Varför blev ni kuggade????

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
när jag körde upp så var det enbart jag av 4 elever från samma skola som tog kortet, en kugga för 6e gången å de andra 2 för 2a gången båda två, en körde 70 på motorväg, en tittade inte ordentligt "visa med hjälmen att du håller kolla vrid mycke på hjälmen så de verkligen syns att du tittar, den 3e bruden vet ja inte va hon gjorde för fel.. eller ja minns inte ska de va :)
 

Mickkke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Såld
Klarade både teorin och uppkörningen första gången men jag måste bara berätta för jag har sett att folk har kuggat sig bara för att dom glömt ägarbeviset på hojen.

Jag lyckades glömma ägarbeviset :gnissla (lättare sagt jag visste inte ens att det skulle med)
Klarade kornbaran galant och sen ut i trafik. :yoparty
Efter ett par kilometer av uppkörningen springer ett jävla rådjur över vägen som jag ser snabbt och hinner bromsa för. :mad:
Lite senare lyckas jag köra vänstertrafik i en högerregelskorsning när jag drog om en cyklist. :huvet (Gör inte det)
Ändå så släppte han igenom mig. :va
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"
va gjorde din mamma med kontrollanten? :) :tuttar
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Jag ska köra upp på torsdag, privatist.. är det någon som har länk till hur konbanorna ser ut? kriterier? också är det ju den här säkerhetskontrollen, va är det nu som ingår där? har för mig att de vill att man ska kolla vissa saker på ett visst sätt!? finns där någon gudie/instruktioner?
(har tagit A1 och A begränsat innan, men glömmer lätt)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"

Ja man ska ju faktiskt svänga med bakhjulet på grusväg (lite överdrivet men ungefär). Grusväg e kul :p

Jag trodde verkligen jag hade fetkuggat o jag sa det även te han innan han skrev på lappen. "Jasså, jag kanske inte ska skriva godkänt då om du nu tycker du gjorde så mkt fel"..aah, neej asså jag mena, hmm.. neee :D
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag trodde verkligen jag hade fetkuggat o jag sa det även te han innan han skrev på lappen. "Jasså, jag kanske inte ska skriva godkänt då om du nu tycker du gjorde så mkt fel"..aah, neej asså jag mena, hmm.. neee :D

en sak ja lärt mig i sånna lägen HÅLL KÄFTEN :D
 

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KXF och Scrambler
Ja, att de är totalt skärmade mot allt snack...
Höll på att bli kuggad för att jag växlade ner och använde mellangas/motorbroms i 90km/h-bromsen, Tänkte fråga honom om vi var två som hade kört mc förut eller om det bara var jag…:va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Klarade A1 på första försöket och hade värdens mysigaste examinator, körde upp med en motardkittad 125 utrustad med ISR 6-kolvs ok och raceregndäck. Givetvis lyckades jag göra en stoppie i 90-bromsningen helt ofrivilligt. Examinatorn applåderade men sa att jag kunde göra det en gång till utan cirkuskonster.
Klarade uppkörningen efter 110 min körning på kurviga vägar i fint väder med orden "Ge fan i att bromsa så sent in i skarpa kurvor trots att du har en fin frambroms"....

Sen kom jag till Abegr och kuggade på för högt tempo på hårt trafikerade vägar och att jag inte kollade tillräckligt noga vid en jvägövergång. Idioten till examinator höll på att koka över av ilska och ansåg att jag var en trafikfara. Satte mig på 125an och körde hem, klarade därefter nästa uppkörning 4 dagar senare med en examinator som sa "Hade knappt kört bättre själv".

Uppkörningar är mycket tur och tycke från examinatorn, visst en del dåliga förare sorteras ut men allt för många kuggas pga taskig attityd eller av regler som saknar träfiksäkerhetsmässig grund.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jag ska köra upp på torsdag, privatist.. är det någon som har länk till hur konbanorna ser ut? kriterier? också är det ju den här säkerhetskontrollen, va är det nu som ingår där? har för mig att de vill att man ska kolla vissa saker på ett visst sätt!? finns där någon gudie/instruktioner?
(har tagit A1 och A begränsat innan, men glömmer lätt)



http://www.seforma.se/konbana/
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
många gnällde på garagevändningen, nu ser de nästan svårare ut då ja tycker garagevändingen inte var så jävla svår efter att min andra körskole lärare berätta hur de låg till så man fatta..
 

Daesel

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Luleå
Hoj
FZ-1
hade varit intressant och höra varför folk blev kuggade på uppkörningen.:)
seså skäms inte nu..berätta sanningen :)

är dessutom bra för de som ska köra upp i år...så man vet hur man INTE ska göra :D

Kuggade inte :D å inga kör lektioner!
Å dessutom med en ZX10 -04 :yoparty
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Last edited:

tommi

Guest
kuggade inte varken på a b eller c kortet :yoparty

troligen mest tur man är ju ganska nervös trots allt :)
 

Obelix

IM A BIG FAT DYNAMO
Gick med
14 May 2005
Ort
22 acacia avenue
Hoj
950SM
Jag körde för fort, sen för att kompensera det hela för långsamt:D

Tio dagar senare var jag inte lessen mer..då satt det som en smäck:yoparty
 
Last edited:
Gick med
12 Feb 2007
Ort
kristianstad
Hoj
Superduke -09
varför kuggade ni??? undra hur så många kan missförstå den frågan och skriva hur duktiga ni var :tungan

men eftersom jag startade denna populära tråden måste jag med skryta.:tuttar
tog körkortet i fredags, både uppskrivning o uppkörning på första försöket,5 lektioner blev de :yoparty värt varenda krona...

så nu har jag med gått off topic på min egen tråd....

ses på vägarna
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Drog omkull hojjäveln i 70 på en grusväg. Ingen som sagt något om grus!!!:tungan
 

Anki_J

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
GSX 750 F
Jag har inte kuggat..än.. Jag gör nog det i slutet på Maj.

Det är mina sabla nerver. Jag kuggade två kunskapsprov med 51p. Jag är kolugn hemma men när man går in i salen och sätter sig vid datorn är det kört. Glömmer nästan bort mitt personnummer..

Hur ska det inte gå på förarprovet då?

Kan inte vv komma ut till skolan och stå och kika på mig från nånstans där jag inte ser honom...

Dom tar ingen hänsyn till skakiga nerver, va ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top