Var nära att hojen stals

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Alky skrev:
2178794 Pratade just med honom och fick en sjujävla utskällning för att jag berättade historien här... Vet inte varför. Jag är bara ledsen att allt plötsligt blev så fel...

Känns inte som läge att fråga om något nummer just nu.

Antingen är det en fiskarhistoria eller så har din polare haft årtusendets sämsta advokat.
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
Alky det minsta din kompis kan göra är väl att polisanmäla Tjuven för olaga intrång.

Sedan vad din polare gjorde med tjuven kan vi bara spekulera i. (Det måste ha gått våldsamt till) Han får se det från den ljusa sidan: Tjuven kommer förmodligen inte röra din motorcykel igen.
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
oFFkeFF skrev:
2178809 Antingen är det en fiskarhistoria eller så har din polare haft årtusendets sämsta advokat.
Jag har sett fotbojan, så långt stämmer det och fram till nu var jag ganska säker på att historien han har berättat för mig stämmer. Men varför bli så arg när jag inte ens nämnt hans namn? :confused:

Känner knappt igen honom längre.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Alky skrev:
2178838 Jag har sett fotbojan, så långt stämmer det och fram till nu var jag ganska säker på att historien han har berättat för mig stämmer. Men varför bli så arg när jag inte ens nämnt hans namn? :confused:

Känner knappt igen honom längre.

Du kanske ska ta din polares historia med en nypa salt.
Alla är kanske inte så stolta över ett brott de begått, så historian skarvas lite..
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Alky skrev:
2178794 Pratade just med honom och fick en sjujävla utskällning för att jag berättade historien här... Vet inte varför. Jag är bara ledsen att allt plötsligt blev så fel...

Känns inte som läge att fråga om något nummer just nu.
Kan inte heller förstå varför han skällde ut dig för detta? du har ju inte nämt nå namn och hur ska vi veta vilka dina kompisar är? förmodar att hans närmaste krets vet att han har fotboja..
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Om man kommer på någon som håller på att bryta sig in i nåt, befinner sig obehörigt på någon plats eller anfaller någon så gäller nödvärnsrätten.
Det spelar inte någon roll vem som är ägare utan det gäller iallafall.
Nödvärnet ska vara proportionellt mot hotet och vara i direkt anslutning i tid, d.v.s. man får inte "hämnas".
Kommer du på någon i ditt/någon annans hus/garage/lokal/husvagn/bil även tält och denne inte avlägsnar sig efter tillsägelse eller lämnar tillbaks ev. stulna saker så gäller även då nödvärnsrätten.
Det står mer detaljerat i min bok hemma men ungefär så är det.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Du kan skatta dig lycklig att din granne var vaken & alert. Bra med såna grannar till skilnnad mot ens egna (hjärndöda motor-hatare).

Spring över med en platta bärs som tack för hjälpen tycker jag. :tummenupp
 

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
slangarn skrev:
2178559 En sak fattar inte jag: Varför har inte folk riktiga larm på sina garage/mc uppkopplade mot GSM samt riktiga låskedjor med golvankare?
Alla bara gnäller på att deras hojar blir stulna men varför inte göra det så svårt som möjligt för tjuven i stället för att sitta och vänta på att hojen ska bli stulen?
Låt säga att man får hojen stulen självrisk på ca 6000 - 8000kr för den summan får man ju en hel del riktiga lås samt larm.
Själv har jag gjutet ner riktiga ankare i betonggolvet samt dubbla lås på den betongfyllda ståldörren, riktigt larm monterat i garaget mm
så vad du vill ha sagt är alltså att man får inte bli less/förbannad sålänge man inte lagt ner sjuka pengar på att få ha grejorna i fred, du tycker alltså att man måste gjuta ankare och träna upp en hund annars har man ingen gnäll-rätt?? :va så är de ju inte i min värld iaf
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Klamster skrev:
2178938 så vad du vill ha sagt är alltså att man får inte bli less/förbannad sålänge man inte lagt ner sjuka pengar på att få ha grejorna i fred, du tycker alltså att man måste gjuta ankare och träna upp en hund annars har man ingen gnäll-rätt?? :va så är de ju inte i min värld iaf

Jag håller med dej, det kanske skulle vara mer kostnadseffektivt att utrota tjuvarna istf att alla andra ska behöva lägga pengar på skydda sin egendom :)

Det kan aldrig vara rätt att man ska behöva acceptera stöld bara för att förekommer.
 

