Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?


  • Antal röstningar
    0

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
En anledning kan vara att det finns en del trafikregler som är rätt så orimligt ställda i förhållande till viss personer/vägar etc.

Så man väljer att bryta mot nån regel, och en polis ser det, då kommer anledning #2: Poliser kan göra nästan vad dom vill och går inte att lita på, inte ens om man har handlat efter sunt förnuft istället för att följa en lag.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Har åkt ifrån polisen två ggr i mitt liv.
Första gången på moppe (är någon förvånad?)
Det var så enkelt att det var osannt.
Moppen var inte direCkt laglig o jag ville ha körkortet då jag blev 18.
De komme efter med bil på gång/cykel väg.
Trycker på o de hänger med med sierner o blå-ljus.
Sväger av över en bro som är enkelriktad o ca 1.5 bil bred.
i slutet av bron vänder jag bara på moppen o kör mot enklriktat på gångbanan. Kvar stog polisen med hakan i backen.
Smart? Nej inte speciellt. men man var tonåring o de är inte smarta i alla sammanhang.

Andra gången var då jag hade bra med $$ o eg inget behov av körkortet.
Hade dessutom schyst sportbil (Opel Speedster Turbo) med R-däck.
Skulle testa för andra gången att köra mellan jobbet o min parkering under 10min.
dvs lilla-essingen-e4-påfarten till infarten på parkeringen i jakan via norra kista.
Så jag hade plattan i botten o körde mot tid.
Detta var förövrigt en natt mot måndag tid första/andra veckan i augsti. dvs mycket lite trafik o mycket torr o fin asfalt.
polisen hakade på nånstans efter E4an men försvann då det började bli lite kurvigt mellan BK o barkarby flygfällt.
Det gick. 9min 55s.
lät bilen stå på tomgång i två min (aldrig tvärt stänga av en turbomaskin) innan jag gick hem.
Plingade på dörren nån min senare, men öppnade inte.
Fick lapp i brevlådan om att de(polisen) ville ha kontakt med mig, men skippade det. Sen har jag aldrig hört nått.

Varför då köra ifrån polisen? tja, just den sträckan kan jag utan o innan. Så jag tyckte inte att jag "körde ifrån" utan mer körde hem. Sen att de inte hängde med... tja det tycker jag inte är riktigt mitt problem. Stannade ju 2min "extra" på parkeringen innan jag gick hem.

Skulle jag göra samma sak igen under motsvarande förhållanden?
troligen.

Skulle jag testa att köra ifrån polisen o inte kunna vägen o alla gupp innan? Aldrig.

Så svaret på Trådskaparens fråga: För att man kan o tycker att ev straff inte bekommer en.

Är det "moraliskt" riktigt?
"Det kallas omoraliskt när andra gör det man själv har lust att göra. ~Otto Ludwig"
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
håller med om att "behålla körkortet" vore ett smart alternativ att ha med i pollen. har fått polisen efter mig 2 ggr efter att ha kört alldeles för fort och båda gångerna har jag fått för mig att stanna, möjligtvis för att jag inte dragit snuten sedan tonåren på trimmad moppe men också så blir man ju småskraj. fantastiskt nog så har jag sluppit få böter OCH fått behålla körkortet båda gångerna. kan inte tänka mig att jag har lika tur nästa gång = en anledning.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
varför drar man från polisen?
Vem har tid att vänta på dem??
 

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Daschland
Hoj
Skitjävladucati
Det är endast legitimt om man är Ghostrider. Och jag är han. Jobbar på 7'an just nu.
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Låg och cruisade på motorvägen för ett par somrar sen när det plötsligt blåste förbi en alldeles för nedtyngd PanEuropean i vitt och blått. Självklart stannade jag. Det första som händer är att polismannen fäller upp hjälmen, tar i hand och presenterar sig. Han menar på att det gått lite för fort, samtidigt som han går ett varv runt Spettan och muttrar om en massa saker som inte faller honom i smaken. Det hela slutar med att han sänker den uppmätta hastigheten några pinnhål för att jag INTE skall bli av med körkortet. Sen stryker han de flesta "felen" på min hoj från sin digra lista. Kvar blir 1600 spänn i böter samt att jag, fortare än en tupp skiter - fast med laglig fart - måste åka hem och byta nummerplåt.

