På gathojen sprayar jag med 50 mils intervaller, 25 mil om det regnar, på mina banhojar alltid efter en träning dock inte varje pass, visa kedjevaxer är värdo, bäst tycker jag är typ fogskums spray, det täcker bäst och sitter länge, Bel Ray har ett sådant, men just nu har jag ett industrispary till truckkedjor (gratis är godast).Sam skrev:Att hålla kedjan i ordning är en konst!
Smörj var 50mil länk för länk när kedjan är varm och från insidan genom att rulla bakhjulet baklänges för att öppna länkarna bättre.
Sedan kan du samtidigt repetera "Ave Maria" sju ggr för varje länk, och när du är färdig skall du inte köra på en halvtimme så oljan har chans att penetrera allt som går att penetrera och Vóila, du har en kedja som klarar av nästa 50 mil![]()
![]()
![]()
Ni har tydligtvis missat den här tråden. Här snackar vi avancerad kedjesmörjning på allvarP@trik skrev:3 sidor med inlägg om hur man smörjer kedjan..![]()
frekke skrev:Baksidan är väl utsidan när den vänder runt bakdrevet??![]()
Pebl skrev:För övrigt låter beskrivningen av centrifugalkraften korrekt men ändå fel, vill minnas beskrivningen man fick i skolan var "centripetalacceleration" eller "tröghet när objektet vill fortsätta i tangentens riktning", det finns inget som heter centripetalkraft heller, precis som att centrifugalkraft inte existerar.
Pebl skrev:-Detta är dock av akademisk betydelse då det bara är gymnasielärare och osnytna studenter som öht bryr sig om vad det egentligen skall kallas, dessa brukar dock bli satta på plats när de kommer ut i verkligheten och sedan säger även de centrifugalkraft när de vill beskriva fenomenet.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |