Vapenvila i Israel

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det så man rättfärdigar civila förluster i en konflikt? Underbar tankeverksamhet bakom det där inlägget må jag säga. :klappar

Du får ursäkta men jag har svårt att ta dig på allvar. Tror förvisso inte det är din ambition heller.

Det omvända förhållandet hade varit mer rimligt.

Nä, de har ju inga resurser men om de hade det så skulle de garanterat utnyttja dem. De tar ju varje chans att döda civila, något ingen kan beskylla israelerna för. Israelerna kunde skyffla ut dem i öknen eller i havet om de ville, tydligen vill de inte, eftersom de är för humanism.
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nä, de har ju inga resurser men om de hade det så skulle de garanterat utnyttja dem. De tar ju varje chans att döda civila, något ingen kan beskylla israelerna för. Israelerna kunde skyffla ut dem i öknen eller i havet om de ville, tydligen vill de inte, eftersom de är för humanism.

Du får ursäkta men jag har svårt att ta dig på allvar. Tror förvisso inte det är din ambition heller.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Nä, de har ju inga resurser men om de hade det så skulle de garanterat utnyttja dem. De tar ju varje chans att döda civila, något ingen kan beskylla israelerna för. Israelerna kunde skyffla ut dem i öknen eller i havet om de ville, tydligen vill de inte, eftersom de är för humanism.

Eller för att det kanske skulle se lite dåligt ut i media? Eventuellt kan de vara rädda för vedergällningar från alla sina arabiska grannstater, något som de iofs har visat att de kan övervinna tidigare men det är ändock kostsamt.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jonsered? Där trodde jag man satte morgonkaffet i vrångstrupen när man insåg att de uppfunnit flygmaskiner. :fakta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller för att det kanske skulle se lite dåligt ut i media? Eventuellt kan de vara rädda för vedergällningar från alla sina arabiska grannstater, något som de iofs har visat att de kan övervinna tidigare men det är ändock kostsamt.

Jag tror inte något av det gäller, judar har en lång tradition av humanism och civilisation, det kommer inga barbarer ta ur dem på några 60 år. Konstigt nog kan jag tycka ibland.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jonsered? Där trodde jag man satte morgonkaffet i vrångstrupen när man insåg att de uppfunnit flygmaskiner. :fakta
Det kan man lätt tro, men så är det alltså inte. Googla eller sök på Wiktigpedia och bli vis.
Du vet verkligen inte att det bodde massor med judar i Palestina innan 1948 va? Det är okej, många på det här forumet tror att man kan slå upp första bästa Aftonbladet Söndag och sedan ha järnkoll på läget.

För övrigt var det inte palestiniernas land innan 1948 heller, det var engelsmännens. Så är det någon som ska vara arg så är det britannierna. :fakta

Här ser jag ett faktafel. Palestina var inte engelsmännens land innan 1948, utan det var ett brittiskt protektorat. Det var officielt sett inte så att de gav landet till judarna för att de skulle bilda en egen stat där utan ville endast ge judarna chans att bosätta sig på den plats de själva ansåg var deras hemland utan att det skulle påverka den arabiska befolkningen som redan bodde i Palestina.

Då de sista engelska soldaterna hade lämnat 1948 när deras mandat i Palestina löpte ut så utropade judarna staten Israel som självständig, dvs bröt mot Balfourdeklarationen som gav dem rätt att bosätta sig där under förutsättningen att den arabiska befolkningen kunde ostört leva kvar.

Efter självständighetsförklaringen bröt krig ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här ser jag ett faktafel. Palestina var inte engelsmännens land innan 1948, utan det var ett brittiskt protektorat. Det var officielt sett inte så att de gav landet till judarna för att de skulle bilda en egen stat där utan ville endast ge judarna chans att bosätta sig på den plats de själva ansåg var deras hemland utan att det skulle påverka den arabiska befolkningen som redan bodde i Palestina.

Då de sista engelska soldaterna hade lämnat 1948 när deras mandat i Palestina löpte ut så utropade judarna staten Israel som självständig, dvs bröt mot Balfourdeklarationen som gav dem rätt att bosätta sig där under förutsättningen att den arabiska befolkningen kunde ostört leva kvar.

Efter självständighetsförklaringen bröt krig ut.

Du har helt rätt.
Men det var inte palestiniernas land, utan vad som hände var att israelerna utropade sin stat och det kunde inga araber tillåta så de attackerade dem direkt. Så har de hållt på sedan dess, förutom de (oftast) välvilliga som ville bo kvar i samförstånd med judarna, vilket de gör än idag. Det är väl runt 20% av israelerna som är araber om jag inte missminner mig. Så allt prat om Apartheid är bara illvilligt antisemitisk propaganda.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nä, de har ju inga resurser men om de hade det så skulle de garanterat utnyttja dem. De tar ju varje chans att döda civila, något ingen kan beskylla israelerna för. Israelerna kunde skyffla ut dem i öknen eller i havet om de ville, tydligen vill de inte, eftersom de är för humanism.


Jag blir också så dj-a förbannad när mobboffer försöker ge igen på sina mobbare! De borde vara tacksamma för att mobbarna inte plågar dem ännu mer för de har de ju möjlighet till.


Sedan är det synd om israelerna som måste slå in huvudet på folk för att andra ska förstå att de egentligen inte vill slå in huvudet på folk!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag blir också så dj-a förbannad när mobboffer försöker ge igen på sina mobbare! De borde vara tacksamma för att mobbarna inte plågar dem ännu mer för de har de ju möjlighet till.


