Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?


  • Antal röstningar
    0

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Man kanske ska tänka igenom sin uppfattning en gång till innan man skriver något. Men du är väl ännu en förespråkare av sunt bonnförnuft, som det är upp till var och en att avgöra vad som är lämplig hastighet, promillehalt etc

Edit @ farochson


Alltid upp till var å en att avgöra hur fort, köra från polisen etc...promilehalt etc...

En illustration: Freddy tycker lagen är för hård för han får inte köra på bakhjulet i 300 med 1 promille. Men så kör han ihjäl min dotter på 3år.
Freddan sticker från snuten för han tycker han har rätt att göra på detta vis, å vill inte konfronteras med en moralpredikande snut.
Själv tycker jag lagen är för slapp, då jag själv skulle vilja slå ihjäl svinet som
körde över min dotter.
Det är därför vi har en ordningsmakt som upprätthåller en VISS rättvisa i samhället. Skulle detta överlåtas på oss vart det fullständig anarki.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
i går tjörde jag ifrån snutten. han hade inte en tjans. hans hest kunde inte tjöra lika fort som mej, hahahaha.

först sa jag till han "din havrejycke passa bättre på min macka" då blev hesten helt galen å skulle hugga mej men jag jorde en börnaut så de sprutade grus. du skulle sett han mannen.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
För att då man hyggligt stannat ovetandes om att man ens gjort något fel fått både indraget körkort och 2500:- böter. Det är smidigare för alla inblandade att bara smyga vidare.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Måste säga att jag är lite förundrad över att alla verkar träffa på polisen!

I bil har jag gjort det många ggr men inte på hoj men så brukar jag inte stå vid korvmojen heller utan åka istället....Åk på vägar som är lågprioriterade/långt ut så slipper man nästan alltid snuten!
Om jag mot förmodan träffar polisen så tenderar dom inte att bry sig det minsta! Att dom tar någon som börnar järnet på sveavägen har jag full förståelse för!

Jag har inte dragit snuten medvetet men kört förbi dom i hög hastighet(av misstag) vilket dom sket fullständigt i!

I bilen blev jag släppt av två civilare som följt mig från rinkeby till järva krog med överträdelse på 10-30 km/h hela vägen! Dock så hade dom inte mätt det men lite ånger och rövslickande löste det sig...förnedrande men jag fick behålla kortet! Dom flesta är schyssta om du är det men LTG-gruppen och mc-poliser är jävligt tråkiga att stöta på!
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Ja, varför är folk så förvånade att de får polisens uppmärksamhet när de drar runt mellan rödljusen i stan och fiskar efter andras uppmärksamhet med gasen?

Sen, angående polisens, då och då, lite kantiga aproach. Är det så konstigt att de måste vara hårda tycker ni? Tänk efter lite vad för svängt folk de lär träffa på varje dag. Hur ska de veta att ni är klassens ljus, ofelbara och laglydiga när allt de ser är en svart hoodie och ett tonat visir?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alltid upp till var å en att avgöra hur fort, köra från polisen etc...promilehalt etc...

En illustration: Freddy tycker lagen är för hård för han får inte köra på bakhjulet i 300 med 1 promille. Men så kör han ihjäl min dotter på 3år.
Freddan sticker från snuten för han tycker han har rätt att göra på detta vis, å vill inte konfronteras med en moralpredikande snut.
Själv tycker jag lagen är för slapp, då jag själv skulle vilja slå ihjäl svinet som
körde över min dotter.
Det är därför vi har en ordningsmakt som upprätthåller en VISS rättvisa i samhället. Skulle detta överlåtas på oss vart det fullständig anarki.

Ord som endast får komma från en människa som aldrig övertätt en lag. Inte ens avsaknad av reflex.

En illustration: Bosse Sosse tycker det är trevligt att följa lagar och far fram i sin över-underhållna 9-5. Han håller alla hastigheter och nynnar med i radioskvalande "in de näjm of löv" medans han lite bittert funderar över hur ungdomarna tar lagar i egna händer och kör som svin. En rondell nalkas och Bosse placerar Saabliket på en för tillfället laglydig R6-huligan. Bosse har inte bemödat sig i att uppdatera cirkulationsplatsregler och är således kriminell. Personen på R6:an var någons dotter...

Det är fel att dra från snuten, det är fel att köra utan reflex, lite för fort, låta för mycket, mm. Jag är en tvärkriminell människa när Jag tänker på det. Lik förbannat så ställer Jag inte till med oreda för samhället eller andra personer direkt.

Jag har haft en tämligen "sund" inställning till rättsväsendet men efter en rad lätt bizarra möten med nämda företeélse så har Jag tappat all respekt för dessa. Jag är en bra människa och tänker inte fällas av dåliga sådana.
De få lagöverträdelser Jag begår är fantastiskt ringa och inget Jag skäms över.

Ja, varför är folk så förvånade att de får polisens uppmärksamhet när de drar runt mellan rödljusen i stan och fiskar efter andras uppmärksamhet med gasen?

Sen, angående polisens, då och då, lite kantiga aproach. Är det så konstigt att de måste vara hårda tycker ni? Tänk efter lite vad för svängt folk de lär träffa på varje dag. Hur ska de veta att ni är klassens ljus, ofelbara och laglydiga när allt de ser är en svart hoodie och ett tonat visir?

En polis som är hård och kaxig men konsekvent och gör sitt jobb har Jag fullkomlig respekt för men när hela poliskårer ber mig följa efter narkotikapåverkade bilister åt dem för de har lunch utan att förstå varför det verkar konstigt så brister det. Ja, det har faktiskt hänt.
 
