Maverickgoose
Gudomlig sporthojare
Hata istället husse och matte som inte vet hur man uppfostrar en hund
Samma sak gällar även katter och rumsren.
Hata istället husse och matte som inte vet hur man uppfostrar en hund
Snarare tvärtom, de korkade människorna betalar för mycket för en byracka för att de inte förstår bättre medan vi smarta håller oss till katter då det är djur som inte skitar ner lika mycket som hundar och inte luktar lika illa heller
Nja. Där håller jag nog inte med.
Katter skiter inne och det luktar inte mumma.
Har man grannar med utekatter så kommer man att råka ut för att dom springer och gräver ner skit i trädgården ibland.
Ingen av hundarna i grannskapet har skitit på min tomt så frågar du mig så skitar katter ner mer och skapar mycket mer dålig lukt.
Mina kära pitbull/bully Angus dog för 3 veckor sen av en hjärntumör... helt otroligt go hund som under sina 6 år aldrig bet vare sig människor eller djur....
Jag hoppas att du inte ser det som någon slags merit? Det borde väl vara en självklarhet, om det inte finns mentala problem hos hunden eller brister hos ägaren.
Jo det är en merit att ha en hund som är lugn i alla lägen... det är djur vi pratar om och hanar brukar inte tycka om andra hanar generellt...
Att ha en hund som inte flippar när den blir attackerad och börjar slåss känns jävligt bra... att kunna ha små barn med hundarna.....
mvh
Jag hoppas att du inte ser det som någon slags merit? Det borde väl vara en självklarhet, om det inte finns mentala problem hos hunden eller brister hos ägaren.
Nja, det är inte generellt att hanhundar inte gillar andra hanar. Hanhundsaggressivitet är utbrett inom vissa raser, men något som går att avla bort. Så det går att undvika såna hundar. En hund som försvarar sig själv om den blir angripen är en annan femma och gällande barn handlar det väl främst om att uppfostra barnen till att hantera hunden på ett vettigt sätt.
Nja, det är inte generellt att hanhundar inte gillar andra hanar. Hanhundsaggressivitet är utbrett inom vissa raser, men något som går att avla bort. Så det går att undvika såna hundar. En hund som försvarar sig själv om den blir angripen är en annan femma och gällande barn handlar det väl främst om att uppfostra barnen till att hantera hunden på ett vettigt sätt.
Tyvärr så ser det inte ut så i dagens hundägarsamhälle när alltför mycket patrask skaffar hundar och då ska ha något som ser tufft ut och inger respekt.
Om en hund biter en annan hund för att försvara sig, fine. Men biter den en människa/barn/annat djur relativt oprovocerat så finns det bara en utväg.
Att det skulle vara en merit är bara tragiskt
En mentalt stabil hund som fått en bra uppfostran ska aldrig vara aggressiv.
Däremot gäller det att skilja på aggressivitet och andra typer av beteenden.
Kort sagt. En hund ska aldrig vara aggressiv. Däremot kan den i olika situationer uppvisa beteenden som vi tolkar som det och då gäller det att man vet vad det faktiskt är för att ha en möjlighet att vidta korrekta åtgärder.
Ja du verkar ju leva i en perfekt värld!! (kallas för glasbubbla)
Ofta räcker det med att en valp/unghund blir angripen en gång av en annan hund så skapar det OFTA en aggressivitet...
Försök lära ett barn på 2-3 år (trots) att inte göra si eller så... när det gäller hundar så tycker barn ofta att det är kul när hunden reagerar genom att ex. springa iväg... beror helt på hur hunden reagerar kan jag säga...
ex.1 min fd. pitbull (37-40kg) var väldigt snäll men mesig och sökte skydd för minsta lilla... när min son som är 3 år märker detta så blir det kul att jaga honom...
ex.2 min amstaff/staffe (20-25kg) är inte så lättskrämd och då låter min son honom vara men de kan busa och sover ihop varje natt! nu försöker t.o.m min son rida på honom och skriker HESSEN!!!!! vilket vi dock försöker förrklara för honom att så kan man inte göra men som sagt... 3års-trots
mvh
En hund utvecklar inte hanhundsagressivitet av att bli attackerad. Rädsla däremot, vilket är något annat, och inte nödvändigtvis behöver vara medfött.
Kan man inte lära barn att bete sig med hundar får man hålla hundar och barn åtskilda när man inte har 100% uppsikt. Om en hund markerar efter att gång på gång bli förföljd och smärtsamt hanterad är det oftast inte hunden det är fel på. Barn har ett kroppsspråk som är svårt för hundar att läsa av från första början.
En hund utvecklar inte hanhundsagressivitet av att bli attackerad. Rädsla däremot, vilket är något annat, och inte nödvändigtvis behöver vara medfött.
Kan man inte lära barn att bete sig med hundar får man hålla hundar och barn åtskilda när man inte har 100% uppsikt. Om en hund markerar efter att gång på gång bli förföljd och smärtsamt hanterad är det oftast inte hunden det är fel på. Barn har ett kroppsspråk som är svårt för hundar att läsa av från första början.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|