var bara kikare som saknades...

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Hoj
zxr
bmwjohan skrev:
en sak som jag tycker är lite lustigt är att det är väldigt många som skriver som t-rex skrev.. typ "det är inte kul att köra fort på 90 och 110 vägar men kurviga 70 vägar, där kör man fort som fan och det är superkul"

Håller med dig om detta. :tummenupp Har själv fått slänga i backen vid utfart på 70väg, när en knäskapare kom över ett krön i typ jävligt mycket mer än 70. Han försökte resa upp hojen för att bromsa, men det hade gått åt helv...e in den farten. Som tur var lyckades jag få mig ur vägen tillräckligt mycket för att han skulle kunna smita förbi. :skrämd .

Jag lovar att det skinnstället inte luktade hallon invändigt. Jag fick iallafall vädra bilen.

/Jeppa

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Vet inte om jag kan försvara ditt sätt att köra, Johan, men jag kan hålla med om att det postats en massa bs av folk som kör likadant men nu får ett tillfälle att verka duktiga. Jävla kärringar.
Vissa av inläggen är rent av hjärndöda, som craze kommentar. Men alla inlägg han postar är väl i samma stil.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
eisbaer skrev:
Vet inte om jag kan försvara ditt sätt att köra, Johan, men jag kan hålla med om att det postats en massa bs av folk som kör likadant men nu får ett tillfälle att verka duktiga. Jävla kärringar.
Vissa av inläggen är rent av hjärndöda, som craze kommentar. Men alla inlägg han postar är väl i samma stil.

Men vafan, det hör till diskutionen. Det är väl inte kul att läsa 400 medhållande inlägg efter varandra.

Fram för fler heta diskutioner på detta forum!

Med det inte sagt att jag aldrig kör 200 på 90-vägar, däremot kör jag aldrig 235 för min hoj går inte så fort. :crash

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
YZF-1000-R1 skrev:
:mad: Moralsnack....

Personligen kan jag inte ligga å fisåka i 110-120 på en 90 väg.
Vet att det inte är så jävla smart å ligga runt 180-250 på en vanlig väg men jag klarar bara inte av laglig fart.
Säkert många som tycker man är dum i huvudet å helt slut i kanelen men det får stå för dem!

:bow Till dem som kör sansat men klaga inte på andra,sköt er själva så blir det mycke bättre.

Kan väl hålla med om att det är en massa moralsnack, så även från mig. Jag har med åren blivit mer insiktsfull vad gäller fortåka, har nämligen varit en av de som aldrig körde mindre än femtio för fort.....

Jag vill egentligen inte klaga på de som kör för fort, utan mera få de personerna att vara mindre egoistiska och tänka på andra i och utanför trafiken, det är bara så j-la tragiskt när "tredje person" blir drabbad.

//B

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
John Holmes skrev:
bmwjohan: Säljer du signerade idolbilder? Även en tröja med schysst "idoltryck" för riktiga fans är av intresse :D

hehe.. ja vi får väl se. jag kanske kan skaka fram någonting.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
YZF-1000-R1 skrev:
:mad: Moralsnack....

Personligen kan jag inte ligga å fisåka i 110-120 på en 90 väg.
Vet att det inte är så jävla smart å ligga runt 180-250 på en vanlig väg men jag klarar bara inte av laglig fart.
Säkert många som tycker man är dum i huvudet å helt slut i kanelen men det får stå för dem!

så ska det låta :tummenupp :tummenupp :tummenupp

att åka lagligt känns verkligen som att man står still

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
John Holmes skrev:
Men vafan, det hör till diskutionen. Det är väl inte kul att läsa 400 medhållande inlägg efter varandra.

Fram för fler heta diskutioner på detta forum!

