Var Rossis omkörning sjysst?

Var Rossis omkörning sjysst?


  • Antal röstningar
    0

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Pejo skrev:
Vaffan är då definitionen av ett misstag?

.


Jag tycker inte att han gjorde ett misstag, som sagt Jag tror knappast att han planerade det som hände. racing incidents kan lätt hända, nu var det tråkigt att det var mellan de två, samt att det var sista kurvan men sånt händer.
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
Rossi må vara Gud men i denna poll röstade jag nej.

Jag slumra till en stund...vad hände med Hayden?
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Yamaha_Fille skrev:
Rossi må vara Gud men i denna poll röstade jag nej.

Jag slumra till en stund...vad hände med Hayden?


Han vurpade tyvärr i en kurva. Det var faktiskt rätt synd.
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Sandstream: Vi får se om de gör några avdrag eller bedömmer den regelrätt, om han diskas eller får varning då... :banana
 
Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Beror väl på hur man ser på hela motogp cirkusen? Om det är "whatever it takes" racing så var det ju klart ok, annars åtminstånde osjyst och möjligtvis helt fel.
Tycker jag..
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
snowwhite skrev:
Jag tycker inte att han gjorde ett misstag, som sagt Jag tror knappast att han planerade det som hände. racing incidents kan lätt hända, nu var det tråkigt att det var mellan de två, samt att det var sista kurvan men sånt händer.


Ett misstag är väl när det händer något man inte planerat; när det inte blir som man vill ?

Nu hade du nog otur när du tänkte - du får ett nytt försök om du vill. :tungan
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Pejo skrev:
Ett misstag är väl när det händer något man inte planerat; när det inte blir som man vill ?

När det inte blir som man vill?Rossi ville ju ta segern och han kämpade sig till den också, för det är ju absolut ingen snack om den saken, sen att det inte överensstämde med hur vissa andra ser på hur man tar seger kan jag inte göra nåt åt. För jag menar hur tråkigt skulle inte rejset vart om det inte var så himla spännande i slutet? Rossi är värd den segern för han kämpade sig verkligen till den och så e han ju en gud på motorcykel också :yoparty .Med det vill jag säga att han inte gjorde nåt misstag alls. Ger man sig in i leken, ska man också leken tåla..

eller ska vi tjafsa mer om detta Pejo? Nu har jag sagt vad jag tyckte.vet att vi inte e överrens. :blah
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
hajen5 skrev:
Man kan ju fundera på villket ramaskri det blivit om Max gjort samma sak.......
Du har helt klart en poäng! :tummenupp



Själv tycker jag att racing är racing! Och i princip så är det först till mållinjen som gäller... Men visst, hade jag varit Sete så hade Rossi fått ordentligt med stryk i depån efter!!! :huvet
 

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Ort
märsta
Hoj
zx7r
måste bara säga att på motogp's sida så hade dom med en intervju där sete sa att det e racing o det e sånt som händer. och att han inte tänker lägga sig i om det var rätt eller inte. e ju rätt övertygad om att rossi inte gjorde det med flit, man såg ju tom att han satte ut benet precis innan som ett sista försök att undvika sete. men han hade väl räknat med att nypa innern när sete fick till en kanon kurva men som sagt det e racing. Tror inte sete fick så ont i armen heller men jag hade inte heller vart glad direkt.o andra sidan kommer jag aldrig hamna i den situationen eftersom jag kommer nog aldrig köra mot rossi heller
 
Last edited:

Hemskesven

Mostly harmless
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
xr 650 -00 crf450-08
Hade det varit motocross hade han blivit hyllad för att ha satt en sån klockren blockpass i sista böj, men nu var det visst inte det så......
Nog var det väl fräckt gjort, men ser man en lucka i ett race så tar man den, eller?
tycker att jag har sett värre tacklingar även i rr, typ en viss armbågning :rolleyes:
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Enligt mina ögon så ser det ut som att Rossi skulle kunna hålla sin linje genom hela kurvan tills det blir kåpskrap mellan Rossi och Sätet. Då blir Rossi tvungen att burka upp sin hoj för att inte ramla.

Men som sagt det är enligt mina ögon
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Tja... Tävlingsjuryn bedömde det som "race incident", Sete la inte in någon protest, Rossi har 25 pinnar i det fastslagna resultatet från tävlingen och Sete har ont i en axel... Så uppenbarligen gjorde inte Rossi fel.

Att jag personligen tycker att Rossi inte har på en motorcykel att göra är en hel annan sak. Att jag tycker att han i vissa fall beter sig värre en större delen av Rookie1000 också en helt annan sak.

Rossi kommer in fel, Sete stänger och skär... Ser man på bilderna så ser man att Rossi faktiskt är FÖRE Sete vid sammanstötningen och det är det som räknas.

Båda två borde förpassas ner till 125JR igen. Framför allt Rossi för han är så otroligt jäkla ful.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top