättsväsende, demokrati och femtielva andra parametrar med deras grannländer.

allmänt om israel: det är så synd om oss sedan hitler etc.... move on already jävla snyltare pför lite medlidande!

skulle inte du göra allt som stod i din makt om ett gäng invaderade ditt land (i det här fallet israelerna som tog palestiniernas land)? a bomba hela israel tillbaka till stenåldern sen kan vi ha resterna som p-plats eller racebana billig i drift den lyser i mörkret :)

Du vet verkligen inte att det bodde massor med judar i Palestina innan 1948 va? Det är okej, många på d et här forumet tror att man kan slå upp första bästa Aftonbladet Söndag och sedan ha järnkoll på läget.

För övrigt var det inte palestiniernas land innan 1948 heller, det var engelsmännens. Så är det någon som ska vara arg så är det britannierna. :fakta

Dem är ett missbrukat ord.

Nej, men underskattat.
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Vet inte ens vilken ände man ska börja i, läs på grundläggande fakta åtminstone. Jämför sedan talen för analfabetism, barnadödlighet, BNP, styrelseskick, teknisk utveckling, rättsväsende, demokrati och femtielva andra parametrar med deras grannländer.

Menar du att det är bra eller dåligt att döda sina grannars barn?
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Vad Israel lyckats åstadkomma? :lol

Vet inte ens vilken ände man ska börja i, läs på grundläggande fakta åtminstone. Jämför sedan talen för analfabetism, barnadödlighet, BNP, styrelseskick, teknisk utveckling, rättsväsende, demokrati och femtielva andra parametrar med deras grannländer.



Du vet verkligen inte att det bodde massor med judar i Palestina innan 1948 va? Det är okej, många på d et här forumet tror att man kan slå upp första bästa Aftonbladet Söndag och sedan ha järnkoll på läget.

För övrigt var det inte palestiniernas land innan 1948 heller, det var engelsmännens. Så är det någon som ska vara arg så är det britannierna. :fakta



Nej, men underskattat.

Pinsamt dålig argumentationsteknik :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur läser du siffrorna? :va

- De fick vad de förtjänade!:tummenupp

De har inget med vilka mål man väljer. Palestinierna har civila israeler om primärt mål, när civila palestinier dör är det för att de antingen kastar sten eller brandbomber på israeler eller "råkar" bo i en bombverkstad som de visste ingentiiiiiing om liksom. När civila israeler dör är det för att de är på väg till jobbet eller bio.

Men att du försvarar terrorism är inget nytt. Det är jättegammat och jag visste att alla våldsivrare skulle komma springandes så snart det gavs chans att argumentera mot fred och demokrati.

Pinsamt dålig argumentationsteknik :lol

Istället ska man argumentera med one-liners. Det gör vi i Kållered. :yoparty
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
.. när civila palestinier dör är det för att de antingen kastar sten eller brandbomber på israeler eller "råkar" bo i en bombverkstad som de visste ingentiiiiiing om liksom.

Det har dött mer än dubbelt så många OSKYLDIGA palestinier som det dött israeler totalt. Räknar man med de palestinier där man inte vet huruvida det varit "elaka" eller inte så är det nästan tredubbelt.
Det har dött lika många palestinska barn som det dött israeler totalt....

Och ändå tycker du att palestinierna är de enda elaka och israelerna felfria..

Det är fantastiskt hur enkelspårig man kan vara. Du får gärna visa var jag försvarar terrorism för mig veterligen har jag aldrig försvarat terrorister.

Min gode mor lärde mig att "det inte är ens fel att två träter" men uppenbarligen ser du bara en "skyldig" i den här konflikten.

Men däremot du hävdar ju ständigt att mödrar till lemlästade barn enbart har rätt att bli arja om raketen sköts från ett hustak men skall vara förstående och inse att det var deras eget fel de gånger raketerna kommer från en helikopter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det har dött mer än dubbelt så många OSKYLDIGA palestinier som det dött israeler totalt. Räknar man med de palestinier där man inte vet huruvida det varit "elaka" eller inte så är det nästan tredubbelt.
Det har dött lika många palestinska barn som det dött israeler totalt....