Alltså finns det trevliga poliser och man sover bättre med betalda böter än att riskera sig själv och andra genom att "dra snuten". Har du inte råd att pynta/loosa lappen så kör då enligt skyltarna! Kan du inte låta bli att köra som ett svin - åk till en bana!
 

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Att undvika polisen é mest för att de inte har förståelse eller kan visa lite ödmjukhet att man kanske inte vill ha regskylten hängandes centimeter ifrån bakdäcket eller ha feta *ävla blinkers på sidorna. Jag menar..kör vi lagligt och HAR blinkers och regskylt i huset samt inte gör något galet borde vi väl kunna få köra ifred eller har jag fel åsikter om dé här?
Vad är problemet med att ha regskylten så och att ha "feta jävla blinkers"? Är det pga luftmotståndet som de genererar? Åker du hoj för att se tuff ut eller för att du gillar att åka hoj?
Hela argumentationen känns ganska värdelös då - mer eller mindre - alla sporthojar har haft ungefär samma prestanda (modell mot modell, inte årsmodell mot årsmodell) de senaste ... Åh, säg åtminstone 7-8 åren? Om du hatar blinkers som sticker ut, köp en hoj med blinkerserna inbyggda i bakpartiet. GSX-R har det t.ex på senare årsmodeller, finns säkert fler.


För mig får gärna folk åka utan blinkers sålänge som det skulle innebära att ev olyckor alltid skulle tillskrivas denne. Men detta är ju helt orimligt tänker du nu. Precis så känner jag och samhället i övrigt ang att köra utan blinkers. Finns ju en anledning varför det heter körriktningsvisare i lagtexten. Don't do the crime if you can't do the time! :)



Själv har jag aldrig behövt köra ifrån polisen, kommer nog aldrig att göra/behöva göra det heller, men OM jag skulle göra det så skulle nog körkortet vara anledningen. Jag kan förstå att man gör det, men jag tycker inte det är rätt. Hoppas ni tänker er för där ute!
 

Bonito

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Svenljunga
Hoj
Ducati 996
Polisen borde lägga resuerserna på grov brottslighet istället. Att öronmärka så mkt stålar till trafikenheterna är sjukt. Det är enbart i syfte att finansiera ekonomiska transfereringar i statskassan. Har vidare för mig att var trafikpolis har en budget på sig som de ska försöka hålla. Alltså bötfälla enligt en utarbetad budget. Detta säger allt.
 

Bonito

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Svenljunga
Hoj
Ducati 996
Vad är problemet med att ha regskylten så och att ha "feta jävla blinkers"? Är det pga luftmotståndet som de genererar? Åker du hoj för att se tuff ut eller för att du gillar att åka hoj?
Hela argumentationen känns ganska värdelös då - mer eller mindre - alla sporthojar har haft ungefär samma prestanda (modell mot modell, inte årsmodell mot årsmodell) de senaste ... Åh, säg åtminstone 7-8 åren? Om du hatar blinkers som sticker ut, köp en hoj med blinkerserna inbyggda i bakpartiet. GSX-R har det t.ex på senare årsmodeller, finns säkert fler.


För mig får gärna folk åka utan blinkers sålänge som det skulle innebära att ev olyckor alltid skulle tillskrivas denne. Men detta är ju helt orimligt tänker du nu. Precis så känner jag och samhället i övrigt ang att köra utan blinkers. Finns ju en anledning varför det heter körriktningsvisare i lagtexten. Don't do the crime if you can't do the time! :)



Själv har jag aldrig behövt köra ifrån polisen, kommer nog aldrig att göra/behöva göra det heller, men OM jag skulle göra det så skulle nog körkortet vara anledningen. Jag kan förstå att man gör det, men jag tycker inte det är rätt. Hoppas ni tänker er för där ute!


Kör du hoj för att det är roligt så är man således intresserad av hojar. Att sätta sin personliga prägel på hojen med lull lull ser jag som sunt och naturligt. Är raggarnas bakblinkers idiotsäkra alla gånger? Hur många cyklister sträcker ut handen innan vänstersväng? Jag tror att miniblinkers mer lutar åt en byråkratisk inskränkning utan en utarbetad riskanalys. Hur många backar med lokaflaskor som konsumerades mellan kafferasterna vet jag inte...
 