Last edited:

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Ja, varför är folk så förvånade att de får polisens uppmärksamhet när de drar runt mellan rödljusen i stan och fiskar efter andras uppmärksamhet med gasen?

Sen, angående polisens, då och då, lite kantiga aproach. Är det så konstigt att de måste vara hårda tycker ni? Tänk efter lite vad för svängt folk de lär träffa på varje dag. Hur ska de veta att ni är klassens ljus, ofelbara och laglydiga när allt de ser är en svart hoodie och ett tonat visir?

Kan ju också spela en viss roll att poliser är de som måste deltaga då fullgastarzan ska monteras loss från vajerräcket eller scaniafronten. Skulle inte förvåna mig om polis är ett yrke också , så att densamma en timma senare ska förväntas fungera som familjefar/mor ,god granne och dra en Fredagsbärs nöjd med arbetsdagen.....kanske lättare att borta av sig sågspånet efter ett skift på sågen än att just ha tagit reda på resulatet av dåligt omdöme hos ung motorcyklist med hela livet framför sig..vad vet jag
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Tror vi kallade de hela för att lida av "tork-frossa" förr i tiden med olika selektiva orsaker som är upptagna hära av andra.
Men å andra sidan, om poppo inte klarar av å komma ifatt någon som en bättre kvalificerad å köra utan å riskera andras liv, hmmm... tjaaaa... de finns alltid en massa om & men.
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Jaha TEO!! så du e en liten rättshaverist? :)

Tror du missa poängen.
Alla gör som dom vill, ink du! Skulle dock andra drabbas av dina ringa överträdelser, så får du dock stå ditt kast!!
MEN...skulle du köra ihjäl någon pga. din lilla flyckt från polisen...ex.min lilla dotter, så skyddar ovan nämnda rättsväsen dig från en etta med jordvärme.

Sen din lumparstorry på slutet....:)

Erkänn att din sur gixxer inte ens hängde på en drogpoverkad i en volvo 240!!!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Varför man väljer att dra från polisen har jag ingen aning om. Jag har aldrig gjort det och kommer troligen aldrig att göra det.
Polisen har aldrig varit otrevlig mot mig någon av dom gånger jag blivit stoppad. Vilket är ett 30-tal gånger sedan början av 90-talet om man räknar med nykterhets/körkortskontroller och flygande besiktningar.

Poliser behandlar dig som du behandlar dom.
Med andra ord. Är polisen otrevlig mot dig så beror det troligen på att du råkar bete dig som en idiot för tillfället.

En av följderna av att man väljer att dra polisen är ju att dom lägger mer energi på att jaga motorcyklar och mindre på rattfyllerister. Ganska dålig deal om någon frågar mig.

Jag kan inte säga att jag aldrig kör för fort. Jag kör ofta för fort men jag hoppas att inte bli påkommen varje gång. För det mesta går det bra. Fastnar jag i en fartkontroll så blir jag besviken men jag betalar snällt och gnäller inte. Det är trots allt en kalkylerad risk jag tagit och jag är medveten om att jag gjort mig skyldig till en förseelse.

Jag tror faktisk att det faktum att det finns poliser i trafiken gör mig till en säkrare förare. Inte för att jag kör saktare direkt. Snarare är det det faktum att jag är mer uppmärksam och alert om jag skulle behöva bromsa för att inte åka fast för fortkörning.
Jag kan hålla med om att det är lite dubbelmoral och att jag är en ögontjänare men mina fortkörningar är oftast inte värre än att jag bara får böter men får behålla körkortet och jag riskerar inte mitt liv för någon tusenlapp i böter.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Drog snuten första gången vid 19 års ålder i en 325i coupe -93. Burnade lite i en korsningen ut fort som fan förbi snuten på me blåljusen.. jag över farthinder in på tvärgata sen in på en full parkering och ställde mig mitt i smeten i parkeringsplats och stängde av motorn. Snuten åkte förbi men flinet försvann lika snabbt som det kom när backlampan började lysa.

Satt och skämdes såå mkt när jag fick veva ner rutan och förklara varför jag stod på parkeringen för :D


Jofan, glömde ju poängen. varför drog jag snuten(försökte)?!
Jo jag blev ju rädd ju tänkte helt inte riktigt klart. Idag hade jag bara stannat och sagt förlåt och ev. tagit en ordningsbot. (inte om jag hade kört R1 såklart då hade snutten dragits :yoparty )
 

nl

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Buell XB12Ss
Oftast handlar det inte om att föraren kan stanna och betala böter, det handlar oftast om att personen kör 200+ när polis kommer och blinkar.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Klart fan folk drar polisen för att de kan, vilken bakomliggande orsak det än må vara. Allt du gör är en risk-reward-bedömning.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dom flesta stannar, att dra snuten är ett risktagande som kan kosta oskyldiga människors liv, är ni beredda att leva med det så....
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Dom få gångerna man fått farbror blås uppmärksamhet har jag valt att smidigt svänga in på nån annan gata, har alltid varit över innan någon "jakt" startat.
Handlar mest om man kan göra roligare saker med pengarna samt vill inte riskera och förlora kortet.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Borde ändra pollen. För att behålla körkortet är nog ett alternativ som passar in väldigt ofta. Om man vet att man är rökt att och blir av med kortet om man stannar är det ganska lockande att lätt smita undan och behålla sitt kort.

Handlar det bara om böter så stannar nog de flesta.
 

SNAiLEN

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Husa650Fe
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top