Vapenvila i Israel

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett lysande exempel som alla liberaler och andra antisemiter borde tänka över:

Den israeliska armén väckte på torsdagen åtal mot två militärer för deras behandling av en tillfångatagen palestinier. En filmsekvens visar hur den ene håller fast palestiniern, som har ögonbindel och handfängsel, medan den andre skjuter palestiniern i benet.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1536667.svd

Som Hamas eller annan skitstövel vore det förmodligen förknippat med livsfara atta inte tortera och avrätta eventuellt tillfångatagen Israel, de överdrivet humanistiska israelerna åtalar istället sina (eventuellt) olämpliga militära företrädare.

Ett lysande exempel på civilisation vs barbari.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Det skulle vara bra med lite mer välgrundade fakta i den här debatten.
Jag läste en serie en gång som hette "Tintin i Libanon".
Vet någon var man kan hitta den?

Håller med, finns en jävla massa atombomber som bara ligger o skräpar.
Nu kan dom äntligen göra lite nytta + man blir av med dom.

Ah, du har också läst "Tintin i Libanon"!?

Som Hamas eller annan skitstövel vore det förmodligen förknippat med livsfara att inte tortera och avrätta eventuellt tillfångatagen Israel, de överdrivet humanistiska israelerna åtalar istället sina (eventuellt) olämpliga militära företrädare.

För att inte tala om det förkastliga i att bara skjuta honom med en gummikula.
 
Last edited:

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
man kan prova med att be israel lämna belägringen, och sluta snylta på deras mark mer och mer för varje dag, eller sluta upp med att förtrycka dom.. så kanske dom inte bombar lilla stackars israel mer.. som bara har usa på sin sida..kom igen!! synd om israel???

Jag vet att det alltid är palestinierna som bryter vapenvilan och jag vet at tdet är de som alltid angriper civila. Det räcker för mig.
Nu ser jag fram emot att någon, typ korvgubbe, okunnig säger något om att israelerna minsann dödat jEte-många civila också.
Då ska ni få höra minsann.

:yoparty

du vet inte vad du snackar om...israel tillsammans med usa har nog skadat några fler än vad en självmordsbombare gjort..

men det är ett så märkligt påstående att jag inte ens orkar förklara för dig hur det ligger till..läs lite mer om ämnet.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
man kan prova med att be israel lämna belägringen, och sluta snylta på deras mark mer och mer för varje dag, eller sluta upp med att förtrycka dom.. så kanske dom inte bombar lilla stackars israel mer.. som bara har usa på sin sida..kom igen!! synd om israel???

Förtrycka? Det är ju de som föder dem. Tror du arabgrannarna med oljemiljarder vill slösa pengar på palestinier? :confused: Egypten bygde ju till och med en mur för att slippa sina "bröder", det skriver inte liberal media om minsann. :lol
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Förtrycka? Det är ju de som föder dem. Tror du arabgrannarna med oljemiljarder vill slösa pengar på palestinier? :confused: Egypten bygde ju till och med en mur för att slippa sina "bröder", det skriver inte liberal media om minsann. :lol

kom igen!!!! världens största terrorister som usa och israel.. att det finns folk som verkligen tror på dom.. där har vi problemet till varför det inte går att lösa dessa konflikter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
kom igen!!!! världens största terrorister som usa och israel.. att det finns folk som verkligen tror på dom.. där har vi problemet till varför det inte går att lösa dessa konflikter.

Och du ber mig läsa på. :rofl

t-rex, korvgubbe, m.fl:
Låt mig presentera senaste medlemmen i er liberala klubb. :D
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Ett lysande exempel som alla liberaler och andra antisemiter borde tänka över:

Den israeliska armén väckte på torsdagen åtal mot två militärer för deras behandling av en tillfångatagen palestinier. En filmsekvens visar hur den ene håller fast palestiniern, som har ögonbindel och handfängsel, medan den andre skjuter palestiniern i benet.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1536667.svd

Som Hamas eller annan skitstövel vore det förmodligen förknippat med livsfara atta inte tortera och avrätta eventuellt tillfångatagen Israel, de överdrivet humanistiska israelerna åtalar istället sina (eventuellt) olämpliga militära företrädare.

