Var det du???

Iceman

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Numera FD. Knutte
Zebran är svart/vit oavsett hur mycket du målar den. Knuttesvin är och förblir knuttesvin.
Detta är jag stolt över. Knuttar har ett rykte sedan decennier tillbaka och förväntas vara asociala och göra som dom vill.
Tala med en drömmande kvinna så får du se.
Vi är inga snälla skolpojkar/flickor som fogar oss. Vi har vår livsstil och har alltid haft.
Dagens nymodigheter med att foga sig dödar hela kulturen med snälla motorcyklister i pepsodentställ som fogar sig. Nej tack detta är inget för oss.
Bror duktig typer kommer aldrig att bli riktiga bikers med Mc´n som livsstil oavsett om man kör soft eller sport.

Du skriver att du är rädd för att få skit för inlägget? Ja här har du! Att vi är stökiga trafikdårar har du rätt i och det är vi många stolta över, det är en del av "oss".
Jag kan skriva spaltkilometer med argument men jag orkar inte bry mig.
Har man varit ett knuttesvin i 30 år och inte blivit klokare av det så lär man nog så förbli.

(Jag inser att jag komer att få skit för det här inlägget, att man kommer att tycka jag är en trist typ å så. Men det ok, jag tar den smällen! :tummenupp )

Ibland förstår man att s k Svenssons tycker att vi hojåkare är stökiga trafikdårar - som kör ihjäl både sig och andra.

Ikväll vid 22-tiden körde jag på Engelbrektsgatan när ett gäng sporthojar tog sig fram på ett ”kreativt” sätt. Det var kö, enfiligt, polisen hade stängt av vänsterfilen p g a Göteborgskalaset. Trångt, ingen direkt plats att smita förbi kön utan att dra ett antal heldragna linjer.

Då kommer 5-6-7 sporthojar i kapp kön vid rödljuset. Det är inte tal om att snällt vänta på att man skall komma fram, ”vänta på sin tur”, utan man kör vänster, höger, genom det avkonade området, över heldragna linjer, svänger höger fast man ligger i vänsterfil, osv. Allt detta görs visserligen i måttlig hastighet, men jämfört med resten av den nästan stillastående kön så är fartskillnaden stor. Som en svärm ilskna getingar surrar hojarna runt bilar och fotgängare. Sedan stannar man på Café Tintin. Samtidigt är det någon annan gosse som tokgasar bortåt Götaplatsen – burnar?

Man får förstå att folk reagerar och tycker att vi hojåkare är ett gäng asociala halvgalningar som fullkomligt skiter i allt och i alla trafikregler. Förstå mig rätt, jag lider inte själv av det, men när jag som kört hoj i många år, reagerar och tycker att ”det där var inte snyggt kört” så kan man bara fundera på hur vanligt folk reagerar. Och hur de betraktar oss.

Vi vill ju ibland ha gehör för våra frågor när Tingvall & co jagar oss, eller när vi vill kunna parkera i stan utan att betala. Men det får vi inte om vi kör så att folk blir förbannade.

-Var det du?

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Iceman
Ingen duvunge

Joinade: Mar 2003
Bor: Jätteborg
Hoj: Man lever bara en gång. Gör allt nu, våga mer, gör mer lev fullt ut!!!

Någon som får ihop detta? :va

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
40:an idag 2010-08-13

Var och hämtade mamma och lillsyrran på Landvetter idag och när jag var på väg in mot motorvägen igen (kl20.30) på väg hem såg jag 4-5 hojar komma på 40:an bakom mig. Sen såg jag ett gäng som hade stannat vid Burger king och mös :)

Vilka var det??

Ni verkade ha skoj som fan iaf. Önskar jag var med :krama

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Det står en mörk CBR eller ninja parkerad i diket precis innan kallebäcksmptet i norrgående riktning. Typ 90talare. Din?

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Var det du som hällde i mig alldeles för mycket sprit igår?
Fan ta dig, jag mår skit :mad:

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
var det vael och jens jag tutade lite lätt på när ni stod stilla vid wavrinskys plats? satt i en blå medium pimpad aygo :yoparty

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!