Chrille skrev:
Nej, problemet kan också ligga i att de är rasister.
Capi, du är ute på bärtur IGEN. Att använda ordet gäster om svenska medborgare är helt otroligt konstigt. Att prata om tacksamhet är korkat.
Och alla ni som försvarar er rätt att använda ordet blatte OCH försöker inbilla någon(er själva kanske) att det inte är rasistiskt - Varför inte säga "idiot" istället?? Då får ni ju inte med hudfärgen och slipper nördar som mig.
@Chrille aka Obiwan
Kompis, trodde att du om någon skulle klara av att lista ut att mina frågor inte alls var riktade åt varken svart eller vitt håll. Det var ett antal frågor som för mig rör vanligt hyfs, inte hudfärg, ursprung eller dylikt trams. Det var ju just hela poängen med frågorna.
Och nu över till just invandrarfrågan.
För att slippa trista insinueringar om diverse åsikter hos mig tänker jag sälla mig till skaran av folk som säger vad de tycker med stöd av att de känner massa invandrare. Men för att göra er alla nöjda och glada så tänker jag kortfattat beskriva dessa personer.
Min sambo sedan 5 år
Ursprung Chile
-----------------------
Min mentor och nära vän
Ursprung Iran
-----------------------
Min galna hojåkargurukompis
Ursprung Italien
-----------------------
Min exfru
Ursprung Pakistan
-----------------------
för att nämna de närmaste....värt att berätta kanske då är att samtliga av dessa personer är oerhört glada över möjligheten att leva ett liv utan tortyr/politiskt förtryck. Att vara en naturlig del av det svenska samhället har också fallit sig naturligt för dessa personer, givetvis med bibehållna kulturella element. Detta tror jag att alla normala personer uppskattar och ser som berikande.
Att Sverige tar emot flyktingar är en självklarhet.
Att alla människor har ett värde baserat på handlingar och inte på religion/kultur/ursprung är lika självklart.
Att man bör försöka att respektera det land man bor i är också självklart.
Att rasism åt alla möjliga håll är patetiskt och okunnigt ter sig också ganska självklart.
Nu är det dags att jobba lite, fortsätter senare om det skulle behövas.
A fronte praecipitium a tergo lupi