Med det inte sagt att jag aldrig kör 200 på 90-vägar, däremot kör jag aldrig 235 för min hoj går inte så fort. :crash

nej jag tycker att det är kul med diskution.. tycker bara att det känns som att det alltid är jag mot 100 andra. vet att det finns folk som håller med mig lite i alla fall och då vore det kul ifall dom kunde skriva något nån gång.
men nu har jag fått lite medhåll så nu är jag nöjd

nog gör din hoj 235.
har inte du samma årsmodell som mig? jag kör en 88'a. det var någon på detta forum som skrev att den ska göra 247 riktig fart. jag hoppas och tror att denna siffra stämmer. du kanske inte hukar dig tillräckligt mycket? jag trycker ner hela bröstkorgen mot tanken och glider bak lite med baken. då känns det som att jag kommer ner riktigt ordentligt. sen har jag höjt sadeln på min litegrann. tror att detta gör så att jag får lite bättre aerodynamik när jag toppfartar. det blir en jämnare linje från mitt kåpglas till min ensitscuts. sen har jag i och för sig miniblinkers och extremt små backspeglar också. det gör nog någon km. sen bullar min ryggskena upp sig rätt mycket också så att det blir lite aerodynamisk puckel på ryggen, du vet så som valentino och gossarna har.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
eisbaer skrev:
Är det jag eller kalaspuffen som postar inlägg "i samma stil"?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
craze.. måste fråga dig en sak som inte har med det här att göra.

det står att du har en yz490. är det en sån där gammal yamaha cross? jag har isåfall varit lite sugen på att införskaffa en sån.
har dock hört att dom ska va skitsvåra att kicka igång. vet en kille som fick dra igång sin med en traktor :D
hur är din att kicka igång? ifall det nu är en sån där gammal goding.
är det bra drag i den?
jag tänkte ha den för grusbus och slangning.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
bmwjohan skrev:
nog gör din hoj 235.
har inte du samma årsmodell som mig? jag kör en 88'a. det var någon på detta forum som skrev att den ska göra 247 riktig fart. jag hoppas och tror att denna siffra stämmer. du kanske inte hukar dig tillräckligt mycket? jag trycker ner hela bröstkorgen mot tanken och glider bak lite med baken. då känns det som att jag kommer ner riktigt ordentligt. sen har jag höjt sadeln på min litegrann. tror att detta gör så att jag får lite bättre aerodynamik när jag toppfartar. det blir en jämnare linje från mitt kåpglas till min ensitscuts. sen har jag i och för sig miniblinkers och extremt små backspeglar också. det gör nog någon km. sen bullar min ryggskena upp sig rätt mycket också så att det blir lite aerodynamisk puckel på ryggen, du vet så som valentino och gossarna har.

Min gör nog allt 240 om man pressar den mer men den är bra seg då alltså... Har inte hittat en raka lång nog :)

Det var jag som skrev 247 och det är en fabriksuppgift på 85-87 års modell. Verklig fart eller ej vette fan.

Jag har en 86:a och således inte samma aerodynamik som din otroligt moderna raket.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Bear skrev:
Jag vill egentligen inte klaga på de som kör för fort, utan mera få de personerna att vara mindre egoistiska och tänka på andra i och utanför trafiken, det är bara så j-la tragiskt när "tredje person" blir drabbad.

//B

jag kan erkänna att jag inte tänker så mycket på ifall jag skulle skada någon annan i trafiken. jag tänker mest på min egen hälsa.

men detta ger samma resultat.

om jag ser till att inte skada mig själv så lär jag inte skada någon annan heller.

hur ska man tex kunna smälla in i en bil i 200 blås utan att själv bli skadad?

den enda skada som jag känner att jag kan och säkert orsakar andra i trafiken är väl att var och varannan gubbe sitter och skriker sig hes inne i bilen efter att jag har missilat förbi. dom kanske kan få skador på stämbanden. eller att någon får tennisarmbåge när dom hytter med näve åt en. eller att någon sträcker sig i finger när dom ger mig "fingret"
några kanske skulle kunna få inflamation i fingrarna när dom flashar åt mig med helljustreglaget

