Varför är Ducati så jävla dyrt?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Nysse skrev:
Joo, de kan jag väl hålla med om....men det är inga klågomål på dom nya Alforna när det gäller kvalitet och det samma kan man väl säga om Duccen är att dom är välsignat roliga att köra men dom kräver ett visst underhåll och att kvalitén är bättre idag.
Negativa uttalande är mest en massa "min kompis och jag har hört" istället för att komma med egna erfarenheter och fakta.
/N

Kul att du drar upp det där med "kompis /har hört" för en kompis hade nämnligen en alfa romeo 156 2.0jts 2002 just året 2002. Den hade väl gått en 200 mil när jag satte mig i den första gången...
redan då stod det något i stil med "check computer" när man startade den...nåväl, mjukvarufel kan alla bilar ha!

däremot så skulle man öppna tanklocket med tanklocksöppnarhejohåarmen...men...det gick ju faktist inte... fick gå ut o bända o hålla på...stolsvärmen var det lite si och så med också den gjorde väl som den ville,ena gången funkade det o andra gången inte...

hörde han knysta om lite småfel då och då också, och det är väl inte fullt så accepterbart för en modern bil?

Men...vilken motor :kär

men en sak ska jag ge alfa plus för, och det är samma som Ducati får ett stort plus för och det är känsla och design!

:kär

men tills jag har råd att låta känslorna styra så blir det nog funktion före känsla tyvärr :rolleyes:
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
print_screen skrev:
Fel fel fel, Det gjorde Tamburini för länge sedan på Bimota.

Möjligt,har inga exakta årtal men vet att honda gjorde det nångång på 70-talet..

Avarter som bimota har jag ingen koll på.. :hihi
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Superlight skrev:
Som Ingemar brukar säga: det är ingen idé att förklara för någon som ändå inte förstår.

/S

SANT! Mycket sant...
Har nyss bytt en italiensk BIL mot en Volvo.... suck... :gråta
Volvo för sista gången.. har svårt att hålla mig vaken under körning...och Volvos j-a verkstäder!!!! Snacka om att det känns som man besvärar dom när man kommer in!
Dom får den sämsta hojverkstaden att vara ett föredöme...

(har ett par IT-hojar + en IT-bil kvar dock)
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Superlight skrev:
Som Ingemar brukar säga: det är ingen idé att förklara för någon som ändå inte förstår.

/S

:tummenupp

..sen så är det konstigt att alla japsåkare jämt har åsikter om Ducati och vädrar dom ganska ofta. Medan vi HOJÄGARE oftast är tysta.. eller åtminstone vissa av oss...

det var inget förresten :3freak
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Teddy skrev:
Jag är ledsen över att behöva krossa dina illusioner. Bingos inlägg kanske är skämtsamt i tonen men det är sant. Man kan inte bli någon annan än den man är genom att omge sig med materiella ting (typ, du är det du gör), inte ens om du betalar för det (typ, du är det du har råd med). Sånt prat kläcker marknadsavdelningar världen över ur sig och lurar människor till att tro att det går att köpa sig en identitet.

Jag är ledsen att ironin inte går fram ibland......

Edit:
Hehe krossa mina illusioner, kul.... neeeej så är det inte.
 
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Josafan skrev:
Skönare maskiner?
Skönare känsla?
Ingen underbetalad japan som satt ihop den?
Äkta MC?
Skönare ljud?

:näsblod

Vadå skönare ljud? Jag har väl skönare ljud i min eller..... :yoparty

:tomten
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Superbee skrev:
Kul att du drar upp det där med "kompis /har hört" för en kompis hade nämnligen en alfa romeo ...............
.........
Men...vilken motor :kär

men en sak ska jag ge alfa plus för, och det är samma som Ducati får ett stort plus för och det är känsla och design!

:kär

men tills jag har råd att låta känslorna styra så blir det nog funktion före känsla tyvärr :rolleyes:

:tummenupp Fördelarna överväger nackdelarna enligt min mening....tur att jag inte har "sitsvärme" på min. :)
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
P@trik skrev:
Ingen aning,har läst det i nån gammal mc tidning..
Kommer inte ihåg vilken tidning heller kan vart allt om mc eller mc folket..

Du hade nog rätt iallafall... :)

Sen om dom gjorde det snyggt är en helt annan fråga..
 

Bifogat

  • honda-nr750-92-bikepics-200407.jpg
    honda-nr750-92-bikepics-200407.jpg
    47.5 KB · Visningar: 133

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Bingo skrev:
Kan vi inte bara enas om att R1 egentligen är den optimala bågen och att alla egentligen borde ha en sån? V-twinnar, 750 cc, Honda och sånt; vad är det för jävla skit när alla egentligen vet att R1 är det bästa valet?

Egentligen alltså.

Nääähhh! MC för nybörjare som måste gå på kraft för att kunna hänga med....haha :tuttar
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Det verkar som många inte har fått "nått" på länge...



Edit: det väl tur att det är julafton snart.
 
Last edited:

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Im-2-fast-4-u skrev:
Det är en sak jag inte fattar man kan få nästa en sprillan ny r1,gsx-r,cbr för kanske 100-110 lax varför får man en 02a ducati för 225 lax? är det motorcycklarnas " Rolls roys?" vad är det som kostar? :confused:

För 225 000 kr får du en -02:ans 998R (jag gissar att du sett den som är ute på Blocket)

Det känns inte riktigt rätt att jämföra den, som i det närmaste är att betrakta som fabriksracer, med standard R1, Gixxer osv.

Vill du komma billigt undan köper du en vurpad 999 för €7500 i Tyskland!

/RedTop
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
pageer skrev:
Du hade nog rätt iallafall... :)

Sen om dom gjorde det snyggt är en helt annan fråga..

Förmodligen snyggare än dom allra flesta andra lösningar som fanns vid samma tidpunkt :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top