Varför är Ducati så jävla dyrt?

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Trango_B skrev:
Förmodligen snyggare än dom allra flesta andra lösningar som fanns vid samma tidpunkt :tummenupp

Japp, jag säger inte att den är ful. Den är tvärtom, en ruskigt fin hoj.. i övrigt.
Vill ha!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
yonsson skrev:
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan

:va jämför du Honda med Skoda ?

Alla som jobbat/varit i kontakt med Italienska prylar vet väl att kvaliteten inte är den bästa.

Trots att jag inte håller varken Ducati, Ferrari eller Lambo... så skulle jag ända vilja ha en. Men jag skulle aldrig komma på tanken att säga att jag köpt dem för kvalitetns skull. :3freak
 

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
Sluta reta oss som gillar duccar för att vi är dumma å gillar att meka. :hihi Det finns väl någon gammal tråd där ni som har så ont av Ducce som fenomen kan fortsätta pajkastningen. :tungan Det behöver väl inte bli sandlåda så fort någon nämner ordet Ducati i sin tråd. Keep on rocking in the free world.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har kört några duccar och jag har fortfarande inte fastnat för dem, det måste vara nånting väldigt personligt isåfall! Det är absolut inget fel på dem dock, men min körstil passar de inte :/

Kanske är jag en sån som tänker istället för bultar med hjärtat ;D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Here we go again. :corn Ducati vs. mest-effekt-per-$-folket...

Det jag inte förstår är att folk tror att man väljer en livsstil bara för man kör Ducce. Väljer ni en livsstil när ni köper en R1, TL, gixxer eller cbr?

Vi gillar o köra Duccar, precis som ni gillar gixxers osv. Simple as that.
 

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Skibstrup Danmark- Stockholm
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Ducce

Det är som att bli förälskad... man bara blir det...
man vet när det känns rätt när man får det där pirret i magen, ett fånigt leende på läpparna. Man blir gladare liksom svårt att förklara man går och tänker på henne hela tiden...

ja det är så det känns att köra Ducce. *suck*

Eller vänd på frågan varför är japs hojar så billiga???

Det finns ju vin ifrån Japan och italien men själv föredrar jag italienska...
dom är godare helt enkelt tycker jag. Där emot har jag inte sagt att japs vin är dåligt eller så...
/Magnus
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla. Ducati känns mer som ett dussinhoj, tycker det står ett monster i varje gathörn.

Hade jag köpt med hjärnan hade jag nog köpt en ducce, tjejer gillar ju röda hojar och det är bra när man hänger vid mojjen och posar...

Förövrigt dricker jag numera bara japansk sake när jag går på fest. Är inte spriten/ölen/vinet japanskt kan det kvitta.

Bonzai-banzai mina vänner

/F
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Felix skrev:
Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla. Ducati känns mer som ett dussinhoj, tycker det står ett monster i varje gathörn.

Hade jag köpt med hjärnan hade jag nog köpt en ducce, tjejer gillar ju röda hojar och det är bra när man hänger vid mojjen och posar...


Äntligen ngn som förstår oss!!!! :tummenupp *wuhuu!!*
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Färnbo skrev:
Alla som jobbat/varit i kontakt med Italienska prylar vet väl att kvaliteten inte är den bästa.


Vad snackar du för dynga egentligen? Ja, jag har varit i kontakt med Italienska prylar. Jag har en italiensk båge. (min tredje italienska båge) Aprilian är toppen av topp och spöar förmodligen de flesta japaner på fingrarna vad gäller kvalitet.

Då vet du :tummenupp
 

HanneZ

Guest
Gah, jag förstår inte detta gnabb. En del verkar verkligen ta åt sig när de gnälls på japps eller ducatister. Det liknar mest lågstadiet när man tävlade om vem som hade flest radergummin.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
RedTop skrev:
För 225 000 kr får du en -02:ans 998R (jag gissar att du sett den som är ute på Blocket)

Det känns inte riktigt rätt att jämföra den, som i det närmaste är att betrakta som fabriksracer, med standard R1, Gixxer osv.

Vill du komma billigt undan köper du en vurpad 999 för €7500 i Tyskland!

/RedTop

Jag personligen skulle nog köpt den här för mer än halva priset :) helt övertygad om att jag skulle bli dökär ändå :)

http://www.blocket.se/view/3695143.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Men grabbar, Är inte huvudsaken att vi alla kör hoj? Två hjul och en motor! Sen om den kommer från pakistan eller hedemora kan väl kvitta? äter du corn flakes eller musli? vem fan bryr sig?! PEACE! :tummenupp
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
[inside-info]

Vi Ducatister ingår i Ducati-sekten där vi ägnar oss ut inbördes beundran med plenty ryggdunk, och ber till Ducati-gudarna EzzEzz, hans brorsa EzzPiEzz och the allmighty Dezmobub i mörka grottor på helgerna. Vi offrar desmoventiler och allehanda Ducatiprylar till dem för att gudarna ska ge oss tröst och tro i Ducati-bågarnas magnefism (det är ett ord!.. kanske..). Under ytan tipsar vi varandra om "de dära andra" som åker "vanliga dödliga" jappshojar o trajor och svär åt dem innanför visiret när vi möter dem i trafiken. Flerfärgade hojar är helt obegripligt för oss, det ska vara helt blodrött lack i Dezmobubz namn, halleluja! Eller var det Dezmobob?.. :Bugar :Bugar :Bugar

[/inside-info]

Så nu vet ni.. Men schh..!
:cdevil
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Allt detta gnabb... Varför inte göra som HD-åkarna i stället? Skita i å heja på varandra å vara almänt otrevliga...

Jag kör hoj för det är skoj!!!!
 

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
Zee skrev:
[inside-info]

Vi Ducatister ingår i Ducati-sekten där vi ägnar oss ut inbördes beundran med plenty ryggdunk, och ber till Ducati-gudarna EzzEzz, hans brorsa EzzPiEzz och the allmighty Dezmobub i mörka grottor på helgerna. Vi offrar desmoventiler och allehanda Ducatiprylar till dem för att gudarna ska ge oss tröst och tro i Ducati-bågarnas magnefism (det är ett ord!.. kanske..). Under ytan tipsar vi varandra om "de dära andra" som åker "vanliga dödliga" jappshojar o trajor och svär åt dem innanför visiret när vi möter dem i trafiken. Flerfärgade hojar är helt obegripligt för oss, det ska vara helt blodrött lack i Dezmobubz namn, halleluja! Eller var det Dezmobob?.. :Bugar :Bugar :Bugar

[/inside-info]

Så nu vet ni.. Men schh..!
:cdevil

Vi skulle ju inte berätta det här för dem andra.....hoj åkarna. :gnissla Nu kommer ju alla fatta vad som är i görningen. :lol
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
Felix skrev:
Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla. Ducati känns mer som ett dussinhoj, tycker det står ett monster i varje gathörn.

/F

Monster är ingen riktig Ducce.

/K
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top