Sedan är det synd om israelerna som måste slå in huvudet på folk för att andra ska förstå att de egentligen inte vill slå in huvudet på folk!

Kunde jag få han från Gammelgård med öppen mun att sansa tonen och diskutera konstruktivt borde väl du också gå att få lite sans i.
Skippa raljansen för en dag bara. :tummenupp
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Kunde jag få han från Gammelgård med öppen mun att sansa tonen och diskutera konstruktivt borde väl du också gå att få lite sans i.
Skippa raljansen för en dag bara. :tummenupp

Du må förlåta eller inte men, precis som andra påpekat, det är svårt att ta dig på allvar i denna fråga. Jag menar om du på fullt allvar menar att det enda palestiner lever för är att döda israeler så är du på en annan planet än oss andra och då är det knappt lönt att köra med andra argument.

Sedan tror jag fortfarande att du bara provocerar för, helt ärligt, ingen tänkande varelse, utom fantaiker, kan tänka på det sättet. (problemet är att jag ibland får intrycket av att du är en av de där religiösa högermännen med Bibeln i hand...) Det finns ingen "ond" gen hos palestiner, eller en "god" gen hos israelerna. Allt är en dj-a tragedi med offer på båda sidor och någon måste ta första steget. Jag tror att det bör komma från den starke, inte den svage. Jag tycker också att det är beklagligt att det finns folk på båda sidor som gärna offrar andras liv för politiska poänger.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du må förlåta eller inte men, precis som andra påpekat, det är svårt att ta dig på allvar i denna fråga.

Det var jag som sade det först. :mad:
Det jag skrivit i den här tråden är utan ironi, sarkasm eller raljans så det är nog bäst att vi inte diskuterar då om du är så känslig för oliktänkande.

:hej
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äntligen lite glada nyheter!

Underbart, svenskt kommunistjeng (säkert i rastafrillor och utan erfarenhet av hederligt arbete) åker på utflykt och blir inlåsta. :rofl

Några guldkorn:

Svenskarna befinner sig i byn för att spela in en dokumentärfilm om en palestinsk familjs vardag.

(Den blir nog objektiv)

Sedan i går är det utegångsförbud och de skjuter mot oss med tårgas och gummikulor så fort vi visar oss utanför lägenheten, säger Maria, 25, från Umeå.

(Blir man kommunist av att vara från Umeå eller flyttar man till Umeå för att man är kommunist?)

De skadade har ingen möjlighet att lämna byn för läkarvård. I går sköts en kille i halsen. Vi vet inte om han har överlevt, säger Maria.

(Varför skulle hon veta om han överlevt? Tror hon att Israel har meddelandeplitkt till kommunistfjortisen Maria?)

Svenskarna hörde på lördagen av sig till svenska konsulatet i Jerusalem för att få hjälp att ta sig från byn.

(Stackajs ej som inte fåj jinga mamma)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=801823&rss=1399
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Du kan nog vara lugn Markus, det kommer förmodligen en lösning på problemen därnere med tiden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur var det nu, det var precis som andra de militanta islamisterna? Jä rajt.

  • De firar en 4-årings mördare med gatufest
  • De avrättar "krigsfångar"
  • De tillämpar dödsstraff för förräderi

"...när de svarta kistorna fördes fram stod det klart att de israeliska soldaterna Ehud Goldwasser och Eldad Regev, som kidnappades 2006, faktiskt var döda."

"I Libanon däremot hade nationell helgdag utlysts."

"En palestinsk militärtribunal har dömt två män från den ockuperade västbanken till döden för att ha spionerat för Israels räkning. "
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Hur var det nu, det var precis som andra de militanta islamisterna? Jä rajt.

  • De firar en 4-årings mördare med gatufest
  • De avrättar "krigsfångar"
  • De tillämpar dödsstraff för förräderi

"...när de svarta kistorna fördes fram stod det klart att de israeliska soldaterna Ehud Goldwasser och Eldad Regev, som kidnappades 2006, faktiskt var döda."

"I Libanon däremot hade nationell helgdag utlysts."

"En palestinsk militärtribunal har dömt två män från den ockuperade västbanken till döden för att ha spionerat för Israels räkning. "

Så olika är de väl inte med tanke på att man i Sverige kunde få dödsstraff så sent som 1973. Att ha ihjäl krigsfångar finns det även andra exempel på, som USA i Irak, och vad de har för sig på den där überläskiga platsen Guantanamo (med reservation för felstavning) kan man ju bara spekulera i.

Något jag dock inte får grepp om är vad de nästan 200 döda libaneserna, eller vad de nu var, var för några? Var det Var hizbollister som dödats i strid, avlidit i fångenskap eller bara vanliga jeppar från gatan som råkat vara ivägen på fel dag? :va
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Orka bry sej:va Blattarna har krigat typ ett par tusen år.. O lär inte sluta innan jorden slutar existera:rolleyes:
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Spräng skiten och förbjud religion.

Håller med, finns en jävla massa atombomber som bara ligger o skräpar.
Nu kan dom äntligen göra lite nytta + man blir av med dom.

Sen är det ju absurt att år 2008 tror folk att det lever en osynlig man uppe bland molnen som skapade livet via incestparty!
Samt gör man inte som han säger så hamnar man i mitten av jorden o får brinna i alla evighet eller hur det nu lyder.

Religion är tamefan det största skämtet genom tiderna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top