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
stockholm
Hoj
r6 -99
min granne på landet kom på två tjuvar som höll på att bryta sig in i en stuga som han bor granne med, han fick tag på den ena snubben o slog bröt kökbenet på honom. sen när polisen kom så sa han bara att han ramlat lr nåt när han jagade ifatt han. att min granne inte fick nåt straff utan att polisen tog snubben o drog e bara bättre också..
 

Jesper Cronelid

SDK #3863
Gick med
19 Apr 2006
Ort
...
Hoj
Ducati SS1000 & 848
Ken Keniff skrev:
2178197 Ha kommit på tjyvar, dock var det inte hojen då utan då hade några gjort inbrott i grannens bil och var på väg att gå på min bil....Jag har en hjärna som kanske inte funkar på rätt sätt , men jag löste det på mitt sätt..........Jag skulle kanske inte göra på samma sätt i dagens läge då jag ärt våbarns farsa vilket jag inte var då ........Jag tog lagen i egna händer och gick loss på 4 biltjyvar med ett aluminium slagträ , polisen kom och jag gripen , men jag förklarade att jag var ägaren av bilen och ville bara visa att jag var chef , och eftersom dom var fyra st så fick jag göra vad jag kunde tyckte jag........Jag fick tillbaka slagträet och fick gå och polisen tog filurerna istället.....Alla löser problemen på sitt sätt , man får stå för konsekvenserna, själv kan jag tycka att om man kan så ger man dom det dom förtjänar, jag är inte en förespråkare för att man ska vända ryggen till och blunda om brott begås .....


Gött é det!!!!! Fan va rätt!!!! :Bugar
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Unidoc skrev:
2178876 Kan inte heller förstå varför han skällde ut dig för detta? du har ju inte nämt nå namn och hur ska vi veta vilka dina kompisar är? förmodar att hans närmaste krets vet att han har fotboja..

Har snackat med honom igen för att reda ut detta och det finns saker som hände, men som han inte har berättat för mig. Han trodde att jag hängt ut honom med namn och allt (fast jag är säker på att jag förklarade att jag inte gjort det). Vi har rett ut det nu, så jag lämnar nog detta ifred.

Vissa saker är känsligare än man tror!
 

lemans

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
stockholm
Hoj
ducati
Kahobe skrev:
2178631 Har man haft Rinkeby-Tensta som grannar är mitt antagande INTE ogrundat...
Ditt tyckande mot min erfarenhet..

Edit: Någon som är av annan åsikt är välkommen att parkera hojen utanför min f.d. bostad.

Skittråkigt att folk inte kan lämna andras egendom i fred... -en erfarenhet man säkert har på andra ställen än i Tensta -men bromsa nu era reaktionära åsikter en smula...
I Rinkeby/Tensta är 99% kriminella vänsterdrägg... med munkjackor?
I Könjöping dödar man sina barn med biblar fyllda med bly och amfetamin från Polen. Och sänker dom i en sjö...
Jag har lite svårt att se kopplingen munkjacka=kriminell=vänsterdrägg= tensta/rinkeby. Utan att visiret blir lite immigt.

...trots statistiken. Vilken jävla statistik?


:död
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Freedom skrev:
2177644 Grannen ringde upp mig mitt i natten och berättade att han såg en Volvo V70 med nersläckta lycktor parkerade en bit ifrån garaget där jag har ögonstenen parkerad. Ut från bilen glider 2 personer med munkjackor med sikte på mitt garage (jag bor ute på landet och här är det aldrig nån trafik) grabbarna siktar in sig på garaget och då kommer min granne glidande med sin bil och tänder helljuset mot puckona och dom avbryter försöket att bryta in i garaget. Vad hade ni gjort om ni fått tag i dom? Jag är jäkligt glad att mina grannar är så vaksamma. Kan sägas att grannen försökte jaga ifatt grabbarna i Volvon men dom gasade mer än min granne vågade. Varför kan inte vissa människor låta andras egendom vara.