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
bmwjohan skrev:
det står att du har en yz490. är det en sån där gammal yamaha cross? jag har isåfall varit lite sugen på att införskaffa en sån.
har dock hört att dom ska va skitsvåra att kicka igång. hur är din att kicka igång? ifall det nu är en sån där gammal goding.
är det bra drag i den?
jag tänkte ha den för grusbus och slangning.
*random klippning*
Det stämmer precis att det är en gammal Yammacross!
Enligt ryktena är dom riktigt svårstartade, men min lider inte så mycket av den åkomman när motorn är sval iaf. Den startar på tredje kicken när motorn är kall (även i -20 grader!), och sen går den och går och går, men OM den stannar kan den vara lite kinkig att få fart på igen. Antingen kickar man järnet och hoppas på att den startar, eller oxå väntar man 10 min tills den svalnat lite så startar den snällt igen.

"Är det bra drag i den?"
Det kan man säga! Den är ju bara fyrväxlad och dessutom rätt lågt växlad, så den kryper upp på bakhjulet på alla växlar utan något större problem om man vill.
Jämfört med modernare hojar är den rätt tung, så om det är allt för trångt i skogen så är den inte optimal, men motoreffekt har den så det räcker och blir över många gånger.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
John Holmes skrev:
Min gör nog allt 240 om man pressar den mer men den är bra seg då alltså... Har inte hittat en raka lång nog :)

Det var jag som skrev 247 och det är en fabriksuppgift på 85-87 års modell. Verklig fart eller ej vette fan.

Jag har en 86:a och således inte samma aerodynamik som din otroligt moderna raket.

aha en 86'a. jag köpte en 88 just för att den tydligen skulle ha ett stabilare chassi i högre fart. våra hojar toppar nog nästan lika mycket eftersom din väger mindre, men det kanske är snäppet säkrare att toppfarta med min än med din.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
craze.. tackar för svaret :tummenupp

jag har haft en yamaha yz 250 och en honda 500cr förut. är inte riktigt säker på vad jag ska skaffa för cross denna gång.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
bmwjohan skrev:
aha en 86'a. jag köpte en 88 just för att den tydligen skulle ha ett stabilare chassi i högre fart. våra hojar toppar nog nästan lika mycket eftersom din väger mindre, men det kanske är snäppet säkrare att toppfarta med min än med din.

Jo, det där får man ju höra från dom flesta. 99% har troligtvis aldrig ens jämfört hojarna irl.
Min går jävligt stadigt.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
så som det lät när jag skulle köpa min hoj var det som att årsmodell 85-87 börjar vobbla så fort man kommer över 200. lät lite läskigt tycker jag.

suveränt att din är stadig. då är det bara att fortsätta försöka pressa upp toppfartsrekordet :D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
bmwjohan skrev:
så som det lät när jag skulle köpa min hoj var det som att årsmodell 85-87 börjar vobbla så fort man kommer över 200. lät lite läskigt tycker jag.

suveränt att din är stadig. då är det bara att fortsätta försöka pressa upp toppfartsrekordet :D

Som sagt, det är en skröna. Folk som "vet" vet i regel inte så mycket.

Defenitiv toppfartssiffra kommer, även klart nyfiken på din hojs maximala hastighet. Ut och pressa nu! :D

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
John Holmes skrev:
Som sagt, det är en skröna. Folk som "vet" vet i regel inte så mycket.

Defenitiv toppfartssiffra kommer, även klart nyfiken på din hojs maximala hastighet. Ut och pressa nu! :D

Jag kan nämna att min -86 gjorde 280 på mätaren (vid ca. 10300 rpm) på Tierps flygraka förra veckan....och lämnade en hel del nyare hojar på efterkälken ... :)
Dessutom var den då stadig (häll iofs inte så länge, måste spara på grejerna)

//B

BTW, 240 de gör man ju efter 402 meter :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad