Jimbo skrev:Hej! De säger att man ska smörja kedjan på insidan, var är insidan?
Tack på förhand!
nej det borde det inte göra..KawaChris skrev:Jag vill bara påpeka att det kan inte spela nån roll om man rullar hjulet framåt eller bakåt när man smörjer...
Jimbo skrev:Jag blir fortfarande inte klok på vad som räknas som insidan? Vissa säger insidan på rullarna som bilden visar på tråden o andra säger insidan närmast däcket!? Vilket gäller?
Hur vore det att använda insidan själv? Bra sätt att bli av med fingrarna det där. Någon postade en länk med snygga bilder här på SH. Jag har själv sett det också på en kompis.Lucky Luke skrev:Använd insidan![]()
Startar hojen lägger i 1:an och låter den puttra på tomgång
Ninjaboy skrev:Hur vore det att använda insidan själv? Bra sätt att bli av med fingrarna det där. Någon postade en länk med snygga bilder här på SH. Jag har själv sett det också på en kompis.
ALDRIG MOTORN IGÅNG NÄR MAN SMÖRJER KEDJAN!
Jag måste vara blind o helt dum i huvudet! Jag kan inte se var han med bilden på R1:an menar!? Kan någon skicka en bild till med anvisning var man smörjer kedjan? "Insidan" har olika betydelser här på Sporthoj!myspinnen skrev:jag är TRÖTT...
men jag smörjer över oringarna på båda sidorna (vä hö) av kedjan på samma ställe som bilden på blå rettan medan jag snurrar hjulet bakåt.
Jimbo skrev:Jag måste vara blind o helt dum i huvudet! Jag kan inte se var han med bilden på R1:an menar!? Kan någon skicka en bild till med anvisning var man smörjer kedjan? "Insidan" har olika betydelser här på Sporthoj!
Tack på förhand!
Kör till Lillemans o fråga.Jimbo skrev:Jag måste vara blind o helt dum i huvudet! Jag kan inte se var han med bilden på R1:an menar!? Kan någon skicka en bild till med anvisning var man smörjer kedjan? "Insidan" har olika betydelser här på Sporthoj!
Tack på förhand!
Undrar lite försynt hur ni kan köra hoj om ni inte ens vet vad som räknas som insidan på en kedja. Undrar dessutom vad igentligen betyder? ;-))myspinnen skrev:besservissermode ON
Det finns inget som heter centrifugalkraft. Det som kallas så i folkmun är igentligen en brist på centripetalkraft som är den kraft som vanligtvis pekar innåt mot centrum av cirkelrörelsen, vid brist på sådan känns det som att en kraft drar en utåt från centrum.. denna frånvaro av kraft kallas centrifugalkraft och finns inte.
besservissermode OFF
ft skrev:Nu när expertisen ändå är samlad... lite tips om vad man skall smörja med? För och nackdelar? Efter heltvätt och med monterad kedja?
Mvh,
/Fredrik
insidan är det närmasr däcket . slutJimbo skrev:Hej! De säger att man ska smörja kedjan på insidan, var är insidan?
Tack på förhand!
snowking skrev:insidan är det närmasr däcket . slut![]()
Trottel skrev:Nej, det är baksidan!![]()
![]()
lasse56 skrev:Undrar lite försynt hur ni kan köra hoj om ni inte ens vet vad som räknas som insidan på en kedja. Undrar dessutom vad igentligen betyder? ;-))
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |