Varför är Ducati så jävla dyrt?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla.
Och ljudet, broder! Glöm inte ljudet.
 

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Rätt båge
Jag som kör italienskt kan bara hålla med om att det är dålig kvalité.
Min Alfa 156 har haft en massa småfel:

Rutan har fått stenskott.
Två rådjur har sprungit på bilen
Däcken har blivit slitna
Torkarmotorn gick sönder när torkarna satt fastfrusna på rutan med torkarn igång, redan efter fem minuter faktiskt.
Flera glödlampor har gått sönder på olika ställen.
Avgassystemet sprack efter 8500mil.
plus en massa andra fel som jag glömt.

Är det inte så att det händer saker med alla märken oavsett tillverkningsland men vi sållar och lyfter fram det vi vill höra. Jag har aldrig haft så mycket krångel med någon bil som min tjänstebil, en Volvo V70. Men det är ju en Volvo och dom går ju aldrig sönder....

Undrar om trådskaparn sitter och jämför allt på blocket, en Mitsubishi Lancer Evo 6 är ju mycket dyrare än en Alfa 156 till exempel. :va

Och jag byter INTE bort min Ducce mot en j*ps!!!
 

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S
Im-2-fast-4-u skrev:
Det är en sak jag inte fattar man kan få nästa en sprillan ny r1,gsx-r,cbr för kanske 100-110 lax varför får man en 02a ducati för 225 lax? är det motorcycklarnas " Rolls roys?" vad är det som kostar? :confused:

Tips: Åk till närmaste Ducati försäljare och provkör :tummenupp

Hur känns det sedan när du hoppar upp och startar dammsugan...menar Gixxen och åker hem :(

Lägg märke till att det går att svänga med Ducatin... :Bugar



/Rondell mannen
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har ingen erfarenhet av Ducati men jag har en kompis som haft en monster 600 som han kjøpte med 1000 mil på mataren. efter 200 mil tittade det delar ut ur motoren och det kan val inte vara bra?. Han fick levera den tilbaks til butiken, sen kjøpte han en 748 nånting (tror jag den hetar iaf) den har fungerat utmarkt.
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
Zee skrev:
Vågar man fråga varför?

Dussinhoj, går att köra i stan, full av kompromisser = ej racemässig. Ett stort plus dock för fågelbadet där bak, helt klart ett originellt tillbehör! Eller är det ett fikabord? Isf praktiskt då man är på picknick med bruden!

/K
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
:rolleyes:
 

Bifogat

  • quit_your_bitching.gif
    quit_your_bitching.gif
    38.9 KB · Visningar: 34

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Keihin skrev:
Dussinhoj, går att köra i stan, full av kompromisser = ej racemässig. Ett stort plus dock för fågelbadet där bak, helt klart ett originellt tillbehör! Eller är det ett fikabord? Isf praktiskt då man är på picknick med bruden!

/K


Oh. I see. Nej det går ju inte o köra hojar med komprimisser *host biposto host*.
:tungan

Nej då är det ju ingen riktig Ducce..
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Bingo skrev:
Och ljudet, broder! Glöm inte ljudet.

Ja jösses, ljudet, det är mumma för öronen, en radfyra mot varvstoppet med yoshi helsystem! finns det något bättre.

Vill jag lyssna på italiensk skönsång drar jag igång min briggs&stratton och klipper gräset :D

/Felix
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Felix skrev:
Ja jösses, ljudet, det är mumma för öronen, en radfyra mot varvstoppet med yoshi helsystem! finns det något bättre.

Vill jag lyssna på italiensk skönsång drar jag igång min briggs&stratton och klipper gräset :D

/Felix

Mcträffsyndrom 1A
Eyyjj kolla killar min kalla motorcykel skjuter eld vid varvstoppet, har ni hört eller sett något så fränt å vrider man på tändningen så smäller det
 

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Keihin skrev:
Dussinhoj, går att köra i stan, full av kompromisser = ej racemässig. Ett stort plus dock för fågelbadet där bak, helt klart ett originellt tillbehör! Eller är det ett fikabord? Isf praktiskt då man är på picknick med bruden!

/K

Håller med! En riktig dussinhoj! Det är ju för jävligt att man kan köra med den i stan! Å inte går den att köra på bana heller!!!!

/RedTop

gallery_07.jpg
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RedTop skrev:
Håller med! En riktig dussinhoj! Det är ju för jävligt att man kan köra med den i stan! Å inte går den att köra på bana heller!!!!

/RedTop

gallery_07.jpg


Fan vad ultra-über fet den är!! Snyggt ställ! Var köpa? Preise? Finns stället i 2-delad variant?
Men som sagt en dussinhoj. Ingen riktig* Ducce. :död

*= Keihins definition.
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
#Olsson# skrev:
Vad snackar du för dynga egentligen? Ja, jag har varit i kontakt med Italienska prylar. Jag har en italiensk båge. (min tredje italienska båge) Aprilian är toppen av topp och spöar förmodligen de flesta japaner på fingrarna vad gäller kvalitet.

Då vet du :tummenupp

Jag väntade bara på att Aprilia åkarna skulle vakna till liv, fast det är väl en Rotax motor i dem eller i varje fall i den modellen som du har?

Man måste oxå tänka på att bästa kvalitet inte betyder bästa hojen... Eller roligaste :)

Gällande japaner så tycker inte jag att man ska bunta ihop dem i en klump.

Jag skulle nog sätta Aprilian snäppet efter Honda

Min ranking kvalitets mässigt:

Honda :tummenupp








Suzuki
Yamaha












Kawa
 

sandstream

Guest
Kollade lite i Bike-Katalogen 2005 och så där fasligt dyra är väl inte Ducati?
Visst, 999R kostar 299.950:- men minus R:et så kostar den 167.600:- som visserligen är en rejäl peng men inte så man svimmar.

Men tittar man på de 5 tester i samma katalog där Ducati är med så är de sämst i 3 av testerna och bäst i ett (sporttouring), ett av testerna finns den inte med bland de två bästa som redovisas.

I MasterBike får Ducati 749 stryck men nästan 2 sekunder av GSX-R750.

De kanske ser bra ut, låter bra osv men när det gäller kvalitet och snabbhet borde de skicka över lite folk för att kolla hur japsarna gör :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top