Varför är Ducati så jävla dyrt?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
sleven skrev:
Det som kostar är den suveräna kvaliteten... :hihi :hihi

O ja det är ju hur vanligt som helst, särsklit på de cyklar som man servar rätt och kollar så att alla skruvar är rätt åtdragna
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
aci skrev:
O ja det är ju hur vanligt som helst, särsklit på de cyklar som man servar rätt och kollar så att alla skruvar är rätt åtdragna


748:a -02 2800 mil alltid servad på märkesverkstad och pedandtiskt skött utav en Ducatist :fatta!

På mina japanare har jag aldrig behövt dra några skruvar :va
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kan vi inte bara enas om att R1 egentligen är den optimala bågen och att alla egentligen borde ha en sån? V-twinnar, 750 cc, Honda och sånt; vad är det för jävla skit när alla egentligen vet att R1 är det bästa valet?

Egentligen alltså.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
aci skrev:
Eller som en ducatiförsäljare sa i en monter. Vem vill ha en framspottad honda när man kan välja en livsstil.
Ja, just det! Livsstilar köpta på avbetalning är de bästa :banana
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Bingo skrev:
Kan vi inte bara enas om att R1 egentligen är den optimala bågen och att alla egentligen borde ha en sån? V-twinnar, , Honda

Egentligen alltså.


:mad: :arsele :huvet :fatta! :4skrika :tungan
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
sleven skrev:
748:a -02 2800 mil alltid servad på märkesverkstad och pedandtiskt skött utav en Ducatist :fatta!

På mina japanare har jag aldrig behövt dra några skruvar :va


Även solen har sina fläckar. Detta fenomen är inte vanligt och kan inte heller i mitt tycke användas som argument mot den generella kvalitén på hojarna.

Har en ram aldrig spruckit på någon japs?
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
yonsson skrev:
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan


FIAT/ALFA ROMEO kan nog däremot räknas vara bilvärldens Ducati

:rofl
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Bingo skrev:
Ja, just det! Livsstilar köpta på avbetalning är de bästa :banana

Ingen hoj på avbetalning här, bara resten....

Edit: Rent teroetiskt så är ju det en livsstil lånad av banken med återtaganderätt
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Il Mostro skrev:
Även solen har sina fläckar. Detta fenomen är inte vanligt och kan inte heller i mitt tycke användas som argument mot den generella kvalitén på hojarna.

Har en ram aldrig spruckit på någon japs?


Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Nysse skrev:
Vad va de få kul med de? :va

/N

Det roliga med det var att tex den gamla Alfa GTV'n är en bil som inte passar den som går på toaletten regelbundet och läser Vi Bilägares besiktningsstatistik.

Känsla näh glöm sådant lafs

Edit: Stvafel
 
Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Nysse skrev:
Vad va de få kul med de? :va

/N

Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
P@trik skrev:
Om jag inte har helt fel så var det honda som var först med det...
Fel fel fel, Det gjorde Tamburini för länge sedan på Bimota.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
print_screen skrev:
Fel fel fel, Det gjorde Tamburini för länge sedan på Bimota.


Kanske, men i modern tid var det Honda. Därefter hängde andra på tex ducce.
Man ljuger ju inte om man säger att Honda generellt sett gjort mest för mcutvecklingen i världen.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
sleven skrev:
Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.


Det var inte en av de där osmakliga hojarna med Suzukimotor?
Efterfrågan har gjort att det tagits fram konverteringskit så en TL-motor installeras i ett Ducatichassie...

Ungefär som att byta ut din kärestas hjärta mot en gråsten.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Superbee skrev:
Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.

Det är absolut inget fel på kvaliten på en modern Alfa.

Alfa har ett oförtjänt dåligt rykte efter den gamla sudden. Folket nere i södra italien hade inget att göra om dagarna så det skulle byggas en bilfabrik där för att aktivera dem. Eller i alla fall en monteringsfabrik.
Det mesta på suddarna gjordes i milano varpå bilarna åkte tåg söderöver för bland annat lackering. Grejen var dock den att syditalienarna hellre låg och letade roliga molmformationer är målade bilar så de fick stå en stund innan lackning. Ofta utomhus...
Sånt sätter sina spår.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
sleven skrev:
Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.

Allt kan gå sönder och ja Ducati är känsliga om man inte servrar rätt och vissa detaljer är lite känsliga men det låter som han har haft otur inte drabbats av vanliga problem.

För min egen del kör jag Ducati för jag gillar känslan och vad den betyder för mig. Skulle jag vilja ha en billig "strulfri" hoj så skulle jag köpa en GS500 el liknande men då försvinner det magiska. Alla kör det de tycker känns bäst.
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Superbee skrev:
Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.

Joo, de kan jag väl hålla med om....men det är inga klågomål på dom nya Alforna när det gäller kvalitet och det samma kan man väl säga om Duccen är att dom är välsignat roliga att köra men dom kräver ett visst underhåll och att kvalitén är bättre idag.
Negativa uttalande är mest en massa "min kompis och jag har hört" istället för att komma med egna erfarenheter och fakta.
/N
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
aci skrev:
Eller som en ducatiförsäljare sa i en monter. Vem vill ha en framspottad honda när man kan välja en livsstil.
Jag är ledsen över att behöva krossa dina illusioner. Bingos inlägg kanske är skämtsamt i tonen men det är sant. Man kan inte bli någon annan än den man är genom att omge sig med materiella ting (typ, du är det du gör), inte ens om du betalar för det (typ, du är det du har råd med). Sånt prat kläcker marknadsavdelningar världen över ur sig och lurar människor till att tro att det går att köpa sig en identitet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top