Var nära att hojen stals

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu när jag sitter här vid datorn så kan jag vara jätterationell och säga att det är fel att bruka våld bara för att någon ger sig på sina materiella ägodelar. Samtidigt som man inte vet vilka nissar det är som försöker knycka hojen.

Men skulle jag komma mitt i det att några nissar håller på och pilar på hojen så skulle allt sunt förnuft kopplas bort på två sekunder och ersätta med rena agressioner.
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
När en fyllegubbe kom och vällte min hoj förra året, ringde jag polisen och sa
vad som hände, så kom det 6 poliser skitfort till platsen. Då hade jag visserligen lagt till med att det var stort slagsmål.(det var det inte men fan vad snabbt dom kom :tungan )
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Annars kan man alltid säga att det är någon som skattefifflar eller kör för fort när man ringer. Då är nog både nationella insatsstyrkan och säpo där på två minuter. :3freak
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Freedom skrev:
2177644 ... Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage ....
Munkjacka = 99% sannolikhet för kriminalitet...
För mig är munkjacka alltid en stor röd varningssignal.. (Plagget är av ngn anledning populärt i vänsterdräggskretsar)
 

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
Förebygga stöld.

Freedom skrev:
2177644 Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.

Jag fick ett tips av en hoj åkare igår när jag var ute. Han hade fäst sin reg skyllt med cardborre och när han parkerade på ofentliga platser så som fik mm, så tog han bort sin reg skyllt och la den i cutsen. Det är ju ofta när man står parkerad som dom kollar på regskylten. och på så vis tar dom reda på var man bor. Kan ju vara värt ett försök.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Freedom skrev:
2177644 Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.

Bra grannar, sådana ska man vara rädd om.
 

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
Alky skrev:
2178428 En polare till mig har precis blivit dömd till tre månader med fotboja för att någon snott hans hoj! Rätt sjukt.

Han skulle precis gå och lägga sig när en bil kom rullande in på gården (han bor på landet). Framlysena var avstängda, så han anade att något var på gång. Bilen åkte igen, men han anade fortfarande att något var på gång så han gick ut i garaget för att kolla. Där fanns en kille i full färd med att bryta på tändningslåset, så polaren högg tag i honom och kastade omkull honom på golvet. Killen försökte resa sig, men då laddade polaren upp en redig höger och knockade killen. Han ringde sen polisen och berättade alltihop. Polisen var där redan efter några minuter. Killen gick fri redan samma natt. Han hade ju trots allt inte stulit något.

Så kom då domen mot min polare som fick tre månader med fotboja för misshandel alt. olaga frihetsberövande. Till råga på allt blev hojen stulen för någon vecka sedan, när polaren i stort sett tittade på. Han kastade sig i bilen och körde efter för att se vart killen tog vägen, men blev ju avhängd rätt hårt. När han senare pratade med polisen, förklarade dom för honom att man inte får lämna hemmet sådär bara, med tanke på fotbojan, så nu ska det utredas om han ska sitta tiden i ett fängelse istället. Utredningen hinner dock inte bli klar innan straffet är avklarat enl. utredaren...

Det komiska är att polisen nu inte har några spår alls vart hojen tog vägen.

Det är fanimig bara i sverige sånt här får hända.

Välj rätt i höst!

För jävligt det som du berättade om din polare.

Viktigt att tänka på när man får besök i hemmet av en tjuv eller objuden gäst e. Att i hemmet gäller nödvärnsrätten precis som om man blir överfallen på stan. Skulle man läxa upp en tjuv så tänk på att hela tiden,, berätta som du upplevde händelsen,, du var rädd han hade ett vasst föremål i handen som han riktade mot dig när han fick syn på dig, han försökte slå dig men du slog honom innan han träffade dig, etc, ljug dom rakt upp i ansiktet det måste man göra annars är man rökt,,, fel på lagen JA det är det, tyvär. skulle någon ta sig in i mitt hus på natten skulle jag ha gjort samma sak, jag tror även dommaren i tingrätten skulle gjort det.

Välj rätt i höst kunde fan inte sakt det bättre själv. :huvet
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Alky skrev:
2178428Så kom då domen mot min polare som fick tre månader med fotboja för misshandel alt. olaga frihetsberövande.

vad fick tjuven då? ingenting eller? på grund av brist på bevis?

detta är väl kallat uppvigling, men mest på skoj... går det inte bara säga att killen ramlade och man hittade honom så? hans ord mot ditt, och inget kommer ske.

tycker det är tragiskt att man inte är skyddad bättre än så... , man får alltså inte skydda sig själv och sina ägodelar? usch
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Alky skrev:
2178428
Så kom då domen mot min polare som fick tre månader med fotboja för misshandel alt. olaga frihetsberövande.