Ett lysande exempel på civilisation vs barbari.

det råkade inte var denna anledning som dom blev åtalade :tummenupp

"Den israeliska människorättsgruppen B'Tselem lyckades filma skottincidenten."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
det råkade inte var denna anledning som dom blev åtalade :tummenupp

"Den israeliska människorättsgruppen B'Tselem lyckades filma skottincidenten."

I det har du i och för sig rätt, det ka jag erkänna. Att Israel ens har människorättsorganisationer som värnar deras terrorgrannar är ytterligare ett måt på det judiska folkets rika historia i humanistiskt tänkande.
Motsvarande finns så klart inte i några terrorstater, tack för att du förtydligade det.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
I det har du i och för sig rätt, det ka jag erkänna. Att Israel ens har människorättsorganisationer som värnar deras terrorgrannar är ytterligare ett måt på det judiska folkets rika historia i humanistiskt tänkande.
Motsvarande finns så klart inte i några terrorstater, tack för att du förtydligade det.

jag är övertygad att det finns massor av trevliga israeler som inte vill nåt annat än fred, och självklart lika många palestinier som vill samma sak, det måste du ändå fatta, du kan ju inte terrorstämpla ett helt land! jag är själv kurd och, vi har varit i konflikt med turkarna i många år, som självklart har usa i ryggen. det är klart när man får se sin stad och familj ödelagd så vill man hämnas, och har man inte resurser till ett par stycken jas, ja då blir det att spänna fast ett par dynamiter och försöka döda så många fiender man kan ändå. Terrorstämplad blir alla fattiga folk med för lite stora vapen och avsaknad av uniformer, säg mig skillnaden mellan att flygbomba en stad, mot att spränga sig själv i en buss! eller sätt dig själv i en palestiniers liv, där du försöker försörja din familj samtidigt som du måste skydda dom hela tiden, och den dan ditt hus blir bombat med din familj i! tror knappast att du skulle gå prata med fienden.. snarare hitta den största jävla dynamit och spränga sönder så jävla många fiender som du bara kunde.. eller??

när man dödar ett fåtal är man terrorist,
när man bombars sönder ett helt land och dödar miljoner,
ja då inför man demokrati!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
säg mig skillnaden mellan att flygbomba en stad, mot att spränga sig själv i en buss!

Gärna, lätt som en plätt:
Skillnaden är omman har civila som mål eller inte samt om man med någorlunda trovärdighet kan hävda att man kämpar för frihet.

Det första, angående mål:
Palestinier har ibland israeliska militärer som mål. Det har jag viss förståelse för. Men, och det är ett helt jäkla gigantiskt "men" här:
Minst lika ofta har man civila israeler som mål. Det har aldrig, jag upprepar: aldrig, israelerna. En enorm skillnad.

Det andra, angående frihet:
Om man är ockuperad av en illasinnad stat, t.ex. en som vill ta ifrån ens rättigheter, fördriva en eller utplåna ens folk så kan man helt klart förstå och till och med uppmuntra att motståndsrörelser bildas, det är inte fallet i Israel enligt mig. En massa religiösa fanatiker vill fördriva alla otrogna (i bästa fall bara fördriva), de är ivrigt påhejade av diktaturer och fundamentalister runt om i världen som inte vill ha frihet för någon någonstans.

Där av mitt stöd för Israel. Bl.a.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Än en gång får man svart på vitt vad det handlar om, vad svensk prettovänster och andra antisemiter än säger:

Israel friger fångar inför Ramadan
Frigivningen av fångarna ska, enligt ett uttalande från den israeliska fängelsemyndigheten, ses som en gest gentemot den palestinske presidenten Mahmud Abbas inför den heliga muslimska fastemånaden Ramadan.

"I enlighet med regeringsbeslutet kommer frigivningen av fångarna att äga rum i morgon (måndag)" stod det bland annat i uttalandet där man också förklarade att "fångarna genomgått läkarundersökning, intervjuats av representanter för Röda Korset och kommer att föras till gränsstationen Beituniya invid Ramallah på Västbanken".

