Varför är bilmekaniker idioter?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag överdriver inte om jag säger att 9 av 10 gånger som jag har lämnat min bil till olika bilmekaniker så har jag a) blivit bemött med ett surt eller till och med argsint sätt b) fått bilens kupé nedskitad c) tvingats in i vansinniga diskussioner om vem som bär ansvar för att ett eller fler nya fel har uppkommit under bilens vistelse på verkstaden. Därtill samma allmäna och genuina ointresse av att se en nöjd och återkommande kund. Är det något i oljorna och verktygen som utvecklar magsår och misantropi? Blir nya unga mekaniker fostrade av sina äldre kollegor att behandla kunder som skit? Någon som vet? Och någon som kan rekommendera en verkstad i Stockholm som är annorlunda?
 
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Nyteknik skrev:
2102095 Jag överdriver inte om jag säger att 9 av 10 gånger som jag har lämnat min bil till olika bilmekaniker så har jag a) blivit bemött med ett surt eller till och med argsint sätt b) fått bilens kupé nedskitad c) tvingats in i vansinniga diskussioner om vem som bär ansvar för att ett eller fler nya fel har uppkommit under bilens vistelse på verkstaden. Därtill samma allmäna och genuina ointresse att e en nöjd och återkommande kund. Är det något i oljorna och verktygen som utvecklar magsår och misantropi? Blir nya unga mekaniker fostrade av sina äldre kollegor att behandla kunder som skit? Någon som vet? Och någon som kan rekommendera en verkstad i Stockholm som är annorlunda?

Varför är politiker/rr-förare/poliser/läkare/brandmän/tandläkare/stålverksarbetare/piloter/invandrare idioter?
Frågorna är många, svaren är få.
Är det alla andra det är fel på eller är det du?
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Personligen så är jag *skitless* på bilverkstäder. Hämtade ut bilen förra veckan från service och åkte bara på 100:- extra för byte av nummerplåtslampa. Dessa lampor funkade fin-fint när vi lämnade in bilen. Förra gången ville de byta beläggen bak för endast 1700:-. Jag gjorde jobbet själv för 350:-. Utsugare och svindlare är vad dem är. :mad:
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Är det märkesverkstad du pratar om? Det låter som en "gubben på hörnet"-verkstad, men man vet ju aldrig :)

Själv har jag stött på både bra och dåliga mekaniker (som människa betraktat alltså). Nötterna får klara sig utan mina pengar, dom trevliga som dessutom gör ett bra jobb får fler av mina slantar.

Där jag lämnar in min bil har dom säkert lärt sig något av mekanikernas sociala förmågor. Som resultat träffar du aldrig en dumsur mek, istället har dom en form av reception med mer serviceinriktade killar som hanterar dig som kund. Rätt person på rätt plats :tummenupp

/SSB
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Om verkstaden gör något utan ditt godkännande kan du lagligen vägra betala.
Vet att vissa kör med att man får skriva på ett papper där det är ok att de får göra saker upp till en viss summa, ex. 1000.- eller så.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Just därför man ordnar jobbet själv eller lämnar det svart till någon (PM;))

Måste du gå till en verkstad så gå till en bättre
De verkstäder jag jobbat på har varit KANON
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
FreddaAbborre skrev:
2102154 Om verkstaden gör något utan ditt godkännande kan du lagligen vägra betala.
Vet att vissa kör med att man får skriva på ett papper där det är ok att de får göra saker upp till en viss summa, ex. 1000.- eller så.

Det får ju sticka iväg en viss procent utöver avtalat pris om det finns god anledning för den extra summan, kommer ej ihåg vad avtalet heter men det sitter en sån lapp uppe på väggen i lackverkstan som jag håller till i.
Men vem skulle inte vara bitter om man jobbade som bilmek? Pisslön, pissjobb och oftast idioter som kommer in med bilarna och ställer dumma frågor :3freak
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
Tråkigt att höra. Nu är ju inte jag mekaninker utan plåtslagare/verkare.
Men Jag försöker alltid bemöta mina kunder på bästa sätt, det tycker jag är självklart. Det där med otrevliga mekaninker verkar vara lite av ett storstads fenomen, men jag kan väl ha fel.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dee_cati skrev:
2102177 Det får ju sticka iväg en viss procent utöver avtalat pris om det finns god anledning för den extra summan, kommer ej ihåg vad avtalet heter men det sitter en sån lapp uppe på väggen i lackverkstan som jag håller till i.
Men vem skulle inte vara bitter om man jobbade som bilmek? Pisslön, pissjobb och oftast idioter som kommer in med bilarna och ställer dumma frågor :3freak