Hej.

Enligt lag har man rätt att skydda sin egendom. Din kompis måste ha använt onödigt mycket våld? Och olaga frihetsberövande, band han fast honom eller liknande?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Freedom skrev:
2177644 Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.

Vilka underbara grannar du har! :tummenupp
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Swedie skrev:
2178456 vad fick tjuven då? ingenting eller? på grund av brist på bevis?

Tjuven fick ingenting i brist på bevis. Han hävdade att han bara råkat gå förbi och att garagedörren stod öppen.

Spray skrev:
2178461 Hej.

Enligt lag har man rätt att skydda sin egendom. Din kompis måste ha använt onödigt mycket våld? Och olaga frihetsberövande, band han fast honom eller liknande?

Enligt tjuven var garagedörren olåst, och polaren höll i honom tills det att polisen kom.
 

lemans

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
stockholm
Hoj
ducati
Kahobe skrev:
2178404 Munkjacka = 99% sannolikhet för kriminalitet...
För mig är munkjacka alltid en stor röd varningssignal.. (Plagget är av ngn anledning populärt i vänsterdräggskretsar)

Ja, å skinnställ e typiskt nasseaktigt... (plagget är av någon anledning populärt bland idioter) skärp ihop er :va


:4skrika LOW TIDE!!!!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Alky skrev:
2178466 Tjuven fick ingenting i brist på bevis. Han hävdade att han bara råkat gå förbi och att garagedörren stod öppen.



Enligt tjuven var garagedörren olåst, och polaren höll i honom tills det att polisen kom.

Har du något domsluts-nummer på din polares dom? Skulle vilja läsa den nämligen.
 

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Flytta Din Hoj!!

du borde nog flytta din hoj omedelbums! dom kommer alltid tillbaka dom svinen. sätt den på annan ort eller något. koppla tokström i handtaget på garaget! :mad:
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
En sak fattar inte jag: Varför har inte folk riktiga larm på sina garage/mc uppkopplade mot GSM samt riktiga låskedjor med golvankare?
Alla bara gnäller på att deras hojar blir stulna men varför inte göra det så svårt som möjligt för tjuven i stället för att sitta och vänta på att hojen ska bli stulen?
Låt säga att man får hojen stulen självrisk på ca 6000 - 8000kr för den summan får man ju en hel del riktiga lås samt larm.
Själv har jag gjutet ner riktiga ankare i betonggolvet samt dubbla lås på den betongfyllda ståldörren, riktigt larm monterat i garaget mm
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
lemans skrev:
2178519 Ja, å skinnställ e typiskt nasseaktigt... (plagget är av någon anledning populärt bland idioter) skärp ihop er :va
:4skrika LOW TIDE!!!!
Har man haft Rinkeby-Tensta som grannar är mitt antagande INTE ogrundat...
Ditt tyckande mot min erfarenhet..

Edit: Någon som är av annan åsikt är välkommen att parkera hojen utanför min f.d. bostad.
 
Last edited:

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
SALA
Hoj
Honda cbr1000rr 05 blå/svart/silver
Kahobe skrev:
2178631 Har man haft Rinkeby-Tensta som grannar är mitt antagande INTE ogrundat...
Ditt tyckande mot min erfarenhet..
Konstigt att folk tycker att du har fördomar när du till 99% har rätt.
Statistik ljuger inte. Skönt med någn som vågar uttala sig
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
JonnyN skrev:
2177691 Hoppas det inte är någon golvmopp du har då :hihi

Det där har jag aldrig förstått mig på. Jag har två västgötaspetsar själv (små hundar) och jag kan säga att om de blir riktigt förbannade är det fan inget man leker med trots att de bara väger runt 15kg.
Det är klart att de är lättare att flytta på än en rottwieler på 70kg men det är bra tryck i käkarna även hos små hundar. Små hundar är inte mindre farliga än stora.
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
oFFkeFF skrev:
2178542 Har du något domsluts-nummer på din polares dom? Skulle vilja läsa den nämligen.
Pratade just med honom och fick en sjujävla utskällning för att jag berättade historien här... Vet inte varför. Jag är bara ledsen att allt plötsligt blev så fel...

Känns inte som läge att fråga om något nummer just nu.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top