abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
gekås om man har vägarna förbi
gekås om man har vägarna förbi
De har inte till Pixma 4300.
Kanonbra att veta, då ska jag undvika dem.
Känner inte chipet av om det är något bläck kvar?
är du helt hundra på det? ska ev dit ganska så snart, kan kolla om du vill
Chippen berättar för datorn hur mycket bläck som finns kvar i patronerna. Sen när bläcket är förbrukat så är det slut och chippet visar slut för datorn.Jag gissar på att måste det sitta på ett chip för att skrivaren ska godkänna patronerna.
Sen känner väl skrivaren av när det sitter i patroner med nytt chip och räknar den som en full patron.
Tror inte att den "väger" patronerna för att ha koll på hu rmycket det finns i dom.
Just det där är lite lustigt, jag skulle skriva ut i svartvitt, färgerna var så gott som slut. Men när den gula tog slut så gick bilden över ifrån svartvit till grön nyans. Den fick väl nåt spel när gul var tomt o ville springa därifrån eller nåt.Chippen berättar för datorn hur mycket bläck som finns kvar i patronerna. Sen när bläcket är förbrukat så är det slut och chippet visar slut för datorn.
Min epson går t.ex. inte att köra ifall någon bläckpatron är slut. Den vägrar skriva ut med någon annan färg så länge en färg är slut. Vilket är lite irriterande ifall man vill skriva ut i svart/vitt och den gula färgen är slut.
Har hittills beställt via ebay, nån snubbe som säljer kit med burkar om 2dl styck. Jo jag har 4st patroner men 2 av dem är svarta och sådeledes samma flaska jag fyller på med
Hittar inte annonsen nu, ska kolla favoriter på min laptop när jag får hem den. Billigt och jävligt bra är det iaf, tror det kostade 300:- med frakt för hela skiten och då räcker det till en jävla massa påfyllningar.
Chippen berättar för datorn hur mycket bläck som finns kvar i patronerna. Sen när bläcket är förbrukat så är det slut och chippet visar slut för datorn.
Min epson går t.ex. inte att köra ifall någon bläckpatron är slut. Den vägrar skriva ut med någon annan färg så länge en färg är slut. Vilket är lite irriterande ifall man vill skriva ut i svart/vitt och den gula färgen är slut.
Så fort mitt paypal-konto är aktiverat så ska jag beställa.
Bra det, det är riktigt prisvärt som sagt och då kan man slösa pengarna på något onödigt istället
Efter att ha jobbat med datorer och en hel massa med skrivare i nästan 10 års tid så köper jag ALLTID original bläck och framförallt: TONER! Bläck skriver man ut när man behöver fina färger, skriver man ut info så kör man på laser, en laserskrivare kostar skit å inget nuförtiden ...
Efter att ha jobbat med datorer och en hel massa med skrivare i nästan 10 års tid så köper jag ALLTID original bläck och framförallt: TONER! Bläck skriver man ut när man behöver fina färger, skriver man ut info så kör man på laser, en laserskrivare kostar skit å inget nuförtiden ...
Har hittills beställt via ebay, nån snubbe som säljer kit med burkar om 2dl styck. Jo jag har 4st patroner men 2 av dem är svarta och sådeledes samma flaska jag fyller på med
Hittar inte annonsen nu, ska kolla favoriter på min laptop när jag får hem den. Billigt och jävligt bra är det iaf, tror det kostade 300:- med frakt för hela skiten och då räcker det till en jävla massa påfyllningar.
Det är inte samma typ av svart färg i de 2 "svarta" patroner du har.
Antar att du inte har så höga krav?
Syns rätt tydligt vid bildutskrift.
Kapar tråden med en lite fundering........
Upptäckte precis att min skrivare verkat ha pajjat. Någon som har förslag på en enkel, billig skrivare för att skriva ut DVD-omslag mm men inte så sjuj*vla dyra patroner
Det var mer än jag visste, fick det berättat för mig att det skiljer mellan huvudena då den ena är mer finfördelad och den används inte till tex text osv.
Kvaliteten räcker till för att tillgodose mina krav, för det ser bra ut. Och det jag har lärt mig efter att ha lackat bilar i några år är att "svart är svart är svart är svart" Du kan tex lacka om en Saab i solid svart med färg från en Volvo utan att se skillnad mot original. Så är det något som skiljer här så är det som sagt hur det kommer ut på pappret, det är vad jag tror.
En Canon ip4000/5000-serie är prisvärd, en sån får du från 500:- och uppåt och d är riktigt bra. Sen köper du piratpatroner eller fyller på själv, det är det mest ekonomiska. Det finns ingen skrivare där patronerna är billiga, det vet fabrikörerna om och säljer således skrivarna med försumbar vinst för att ta in det på patronerna.
Kapar tråden med en lite fundering........
Upptäckte precis att min skrivare verkat ha pajjat. Någon som har förslag på en enkel, billig skrivare för att skriva ut DVD-omslag mm men inte så sjuj*vla dyra patroner
Däremot så om åldersbeständigheten på bilder skall gälla så måste man skriva ut på canon orginal papper vilket blir dyrt. (canon har utvecklat något i sitt papper påstår dem)
Det här är säkert inte så farligt som det låter och jag håller mig till Canon trots det...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|