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Kör du hoj för att det är roligt så är man således intresserad av hojar. Att sätta sin personliga prägel på hojen med lull lull ser jag som sunt och naturligt. Är raggarnas bakblinkers idiotsäkra alla gånger? Hur många cyklister sträcker ut handen innan vänstersväng? Jag tror att miniblinkers mer lutar åt en byråkratisk inskränkning utan en utarbetad riskanalys. Hur många backar med lokaflaskor som konsumerades mellan kafferasterna vet jag inte...
Ja men nu läste inte du inlägget som jag citerade. Där stod det, vilket du hade sett om du faktiskt läst allt; "Jag menar..kör vi lagligt och HAR blinkers och regskylt i huset [...]"

Visst får du sätta på lull-lull - whatever that means - på din hoj. Men sålänge du lämnar blinkersen och regskylten hemma anser jag allt att backarna med lokaflaskorna skött sitt jobb bra om du får böter för det. Är det så konstigt?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
snackas mkt o stort här, men det låter stort när katten skiter... personligen har jag alltid stannat på polismans tecken och är beredd att ta konsvekvensen för vad det nu månne vara, men nästa gång man blir stoppad av något "HALVSPEKTAKEL" mitt i vägen, utan någon synbar polisväst/ kläder, eller utan någon polisbil synlig åker jag lugnt förbi(flygande inspektion) SKA de stoppa mig skall de vara rätt klädda och stoppa en på rätt sätt, inget jeffla halvflum..riktig stopspade skulle de ha(tycker jag)
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Om snutten fått för sig att stoppa en för nåt så kan man i alla fall försöka dra dem, för klarar du inte det så gör du dig skyldig till ett par fler brott och då får man mängdrabatt :D
 
Last edited:

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Har smitit från Polisen en gång. Var ute och åkte enduro och kom ifrån mina kamrater. Irrade runt lite och kom ut på en halvstor väg cirkus 1 mil utanför Falun. Fick tillslut tag på polarna på telefon och bestämde möte vid ett vägskäl ~1km längre fram. Istället för att åka tillbaks in på grusvägen, irra runt igen och försöka hitta rätt så åkte jag längs vägen. Såklart kom Polisen. Pep in i skogen så fort det började tjuta och blinka blått.

Första och sista gången jag åker på vägen med den e-reggade endurhojen. (som saknade skylt)
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Det kostar att pengar att stanna.
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Som någon nämde förut,så nässlar det sej in rötägg bland snutarna..helt klart,men varför jag skulle dra från dom är nog p.g.a. att det verkar som om dessa rötägg klumpat ihop sej här i kring totalt.
har snackat med flertalet av snutarna runt i kring i andra ärenden,och samma visa varje gång.
Bemöts med arrogans och spydighet,så jag har vare sej förtroende eller respekt för dom för 5 öre.
Råka ut för ett inbrott här,och ringa farbror blå-säj då att du sett en trimmad moppe,annars kommer dom inte.
Självklart ska inte folk bete sej som idioter på vägen,men det finns ju faktiskt bättre ställen att lägga kraften på än att jaga svensson som kör 10-15 km för fort på en 90-väg,vilket är i princip dom enda ärenden dom bemödar sej med att ta.
Var med om ett större fylle-bråk för ett par år sedan,där ca 10 pers var inblandade..nån ringde blå-tomtarna..som råkade befinna sej ca 300 meter bort i en bil,dom vågade sej inte fram förrens bråket slutat,då låg en kille på backen med krossad käke,och 3 spruckna revben.
En kille såg dom på avstånd,när dom satt i bilen och höll sej undan.
Så mitt svar på frågan är-För att dom är fega röt-ägg,och vågar sej inte på annat bus.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
En sån här tråd gör väl att polisen tycker det är ÄNNU roligare att stoppa och djävlas med sporthojar och stoppa dem i vid första bästa tillfälle.
Hur många klarar av att ha polisen efter sig och ändå behålla lugnet, adrenalinnivån ligger på +100%, du tänker inte klart och kör klart sämre än vad du normalt kan.:fakta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top