Var det du???

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition

Bifogat

• vlcsnap-2010-08-06-15h29m27s128.jpg
    vlcsnap-2010-08-06-15h29m27s128.jpg
    78.4 KB · Visningar: 114
  • vlcsnap-2010-08-06-15h31m37s186.jpg
    vlcsnap-2010-08-06-15h31m37s186.jpg
    91.5 KB · Visningar: 147

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Ett gäng hojar, varav 2 eller 3 690's som rullade förbi Vasastan i allen nu, 00.25? Var det ni?

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Sketfräckt motardgäng på vägen mellan hällingsjö och rävlanda. Jag åkte silvrig Audi och vinkade som en tok. Rasorblade, krillan och hannez kan känna sig träffade iaf ;)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag och min bror (jag på en fireblade 1000 av senaste modell, och bror på en daytona 675 - båda svarta) träffade ett gäng motorcyklister i lilla edet (vi åkte kungälv - edet). Vilka var ni?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
ball R1 fighter med lite blåa kåpor över jordfallsbron över till kungälv och sen på den parallella vägen vid E6, var det du?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
SkeTfrÄck snubbe i röda jeans som körde upp o ner för avenyn ett antal varv på en svartvit blade(?) efter lunch idag. Tokvarv på ettans växel o torrgas så fort kopplingen var indragen. Hör av dig, min flickvän är skitimpad o vill :borra! :näsblod

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
SkeTfrÄck snubbe i röda jeans som körde upp o ner för avenyn ett antal varv på en svartvit blade(?) efter lunch idag. Tokvarv på ettans växel o torrgas så fort kopplingen var indragen. Hör av dig, min flickvän är skitimpad o vill :borra! :näsblod

hahahah såg han också tänkte vad är det för stolle säger man så:va hahahhah :va

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Två hojar vid okq8 vid vårväderstorget, en fighter och en r6(?) vi möttes vid lidl ungefär.
Var det ni?

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
2001 Triumph Legend TT
...som stannade med din blå Kawasaki när jag stod på 45:ans vägren i Surte?

Tack för att du stannade och erbjöd din hjälp. Jag behövde dock "bara" stanna till och släppa ut en geting som irrat sig in i min hjälm. :tummenupp

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA

haha kom precis hem från avenyn där den här hjälten åker fram och tebax och torrgasar just nu :brinnerup

han har dock bytt till vita jeans..

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var det du?

(Jag inser att jag kommer att få skit för det här inlägget, att man kommer att tycka jag är en trist typ å så. Men det ok, jag tar den smällen! :tummenupp )

Ibland förstår man att s k Svenssons tycker att vi hojåkare är stökiga trafikdårar - som kör ihjäl både sig och andra.

Ikväll vid 22-tiden körde jag på Engelbrektsgatan när ett gäng sporthojar tog sig fram på ett ”kreativt” sätt. Det var kö, enfiligt, polisen hade stängt av vänsterfilen p g a Göteborgskalaset. Trångt, ingen direkt plats att smita förbi kön utan att dra ett antal heldragna linjer.

Då kommer 5-6-7 sporthojar i kapp kön vid rödljuset. Det är inte tal om att snällt vänta på att man skall komma fram, ”vänta på sin tur”, utan man kör vänster, höger, genom det avkonade området, över heldragna linjer, svänger höger fast man ligger i vänsterfil, osv. Allt detta görs visserligen i måttlig hastighet, men jämfört med resten av den nästan stillastående kön så är fartskillnaden stor. Som en svärm ilskna getingar surrar hojarna runt bilar och fotgängare. Sedan stannar man på Café Tintin. Samtidigt är det någon annan gosse som tokgasar bortåt Götaplatsen – burnar?

Man får förstå att folk reagerar och tycker att vi hojåkare är ett gäng asociala halvgalningar som fullkomligt skiter i allt och i alla trafikregler. Förstå mig rätt, jag lider inte själv av det, men när jag som kört hoj i många år, reagerar och tycker att ”det där var inte snyggt kört” så kan man bara fundera på hur vanligt folk reagerar. Och hur de betraktar oss.

Vi vill ju ibland ha gehör för våra frågor när Tingvall & co jagar oss, eller när vi vill kunna parkera i stan utan att betala. Men det får vi inte om vi kör så att folk blir förbannade.

-Var det du?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar