Var nära att hojen stals

Freedom

Guest
Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 -05
Freedom skrev:
2177644 Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.

ja skulle slå ihjäl dom å gräva ner dom, om d e som du säger att d inte e så mycket folk där.. Så där ja, nu blir d väl en massa påhopp..

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Lyckades inte grannen ta regnumret på bilen?

Tur att han var vaken iallafall. :tummenupp

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det borde finnas en växel som alla hojjåkare är uppkopplade till när man åker. Sen ringer man bara in samtalet om att någon försökte sno hojjen och vart, så får banditerna x antal aggressiva hojjåkare efter sig :hihi

Freedom

Guest
Krille-666 skrev:
2177711 Det borde finnas en växel som alla hojjåkare är uppkopplade till när man åker. Sen ringer man bara in samtalet om att någon försökte sno hojjen och vart, så får banditerna x antal aggressiva hojjåkare efter sig :hihi
Det vore inte en dum ide att införa ett nationellt nummer där man kan rapportera in en händelse och få alla att haja till.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Snuten gör juh ingenting.... vet en polare som jobbar på en statoil mack. Han hade precis slutat sitt skift så kommer en person som alltid skippar att betala, min polare ser mannen att han är påväg att åka utan att betala igen så han springer mot bilen och slänger en hink som man tvättar rutorna med på bilen. Sedan full fart mot sin egen bil. Medans han jagar mannen så ringer han polisen och berättar att personen smitit från att betala. Han säger reg nummret till polis damen i telefonen och hon säger att det reg nr var från en eu-moped. Sedan säger hon att polisen inte kan komma föränn om 40 minuter! Eftersom han hade så lite soppa så kunde han tyvärr bara följa efter en stund så han var tvungen att avbryta jakten!

Sådär nu bjöd jag på en liten kvälls historia! :D

Ibland får man ta saken i egna händer helt enkelt :hihi

Freedom

Guest
foobar skrev:
2177792 Söderort är inte speciellt mycket bättre... :gnissla
Söderort,norrort,västerort,österort, vad är bättre, ingetdera, alla är lika kassa på på att klara upp brott.

Jesper Cronelid

SDK #3863
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Ducati SS1000 & 848
Fy fan!!!

Hoppas du tackar grannen riktigt nu!!!

Jag hade nog fan inte slutat slå, om jag kommit på någon till att försöka stjäla någon av mina pärlor, helt seriöst :död

Fy faan, igen...

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag skulle armera mig hoj med en riktigt fet sprängladdning, när de sedan har den på flaket spränger jag dem i bitar och får en ny hoj på helförsäkringen.

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
de lär komma tillbaka!
obehagligt! vad ska du göra nu då?
fyll garagetgolvet med rävsaxar eller nåt.

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Kommer man på dom så hade jag gått ut med ngt "vapen" typ stekpanna eller liknande, eller hjälmen den är ju rätt hård. Frågat vad dom ska göra sen får man la skydda sig bästa man kan mot eventuella skador eller attacker.
Kanske vänta på att som tar sig in i garaget lås in dom där och ring polisen och säga att man fått objudna gäster.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Ha kommit på tjyvar, dock var det inte hojen då utan då hade några gjort inbrott i grannens bil och var på väg att gå på min bil....Jag har en hjärna som kanske inte funkar på rätt sätt , men jag löste det på mitt sätt..........Jag skulle kanske inte göra på samma sätt i dagens läge då jag ärt våbarns farsa vilket jag inte var då ........Jag tog lagen i egna händer och gick loss på 4 biltjyvar med ett aluminium slagträ , polisen kom och jag gripen , men jag förklarade att jag var ägaren av bilen och ville bara visa att jag var chef , och eftersom dom var fyra st så fick jag göra vad jag kunde tyckte jag........Jag fick tillbaka slagträet och fick gå och polisen tog filurerna istället.....Alla löser problemen på sitt sätt , man får stå för konsekvenserna, själv kan jag tycka att om man kan så ger man dom det dom förtjänar, jag är inte en förespråkare för att man ska vända ryggen till och blunda om brott begås .....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln