Var det du???

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
4 hojar i korsningen mellan avenyn och allén fick snutjag efter burnout. Villa var det ;)

Gixxelito (stavning?) vi såg dig allt på avenyn. Du vägrade heja :( (vi gick iof..)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
4 hojar i korsningen mellan avenyn och allén fick snutjag efter burnout. Villa var det ;)

Jag torskade vid rödljuset Allén/Aschebergs pga av att snuten trodde jag var en av dem. Schysst bäng dock, 500kr för körkortet samt ombesiktning för miniskylt, blinker, skyltljus och reflexen. Slapp böter för det andra.

Vet dock vilka det var som jagades, men jag var inte med. :hihi

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
såg många fina hojjar svisha förbi medan farbror blå plockade av mig körkortet på götaleden.. :-( då var den våren förstörd...

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
såg många fina hojjar svisha förbi medan farbror blå plockade av mig körkortet på götaleden.. :-( då var den våren förstörd...

näe? du verkar oxo ha en "bra" start på den här säsongen. först marksyning för några veckor sedan och nu detta....
hur illa blev det ?

blev själv plockad på oscarsleden efter tunneln för några år sen o då blev det 101 på 70-väg, dvs av med kortet i 2 månader.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
näe? du verkar oxo ha en "bra" start på den här säsongen. först marksyning för några veckor sedan och nu detta....
hur illa blev det ?

blev själv plockad på oscarsleden efter tunneln för några år sen o då blev det 101 på 70-väg, dvs av med kortet i 2 månader.

Hur tar dom in er? MC-poliser som kommer från en påfart eller står det polis och vinkar in någonstans?

Har MC-polisen bra hojar och/eller grymt bra förare?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
hur illa blev det ?

Ja det är helt sjukt, verkligen en pissig start på säsongen. Fattast väl bara att nån norpar hojen nu sista natten också. :huvet Det blev 3600 bananer i böter och indraget i 1-2 månader beroende på länsstyrelsen. Kör de på 2 månader så blir det brev och vädja om nedsatt till en månad (har inga tidigare osv). Men jag kan trösta mig med att hojen lät jävligt gott ut ur tunneln. :yoparty Höll ändå "ner" hastigheten ut ur tunneln och de klockade på 105km/h. Jag vädjande till att få ner det till 99 men de tyckte att den trots allt ger mig 5 km/h tillgodo plus att de tar vad lasern tar.. Känns som man efter 10 år med körkort har jobbat ihop denna dock.. :gnissla

Hur tar dom in er? MC-poliser som kommer från en påfart eller står det polis och vinkar in någonstans?

Har MC-polisen bra hojar och/eller grymt bra förare?

I mitt fall stod det en blårock på bron mellan centralen och holmen och sköt mot mynningen i götatunneln när man kommer ut, sen kom det en MC-snut fort som fan på påfarten och i princip prejade ut mig mot högerfilen och vinkade in mig till nästa påfart där resten av the boyz in blue stod med böteslappar i högsta hugg..

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
3 st hojar vid furulund, ni körde om bilarna, den första hojen hade motiv lack på bakskärmen, sedan gasa ni ;) ni ?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Två CBRer, svart 1000 och röd 600 (kille och tjej), stod i Guldheden när jag "rejsade" förbi på motorlös hoj efter att ha gjort sista turen tills lappen är tillbaks.. :gnissla

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
I mitt fall stod det en blårock på bron mellan centralen och holmen och sköt mot mynningen i götatunneln när man kommer ut, sen kom det en MC-snut fort som fan på påfarten och i princip prejade ut mig mot högerfilen och vinkade in mig till nästa påfart där resten av the boyz in blue stod med böteslappar i högsta hugg..

Körde han om dig så du sedan fick följa efter honom in på avfarten? Så gjorde nämligen en polisMC när jag körde bil en gång. Hade jag preppat bilen som den är nu så kunde jag låtit snutMCn köra in på avfarten och själv svängt ut på motorvägen och fortsatt köra. :)

Kanske du också kunde gjort så?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
ja men det va vi .. en totalt ombyggd hoj samt en svartgrå cbr .. å en 08 fireblade.. såg att du flytta på dig .. snällt av dig ..

Vem va du flicka som satt grensle över en ducati monster .. statoil macken vid ullevi (brandkåren)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...