Dom alternativ som jag tror är rätt finns inte med i Pollen.
Jag tror att det är så enkelt som att det är för att dom kan och man är inte villig att ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
Dom som snackar om att man blir misshandlad av polisen har antagligen aldrig blivit stoppade alternativt har dom betett sig djävligt illa i sin kontakt med polisen.
Jag har personligen blivit stoppad två gånger för fortkörning. Dock bara med bilen. Ingen av gångerna blev jag misshandlad på plats. Beter man sig civiliserat så är polisen vänlig tillbaka.
Dock är det ju så att polisen har en nackdel i sitt dagliga jobb som inte jag har. Dom får handskas med allehanda drägg och med tiden blir dom säkerligen något cyniska så om man börjar försöka djävlas med dom så kan dom säkert bli otrevliga. Jag har bekanta som är poliser och efter att ha hört om vad dom får vara med om på en normal arbetsdag så är jag fan förvånad att dom inte bara drar pickan och börjar skjuta vilt omkring sig.
Jag skulle inte greja att vara polis många dagar innan jag skulle knacka ner något pucko i ren frustration över hur puckade folk kan vara.
Det är enklast att inte stanna för då blir det säkert en massa tjafs om
att man inte har regplåt,blinkers,speglar mm..
Och därför åker man runt på en hoj som har blinkers, speglar, regplåt, godkänd ljudnivå mm så har dom inget att klaga på. Och blir man stoppad så är man trevlig och får samma tillbaka. Då slipper man fundera över om man måste dra.
Personligen tror jag att man skulle tycka det vore lite surt om man valde att dra snuten för att man hade en för liten regplåt med följden att man drar in i sidan på någon icke uppmärksam bilist och får köra sugrörsstyrd rullstol resten av livet. Nu är det väl ett värsta tänkbara scenario men det är ju inte helt otänkbart. Folk gör ju dumma saker i trafiken.
håller med asplind.....
kolla på hur många snutar som har ett självhävdelsebehov stort som kingkong..... det där är bara grabbar som blev valda sist på gympan i plugget.... men har blivit något att räkna med sen dom fick pickadoll.... så känner jag....
dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....
Det där tror jag inte på för ett ögonblick. Alla poliser som jag har haft att göra med både privat och när jag blivit stoppad har betett sig väldigt civiliserat och väluppfostrat.
dock är det ju så att dom får handskas med en hel del drägg i sitt arbete och om man väljer att börja käfta och sjävlas med dom så kan dom säkerligen bli jobbiga att ha att göra med.
Så jag tror att det uttalandet säger mer om dig och ditt beteende än det säger om poliser i allmänhet.
Grov generalisering skulle jag säga. Det finns elektriker, busschafförer och managementkonsulter som är sociopatiska skithögar också. Det är väl bara att det blir mer påtagligt när man råkar på en med picka och uniform.
Däremot finns det säkert en hel att göra åt polisens rekryteringsrutiner generellt och den sk "kårandan".
Jag tror inte det har att göra med någon kåranda eller rekryteringsrutinerna.
Dom sållar ganska hårt även om det säkerligen smiter igenom något enstaka rövhål.
Dock får dom träffa en hel del drägg i sitt arbete och blir säkert cyniska med tiden. Men beter man sig trevligt så är dom trevliga tillbaka. Käftar man så käftar dom lite hårdare och plockar fram det tjocka bötesblocket och skriver upp allt dom kan tänkas hitta.