2Wheeldrive
Nu kör vi!
Samma folk ojar sig för att räven gör sönder deras katter.
Summan av det hela är ju ganska tydligt...
Att människor som betalar för en katt inte är intelligenta!
Samma folk ojar sig för att räven gör sönder deras katter.
Det här är ett intressant fenomen hos alla kattägare, dom tror att deras katter spöar upp och läxar hundar.
Så fort hunden biter tag i katten och ruskar några gånger med huvudet så är det Game Over
Det tar inte ens 30 sekunder.
Nu pratar jag inte om en chihuahua såklart!
Mina päron hade en katt som brukade spöa upp grävlingar.
Hon jagade också mindre hundar som labradorer av tomten.
Katter blir dyrare och dyrare nu när fler börjar intressera sig för uppfödning.
Jag tror personligen att människan värdesatt djuren olika beroende på just att katter springer löst och parar sig hej vilt och är lätta att få tag på.
Hundar har man lite högre krav på och då de många ggr har setts som en statussymbol har priserna hållits uppe.
Pfft, vem behöver vildsinta hundar när man har både kamikazekatt och attackkatt!
I morse vaknade jag med ett ryck när jag fick 18st klor inbäddade i låret, otäckt nära de ädla delarna
Om man bara kunde uppfostra ett gäng vildsinta och ilskna katter, då jävlar skulle man vara säker för all framtid. Det är alltid kul att se när en 3kg tung katt luktar på tassarna på en 40kg Flat coated retriever och fräser rätt upp i ansiktet och tar över sovplatsen
Synd att man inte får äga Lodjur, det hade nog funkat att dressera till något...
Jo. Nu är ju inte en Flat Coated Retriever någon hund som är direkt stark menalt generellt sett.
Det är skillnad på hundar och hundar. Det får man inte glömma.
Dom hundar som vi hade hemma när jag växte upp hade aldrig någonsin backat för en katt. Äldsta tiken försökte tvärtom ta katter om hon kom åt. Nu ställde det sällan till med problem eftersom vi inte lät dom vara lösa pga att dom också gillade kaniner och annat som inte heller bör ätas. Det ger ju så förtvivlat dålig stämmning i grannskapet om hundarna äter upp grannarnas husdjur.
Vår katt kan brotta omkull vilken hund som helst.Det här är ett intressant fenomen hos alla kattägare, dom tror att deras katter spöar upp och läxar hundar.
Så fort hunden biter tag i katten och ruskar några gånger med huvudet så är det Game Over
Det tar inte ens 30 sekunder.
Nu pratar jag inte om en chihuahua såklart!
Jag har inga som helst problem med att lämna ungarna ensamma med vår Rottweiler. Skaffade honom när barnen var 2 och 4 år, han är 4 nu så dom har ju i princip växt upp ihop och är bra kompisar. Hade det inte varit för andra aggressiva hundar häromkring hade dom gladeligen fått gå promenader själva oxå. Man får vara hård från början och göra klart för vad det är som gäller. En 5 åring som sticker in en penna i örat på hunden har inte fått lära sig det.
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Tyvärr så ser det inte ut så i dagens hundägarsamhälle när alltför mycket patrask skaffar hundar och då ska ha något som ser tufft ut och inger respekt.
Om en hund biter en annan hund för att försvara sig, fine. Men biter den en människa/barn/annat djur relativt oprovocerat så finns det bara en utväg.
Att det skulle vara en merit är bara tragiskt
Jag känner inte igen mig i din generalisering dock, de är perfekta som jakthundar just pga sitt mentalitet.
Det jag håller med om är dock att man ska göra skillnad på hundar och hundar, dvs sällskapshundar och hundar som används till det de är tänkta för. Köper du en Golden retriever som är tänkt för sitt ändamål så är det ljusår mellan den hunden och en golden från en sällskapsuppfödare.
Jag kan inte tänka mig att ha en hund som sällskapsdjur så jag har ingen direkt erfarenhet av dessa hundar mer än dåliga då de är alldeles för veka och opålitliga i psyket och då blir det genast farligt. En katt spelar mindre roll, jag behöver inte vara speciellt orolig om psyket inte är hundra på en sådan.
För mig är hundar arbetsdjur, de är oumbärliga i skog och till personskydd men som sällskap vettefan. Jag gillar hundar och har haft hund sedan födseln men de kräver alldeles för mycket tid för att få dem precis som man vill ha dem och för att jag ska lita på dem ihop med ungarna.
Jag låter inte gärna mina ungar leka med våra hundar utan att vara i närheten, de kan orsaka alldeles för stor skada om de får för sig något även om jag inte tror det men jag har aldrig litat till 100% på en hund och kommer aldrig göra det heller.
Svärföräldrarnas Golden möjligtvis, den är så "sönderavlad" från sitt ursprung så den är troligtvis "ganska säker" även om jag säger emot mig själv från högre upp. Men undantagen finns, den är ett av dem tror jag
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|