Polisanmäl av rent principiella själ. Gå sedan över till grannen med en blomma, kaka eller kanske en god vinare. Det skulle jag ha gjort.

Förbättra på inbrottskyddet i garaget eller rigga hojen med alarm/sökanordning. Nästa gång tar du dom.

/O
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Klamster skrev:
2178938 så vad du vill ha sagt är alltså att man får inte bli less/förbannad sålänge man inte lagt ner sjuka pengar på att få ha grejorna i fred, du tycker alltså att man måste gjuta ankare och träna upp en hund annars har man ingen gnäll-rätt?? :va så är de ju inte i min värld iaf

Nej jag menar inte att man inte får gnälla MEN bara inse att sverige inte är samma trygga land som för ca 15-20 år sen och det vet vi ju alla varför.... :rolleyes:
De är väl bättre att lägga pengarna på lås/larm mm än självrisken?
Har man en hoj parkerad ute på gatan får man nog räkna med att få den stulen, jävligt inbjudande för klåfingriga as som passerar.....
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
lemans skrev:
2179048 Skittråkigt att folk inte kan lämna andras egendom i fred... -en erfarenhet man säkert har på andra ställen än i Tensta -men bromsa nu era reaktionära åsikter en smula...
I Rinkeby/Tensta är 99% kriminella vänsterdrägg... med munkjackor?
I Könjöping dödar man sina barn med biblar fyllda med bly och amfetamin från Polen. Och sänker dom i en sjö...
Jag har lite svårt att se kopplingen munkjacka=kriminell=vänsterdrägg= tensta/rinkeby. Utan att visiret blir lite immigt.
...trots statistiken. Vilken jävla statistik?
:död
Ville eg inte ge mig in i denna disk igen men...
Uttryckte jag mig så suddigt?
A. Munkjacka bärs ofta av kriminella.
B. Munkjacka bärs ofta av vänsterdrägg typ AFA
Logiken här är: man kan vara A eller B, alternativt både A och B..
Som fd granne till nämnda förorter har jag personligen vid flera tillfällen jagat ut/påträffat/avhyst/behandlat personer med nämnda klädsel i garage källargångar etc...
Den bärs nämligen, för den som ännu INTE insett det, mestadels för att skyla ansiktet för illasinnade personer (typ jag), bevakningskameror, butikbiträden, poliser, bil-mcägare, tjejer m fl som man av olika anledningar inte önskar skall känna igen bäraren av nämnda plagg.
Har jag (en "invandrare") uttryckt mig tillräckligt klart nu?
Detta inlägg är enbart grundat på egen erfarenhet inhämtad under boenden i Sthlm - ingen statistik, det ordet användes av ngn annan.
 

Freedom

Guest
<micke> skrev:
2178923 Du kan skatta dig lycklig att din granne var vaken & alert. Bra med såna grannar till skilnnad mot ens egna (hjärndöda motor-hatare).

Spring över med en platta bärs som tack för hjälpen tycker jag. :tummenupp
Grannen har fått 2 plattor bärs och ett helrör whisky som tack.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Jag bor på landet och var ensam hemma en kväll. Då ser jag en bil som kör upp på vår avfart. Den körde ända upp till huset där den stannade och stod still i en minut och sedan vände och körde ut igen. Jag blev så jäkla rädd. Vi har en del bilar i garaget så jag tänkte att det var dom de var ute efter. Som tur är jag med i HV så jag gick ut och hämtade Ak:n laddade och säkrade och la den gämte sängen... Hade dom kommit så hade jag fan skjutit dom! Nu tar jag nästa alltid fram den och har den här inne på nätterna när jag är själv. Det finns inga poliser i området och det är ofta inbrott i sommarstugorna som ligger nära huset. Men vad ska man göra? Om det är någon som har minor liggande hemma så är jag intresserad!!!

/Henric
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top