Var Rossis omkörning sjysst?

Var Rossis omkörning sjysst?


  • Antal röstningar
    0

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Säg så här: "Racing incident"........kanske, möjligt???
Håller man på Rossi, så självklart var det lite väl tufft men helt OKEJ! :fatta!
P.S. Jag håller mer på Valle än på Zete D.S.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
CorbenDallas skrev:
Och all den här enorma erfarenhet av roadracing har du fått på Rörken? :tungan


:rofl :rofl :lol

Schysst eller inte, bra underhållning är det iallafall... synd att man missade det på dumburken.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om Zete hade gått omkull i kattlådan och brutit nyckelbenet, hade det fortfarande varit OK?

Om Zete ger igen hoppas jag att Rossi trillar och slår sig lite lagom, såpass att han missar ett par lopp, för det kunde ha blivit följden för Zete här.

(och NEJ, jag önskar aldrig folk att göra illa sig, men beter man sig som ett svin kanske man förtjänar det, och jag sa lite lagom, ungefär som ett handtag i axeln eller så)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Som sagt, inte en helt clean omkörning. Men fel var den inte. Skrivit det i den andra tråden. Rossi hade innern, Sete svängde in, och de gick ihop.
 

Chrizze

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Ort
hus
Hoj
Italeri Rc 211V
Hade den inte varit schysst hade Rossi blivit av med sina poäng och det blev han ju inte :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
oFFkeFF skrev:
Som sagt, inte en helt clean omkörning. Men fel var den inte. Skrivit det i den andra tråden. Rossi hade innern, Sete svängde in, och de gick ihop.

Är det bara jag som ser den svarta remsan av gummi som Zete kör på, det som kallas "raceline", man kan helt enkelt inte köra fortare/bromsa senare innanför "raceline", det är tamejfan en naturlag vill man hålla en högre hastighet måste man åka en vidare sväng, som blir så pass mycket längre att det i slutändan går saktare (och dessutom slutar man själv utanför banan)

Det är därför hundratals hojar har hållit just den linjen genom kurvan, och dom bromspunkterna i hundratals varv tidigare, men om Rossi nu är den gud han tror är kanske han hade upphävt naturlagarna på sista varvet?

Snyt er, Rossi klantade till det, medvetet eller omedvetet!
 

R1a mannen

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Grästorp
Hoj
R1
Rossi

Javisst gjorde Rossi rätt,det fanns ju en lucka för annars hade han ju inte kommit in i spåret.
Sete lämna ju ett öppet spår som Rossi tog och om sen upptäcker sete det genom att stänga det när det är försent så får sete skylla sig själv då att han hamna i gruset.
Det va ju försent då,inte konstigt att det då stöter ihop. :kocko ...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GuW skrev:
Är det bara jag som ser den svarta remsan av gummi som Zete kör på, det som kallas "raceline", man kan helt enkelt inte köra fortare/bromsa senare innanför "raceline", det är tamejfan en naturlag vill man hålla en högre hastighet måste man åka en vidare sväng, som blir så pass mycket längre att det i slutändan går saktare (och dessutom slutar man själv utanför banan)

Det är därför hundratals hojar har hållit just den linjen genom kurvan, och dom bromspunkterna i hundratals varv tidigare, men om Rossi nu är den gud han tror är kanske han hade upphävt naturlagarna på sista varvet?

Snyt er, Rossi klantade till det, medvetet eller omedvetet!

Du menar att man inte får köra om ifall "raceline" är upptagen?
Sete var dum och släppte Rossi alldeles för simpelt in på innern, vilket gjorde tillät rossi att sno ett spår på innern. Sen blev det för trångt. Som sagt, inte en clean omkörning, men likväl tillåten.
Om rossi eller Sete ensamma varit i Rossi spår, hade bägge tagit kurvan utan problem, kanske inte bästa spår, men inget att man behöver upphäva naturlagarna för.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
oFFkeFF skrev:
Du menar att man inte får köra om ifall "raceline" är upptagen?
Sete var dum och släppte Rossi alldeles för simpelt in på innern, vilket gjorde tillät rossi att sno ett spår på innern. Sen blev det för trångt. Som sagt, inte en clean omkörning, men likväl tillåten.
Om rossi eller Sete ensamma varit i Rossi spår, hade bägge tagit kurvan utan problem, kanske inte bästa spår, men inget att man behöver upphäva naturlagarna för.

Först in väljer spår och håller det, sen får man köra på alla spår som är lediga OM MAN KAN GÖRA DET UTAN ATT KNUFFA UNDAN ANDRA UR DERAS SPÅR!

Man kör om när den framför gör ett misstag eller har sämre grepp så att man kan åka fortare utan att ta stöd...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GuW skrev:
Först in väljer spår och håller det, sen får man köra på alla spår som är lediga OM MAN KAN GÖRA DET UTAN ATT KNUFFA UNDAN ANDRA UR DERAS SPÅR!

Man kör om när den framför gör ett misstag eller har sämre grepp så att man kan åka fortare utan att ta stöd...

Sete gör som sagt misstaget att ta höjd i kurvan och lämna öppet på innern. Rossi är förbi när Sete svänger in(det ser man från vinkeln på rossi's hoj när sete sveper in från sidan och klipper till Rossi's styre bakifrån). Ansvaret ligger på dem bägge...
Rossi ser ju dock vad som är på väg och hända, vinklar upp och bromsar mer, och till Sete's försvar kan man nog gissa att han såg Rossi försent för att kunna lägga om. D.v.s en raceincident.
Det är kåpgnisslande i tight racing...

Man kör om när det finns möjlighet till det, och ibland chansar man kanske lite extra..
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Sete hade raceline, den som räcker för de flesta men inte om man har Rossi i röven. Rossi hade ingen chans att ta Sete om han inte la en macka rakt i sidan på Sete. Det visste nog båda. Sete gjorde inget fel, Rossi gjorde en fuling. Den gick hem.
Spela roll vad man kallar det, det var en fuling och den gick hem.
Nu hoppas jag på att Sete satsar på samma knep så vi får fler så här underbara sistavarv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top