Färnbo skrev:Jag väntade bara på att Aprilia åkarna skulle vakna till liv, fast det är väl en Rotax motor i dem eller i varje fall i den modellen som du har?
Man måste oxå tänka på att bästa kvalitet inte betyder bästa hojen... Eller roligaste
Gällande japaner så tycker inte jag att man ska bunta ihop dem i en klump.
Jag skulle nog sätta Aprilian snäppet efter Honda
Min ranking kvalitets mässigt:
Honda
Suzuki
Yamaha
Kawa
Hmm vete fan om jag vill hålla med riktigt eftersom jag har haft kawa,honda,aprilia.
1. Kawan vara rena skiten, visst den var gamal med många barn sjukdomar som följd också.
2. Honda visst är det kvalite med det saknas något.
3. Aprilia rsv mille har allt som hondan hade och mer, minst lika bra kvalite som hondan är millen.
Men vad vet jag, jag har bara haft 3 hojar än så länge. Men en sak som är säker om jag ska byta så blir det en nyare aprilia utan att tveka. Har test kört suzuki 750r 98 m.f hojar men jag tar alltid tillbaka min aprilia med ett lende och den som körde min hoj istället vill inte släppa ifrån sig den.. men men. Jag säger bara för aprilia och för honda. Men om någon som ej har kört över 1000mil + på båda hojarna ska rangordna hojarna genom gisningar m.m så vore det väll hänt men jag skulle ej sätta honda på första plats själv.
1. Honda + Aprilia(delad 1a)