Och ändå tycker du att palestinierna är de enda elaka och israelerna felfria..

Det är fantastiskt hur enkelspårig man kan vara. Du får gärna visa var jag försvarar terrorism för mig veterligen har jag aldrig försvarat terrorister.

Min gode mor lärde mig att "det inte är ens fel att två träter" men uppenbarligen ser du bara en "skyldig" i den här konflikten.

Men däremot du hävdar ju ständigt att mödrar till lemlästade barn enbart har rätt att bli arja om raketen sköts från ett hustak men skall vara förstående och inse att det var deras eget fel de gånger raketerna kommer från en helikopter.

Det du uppenbarligen inte begriper är att man måste göra skillnad på om målet är att skada och döda civila eller om det är en konsekvens av något annat.

Naturligtvis är det ovidkommande för den bombade eller för den sörjande varför något dött men om man släpper kampviljan och subjektiviteten och sansar sig något så förstår man förhoppningsvis att det är en enorm skillnad på att döda civila då någon råkat bygga en bombverkstad i deras källare eller att ha dem som primärt mål. Jag tror säkert du kan ta det till dig om du bara lugnar ner din ill-röda kommu-ådra något. :pannkyss
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eftersom jag är så otroligt okunnig så nöjer jag mig med siffror utan att lägga några värderingar i dem:

Antal döda mellan: 29.9.2000-30.6.2008

Dödade Israeler: 1056
Varav barn: 123

Dödade Palestinier: 4857
Varav barn: 1051


Antal hemlösa till följd av "husdemoleringar" (punitive house demolitions) : 4182


Antal hemlösa (houses demolished for alleged military purposes): ca 35000
(Ca 13000 enligt sidans egna statistik från 2004 samt uppskattningsvis 22000 INNAN 2004 enligt statistik från UNRWA)

Saxat från "The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories "
http://www.btselem.org/English/Statistics/Casualties.asp


"

B'TSELEM - The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories was established in 1989 by a group of prominent academics, attorneys, journalists, and Knesset members. It endeavors to document and educate the Israeli public and policymakers about human rights violations in the Occupied Territories, combat the phenomenon of denial prevalent among the Israeli public, and help create a human rights culture in Israel. "

Om sidan:
http://www.btselem.org/english/About_BTselem/Index.asp

Du har inga liknande siffror gällande USA vs <insert country here> nånstans i kommunistrocken? :D
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Istället ska man argumentera med one-liners. Det gör vi i Kållered. :yoparty
Var det ett tappert försök att briljera med dina eminenta geografiskunskaper?
Det du uppenbarligen inte begriper är att man måste göra skillnad på om målet är att skada och döda civila eller om det är en konsekvens av något annat.

Naturligtvis är det ovidkommande för den bombade eller för den sörjande varför något dött men om man släpper kampviljan och subjektiviteten och sansar sig något så förstår man förhoppningsvis att det är en enorm skillnad på att döda civila då någon råkat bygga en bombverkstad i deras källare eller att ha dem som primärt mål. Jag tror säkert du kan ta det till dig om du bara lugnar ner din ill-röda kommu-ådra något. :pannkyss

Är det så man rättfärdigar civila förluster i en konflikt? Underbar tankeverksamhet bakom det där inlägget må jag säga. :klappar
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Det du uppenbarligen inte begriper är att man måste göra skillnad på om målet är att skada och döda civila eller om det är en konsekvens av något annat.

Naturligtvis är det ovidkommande för den bombade eller för den sörjande varför något dött men om man släpper kampviljan och subjektiviteten och sansar sig något så förstår man förhoppningsvis att det är en enorm skillnad på att döda civila då någon råkat bygga en bombverkstad i deras källare eller att ha dem som primärt mål. Jag tror säkert du kan ta det till dig om du bara lugnar ner din ill-röda kommu-ådra något. :pannkyss

Så Israel har alltså råkat döda åtta gånger fler barn än vad palestinierna med avsikt har lyckats med? Det omvända förhållandet hade varit mer rimligt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top