Pisslön? Nåja. Folk på Bilia här tjänar upp till 45 k enbart i verkstaden (ackord)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sEiKo skrev:
2102100 Varför är politiker/rr-förare/poliser/läkare/brandmän/tandläkare/stålverksarbetare/piloter/invandrare idioter?
Frågorna är många, svaren är få.
Är det alla andra det är fel på eller är det du?
”Alla andra”? Du läste nog fel i rubriken och texten: bilmekaniker. Har du några idéer?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Alla minns väl vad det var för folk som gick "fordon" på gymnasiet, stolpskotten som inte kom in på något annat... och nu lämnar man in en av sina dyraste investeringar till dem. :huvet

Ljunghusen skrev:
2102188 Pisslön? Nåja. Folk på Bilia här tjänar upp till 45 k enbart i verkstaden (ackord)

Vad bra de jobben måste bli utförda... :gnissla
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
Suomalainen skrev:
2102198 Alla minns väl vad det var för folk som gick "fordon" på gymnasiet, stolpskotten som inte kom in på något annat... och nu lämnar man in en av sina dyraste investeringar till dem. :huvet
Vad bra de jobben måste bli utförda... :gnissla

:fatta! idiot




:rolleyes:
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Suomalainen skrev:
2102198 Alla minns väl vad det var för folk som gick "fordon" på gymnasiet, stolpskotten som inte kom in på något annat... och nu lämnar man in en av sina dyraste investeringar till dem. :huvet



Vad bra de jobben måste bli utförda... :gnissla

Laga det själv då :tummenupp

9/10 väljer jobbet pga bil- och motorintresset
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Mr o skrev:

haha, jaja det FINNS väl (få) undantag.

Ljunghusen skrev:
2102207 Laga det själv då :tummenupp

9/10 väljer jobbet pga bil- och motorintresset

Du vet när man har en ny bil så vill man gärna ha den där stämpeln i boken på att den är servad korrekt, annars sjunker värdet ganska drastiskt. Tjejjens bil som bara kostade 20' servar/lagar vi själva...

9/10... ok, men då har vi ett konstigt samband till. Är motorintresserade mindre smarta? För kom inte o säg att det är grabbarna som gick ut med bra betyg från högstadiet som går fordon... :hihi
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
Suomalainen skrev:
2102239 haha, jaja det FINNS väl (få) undantag.

:tummenupp Jepp det finns ju några undantag, men så hade jag inte så mycket gemensamt med mina gamla klasskamrater heller. Det blir mycket omotiverat folk på yrkesutbildningarna, men det tror jag även gäller bygg, hotel o resturang och allt vad det var för nått när man gick i skolan.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
SSB skrev:
2102109Där jag lämnar in min bil har dom säkert lärt sig något av mekanikernas sociala förmågor. Som resultat träffar du aldrig en dumsur mek, istället har dom en form av reception med mer serviceinriktade killar som hanterar dig som kund. Rätt person på rätt plats :tummenupp

/SSB
Vad är det för ställe?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Suomalainen skrev:
2102239 haha, jaja det FINNS väl (få) undantag.



Du vet när man har en ny bil så vill man gärna ha den där stämpeln i boken på att den är servad korrekt, annars sjunker värdet ganska drastiskt. Tjejjens bil som bara kostade 20' servar/lagar vi själva...

9/10... ok, men då har vi ett konstigt samband till. Är motorintresserade mindre smarta? För kom inte o säg att det är grabbarna som gick ut med bra betyg från högstadiet som går fordon... :hihi


Smart? Bra betyg? Jag ser inte sambandet.
jag har enligt tester IQ en bra bit över medel och gick ut grundskolan med 170 poäng..

"fordonseleverna" är taktiva människor, och har svårt för att sitta still med en bok i handen
 

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
Ljunghusen skrev:
2102268 Smart? Bra betyg? Jag ser inte sambandet.
jag har enligt tester IQ en bra bit över medel och gick ut grundskolan med 170 poäng..

"fordonseleverna" är taktiva människor, och har svårt för att sitta still med en bok i handen

Grundskolan 215 poäng men det var ju ett tag sen men det var iaf G,VG och MVG :va
 

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
bäst hittils är Volvo i Gävle som servade min fars Volvo S60 -02 bilen har endast gått 3500mil. Han kör den aldrig på vintern och är bara ute och pyser lite på sommrarna (han har fått för sig att han ska ha den bilen livet ut..)

På senaste sevicen tog dom över 3000kr för "Byte av filterhållare".
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top