Alltid upp till var å en att avgöra hur fort, köra från polisen etc...promilehalt etc...
En illustration: Freddy tycker lagen är för hård för han får inte köra på bakhjulet i 300 med 1 promille. Men så kör han ihjäl min dotter på 3år.
Freddan sticker från snuten för han tycker han har rätt att göra på detta vis, å vill inte konfronteras med en moralpredikande snut.
Själv tycker jag lagen är för slapp, då jag själv skulle vilja slå ihjäl svinet som
körde över min dotter.
Det är därför vi har en ordningsmakt som upprätthåller en VISS rättvisa i samhället. Skulle detta överlåtas på oss vart det fullständig anarki.
Ord som endast får komma från en människa som aldrig övertätt en lag. Inte ens avsaknad av reflex.
En illustration: Bosse Sosse tycker det är trevligt att följa lagar och far fram i sin över-underhållna 9-5. Han håller alla hastigheter och nynnar med i radioskvalande "in de näjm of löv" medans han lite bittert funderar över hur ungdomarna tar lagar i egna händer och kör som svin. En rondell nalkas och Bosse placerar Saabliket på en för tillfället laglydig R6-huligan. Bosse har inte bemödat sig i att uppdatera cirkulationsplatsregler och är således kriminell. Personen på R6:an var någons dotter...
Det är fel att dra från snuten, det är fel att köra utan reflex, lite för fort, låta för mycket, mm. Jag är en tvärkriminell människa när Jag tänker på det. Lik förbannat så ställer Jag inte till med oreda för samhället eller andra personer direkt.
Jag har haft en tämligen "sund" inställning till rättsväsendet men efter en rad lätt bizarra möten med nämda företeélse så har Jag tappat all respekt för dessa. Jag är en bra människa och tänker inte fällas av dåliga sådana.
De få lagöverträdelser Jag begår är fantastiskt ringa och inget Jag skäms över.
Ja, varför är folk så förvånade att de får polisens uppmärksamhet när de drar runt mellan rödljusen i stan och fiskar efter andras uppmärksamhet med gasen?
Sen, angående polisens, då och då, lite kantiga aproach. Är det så konstigt att de måste vara hårda tycker ni? Tänk efter lite vad för svängt folk de lär träffa på varje dag. Hur ska de veta att ni är klassens ljus, ofelbara och laglydiga när allt de ser är en svart hoodie och ett tonat visir?
En polis som är hård och kaxig men konsekvent och gör sitt jobb har Jag fullkomlig respekt för men när hela poliskårer ber mig följa efter narkotikapåverkade bilister åt dem för de har lunch utan att förstå varför det verkar konstigt så brister det. Ja, det har faktiskt hänt.