På den palestinska sidan uppgavs förhoppningarna vara stora att beslutet att släppa fångarna, särskilt två långtidsfångar, signalerade lättnader i den israeliska inställningen till fångfrigivning. Mer än 10 000 palestinier sitter för närvarande i israeliska fängelser.

De två långtidsfångarna är Said al-Attaba, som nu är 56 år, och har suttit i fängelse på en livstidsdom sedan 1977 efter att han dödat en israeliska kvinna och den 51-årige Mohammed Ibrahim Abu Ali, som har varit fängslad sedan 1979 för att ha dödat en israelisk student. Den sistnämnde är också känd under namnet "Abu Ali Yatta".

Abu Ali Yatta är medlem i Abbas Fatah-parti, och i valet 2006 invaldes han i parlamentet.

Frigivningen sammanfaller med att den amerikanska utrikesministern Condoleezza Rice anländer till regionen i ytterligare ett försök - det är hennes 18:e resa till Mellanöstern på två år - att få till stånd ett fredsavtal mellan israeler och palestinier.


Så, svart på vitt som sagt står det att "Palestinerna" har mördare invalda i sitt "parlament". I inget civiliserat land vore det möjligt, men i Islamistiska samfund är allt möjligt tydligen.

Och folk ser fortfarande inte skillnaden mellan dessa aktörer. :dummer
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
idris du får alla kurder att skämmas över att de är kurder. Kolla bara hur du skriver. Använd korrekt meningsbyggnad och följ grammatiken om du inte har något vettigt att säga.

Först av allt är din parallel mellan kurder och palestinier din korkade syn för det finns inget samband eller relation däremellan. Jämför du dig med en palestinier som spränger civila så är det up dig, men gå inte ut med att du är kurd och dra skam över alla andra kurder.

För det andra har kurdisk gerilla aldrig haft civila mål, förutom några små misstag i Turkiet. Men den linjen bortgick man från. Det är aldrig vanliga kurder som krigar i Kurdistan utan kurdisk gerilla, peshmerga. Peshmerga i Kurdistan är inskrivet som officiell militär i iraks konstitution. Så nästa gång du fäller korkade kommentarer gör det anonymt.

Det är bara i ditt huvud man tar den största dynamiten som finns och spränger alla man kommer åt. Andra lär sig av hur man har blivit behandlad och handlar genom demokrati och glömmer det gamla. kolla på dagens Kurdistan med egen regering i Irak som är iraks fredligaste del, förutom de bombdåd som arabiska terrorister då och då genomför. Notera att palestinier inräknas i araber, så varti kommer din logi och medkänsla för palestinska självmordbombare nu när det drabbar dig själv?

Det Markus ger en förståelse för problematiken och gagnar dig och alla andra invandare oavsett nationalitet mycket men det kommer nog ta ett tag för dig att förstå detta.




jag är övertygad att det finns massor av trevliga israeler som inte vill nåt annat än fred, och självklart lika många palestinier som vill samma sak, det måste du ändå fatta, du kan ju inte terrorstämpla ett helt land! jag är själv kurd och, vi har varit i konflikt med turkarna i många år, som självklart har usa i ryggen. det är klart när man får se sin stad och familj ödelagd så vill man hämnas, och har man inte resurser till ett par stycken jas, ja då blir det att spänna fast ett par dynamiter och försöka döda så många fiender man kan ändå. Terrorstämplad blir alla fattiga folk med för lite stora vapen och avsaknad av uniformer, säg mig skillnaden mellan att flygbomba en stad, mot att spränga sig själv i en buss! eller sätt dig själv i en palestiniers liv, där du försöker försörja din familj samtidigt som du måste skydda dom hela tiden, och den dan ditt hus blir bombat med din familj i! tror knappast att du skulle gå prata med fienden.. snarare hitta den största jävla dynamit och spränga sönder så jävla många fiender som du bara kunde.. eller??

när man dödar ett fåtal är man terrorist,
när man bombars sönder ett helt land och dödar miljoner,
ja då inför man demokrati!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top