varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
yonsson skrev:
Kan man få slippa denna jävla tråden snart eller?
Mc-relaterade diskussioner my :arsele
11 sidor sen igår. Det e ju sanslöst

håller med......

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
xrperra skrev:
...
Och att dessutom utgå från att det är negativt laddat får väl stå
för läsarens världsuppfattning.

.

Det var ett jävla tjat om att vissa har behov av att hävda sig. Vad snackar du om? Mot vem? Dig? Varför det?? Jag har en avvikande åsikt. Lev med det.

Och i din värld är blatte ett positivt laddat ord?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
t-rex skrev:
Intressant att du direkt försöker marginalisera folk genom att jämställa dem med yoda och andra jediriddare. Det är ju faktiskt exakt det som frågan handlar om. Generalisera folk och sätta en stämpel/ett namn på dem.

Din trovärdighet rök innan du ens fått fram frågan. Snyggt jobbat!

sss, man ska inte ta allt så oerhört blodigt....snodde uttrycket jediriddare från en annan lirare i tråden, det var ju ett skojigt uttryck, kommer hädanefter alltid att säga jediriddare istället för moralkärring/politiskt korrekt/bror duktig! Tyckte dessutom att tråden var lite väl sockersöt o gullig.....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
capi skrev:
sss, man ska inte ta allt så oerhört blodigt....snodde uttrycket jediriddare från en annan lirare i tråden, det var ju ett skojigt uttryck, kommer hädanefter alltid att säga jediriddare istället för moralkärring/politiskt korrekt/bror duktig! Tyckte dessutom att tråden var lite väl sockersöt o gullig.....

Som sagt, istället för att komma med nåt konkret så tyckte du att det kunde vara en poäng att sätta en (rolig/fånig/nedlåtande/välj själv) stämpel på någon.

Ungefär som trådstartaren.

capi

Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
t-rex skrev:
Som sagt, istället för att komma med nåt konkret så tyckte du att det kunde vara en poäng att sätta en (rolig/fånig/nedlåtande/välj själv) stämpel på någon.

Ungefär som trådstartaren.

Jaså? Låter som att du är avundsjuk på att jag inte kallade dig en Jedi. Är det inte bland det finaste man kan vara in a galaxy far, far away?

Jag tycker nog att de 3 frågor jag ställde var hyfsat konkreta...Om du inte förstod någon av dem så förklarar jag gärna för dig.

Use the force Luke...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
capi skrev:
...

Jag tycker nog att de 3 frågor jag ställde var hyfsat konkreta...Om du inte förstod någon av dem så förklarar jag gärna för dig.

...

Nej, det går så bra så. Det framgår med all önskvärd tydlighet vad du menar.

Att sätta små skojsiga namn och stämplar på folk man inte känner är både respektlöst och tragiskt. Men alla väljer som sagt hur de vill bli uppfattade.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Otroligt vilka gnetar det finns härinne. Japp ! Jag kallar er för G N E T A R.
Ni vet själva vilka ni är. Jag får vara hur inskränkt jag vill, och ni kommer inte att på något sätt kunna omvända mig med era moralpredikningar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Starstriker skrev:
Otroligt vilka gnetar det finns härinne. Japp ! Jag kallar er för G N E T A R.
Ni vet själva vilka ni är. Jag får vara hur inskränkt jag vill, och ni kommer inte att på något sätt kunna omvända mig med era moralpredikningar.

Skit.

*stryker att omvända starstriker från "skitviktigt att göralistan"*

capi

Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
t-rex skrev:
Nej, det går så bra så. Det framgår med all önskvärd tydlighet vad du menar.

Att sätta små skojsiga namn och stämplar på folk man inte känner är både respektlöst och tragiskt. Men alla väljer som sagt hur de vill bli uppfattade.

Jaha, så frågorna var konkreta? Jag tyckte precis att du sade att jag inte hade något konkret att komma med? :dummer

do or do not, there is no try.....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Facinerande att folk blir upprörda över att man blir upprörd.

Ja, jag blir illa berörd och förbannad när folk slänger sig med uttryck som "blattar" och "bönrullare". Jag blir lika förbannad när folk kallar varandra för ***** bögjävel, slyna, judejävel etc. Alla dessa epitet har som syfte att marginalisera, generalisera, kränka och inte minst stämpla avvikande grupper.
Grupper som inte är som vi, grupper som inte är som jag. För jag och jaget är norm. Den som inte gör som jag är van vid utgör ett hot och det hotet måste förlöjligas.

"Blatte mitt wagen"
"Vem fan kan köpa BMW, det är ju en jävla pizzabagarbil."
"Ta seden dit man kommer."

Varför blir ni förbannade på min ilska? Är ni rädda att jag skall hota er rätt till kränkande uttryck? Är det därför jag stämplas som "bror duktig", "moralkärring", "gnet" (den var ny) och andra mindre smickrande epitet som har till syfte att, ja just det, marginalisera, generalisera, kränka och inte minst stämpla.

BC florerade det i SH:s början en jäkla massa kränkande bilder på tjejer. Objektifiering så det räckte till och blev över.
Debatten var hård beskyllningarna flög över SH att den som var emot hade ingen stake, var ingen man, etc. Varför skulle man bry sig? Kunde man låta bli att bry sig?
Porren objektifierade inte mig eller den övriga sk. moralmaffian (som är den samma nu som då). Men uppenbarligen var det en hel del tjejer som uppskattade att man stog upp för dem och var en del av en förändring.

Jag ser samma tendenser idag, fast istället för kränkning utifrån kön så är det kränkning utifrån hudfärg. Jag gillar inte nån av kränkningarna. Det är precis samma skit. Någon som försöker trampa på en annan. Varför jag bryr mig? Om inte den som är stark hjälper den svage, vem ska då göra det.

Jag gillar SH, jag har träffat många jäkligt justa människor som har samma intresse som jag. Jag gillar idén, men jag är jäkligt tveksam till den ljusbruna nyans som har letat sig in. Så länge jag är kvar kommer jag fortsätta att käfta emot. Men det finns andra hojsajter.

gladh

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
brinckis skrev:
Att ni inte förstår ... JAG ÄR INTE RASIST. JAG HAR INGET EMOT INVANDRARE. Bara för att jag använder olika benämningar på olika sorters brottslingar och inte ni gör det, gör inte mig till rasist.

Tyck vad ni vill för det gör jag men anklaga ALDRIG mig för rasist.

rasist,rasist,rasist,rasist..............Ärligt talat , hissen stannar halvvägs hos dig.....Hörde att du ska starta en systersida Rasisthoj.com....

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
t-rex skrev:
Intressant att du direkt försöker marginalisera folk genom att jämställa dem med yoda och andra jediriddare. Det är ju faktiskt exakt det som frågan handlar om. Generalisera folk och sätta en stämpel/ett namn på dem.

Din trovärdighet rök innan du ens fått fram frågan. Snyggt jobbat!

Det är PRECIS detta omyndigförklarande som folk (inkl jag själv) stör sig på. Du skapar mer problem än du löser genom att inte ta folk på allvar utan enbart avfärda dessa som mindre begåvade och utan trovärdighet. :(

/Olzki

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
yonsson skrev:
Kan man få slippa denna jävla tråden snart eller?
Mc-relaterade diskussioner my :arsele
11 sidor sen igår. Det e ju sanslöst
Du kan få slippa den när du vill..........Klicka inte på den från början :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Olzki skrev:
Det är PRECIS detta omyndigförklarande som folk (inkl jag själv) stör sig på. Du skapar mer problem än du löser genom att inte ta folk på allvar utan enbart avfärda dessa som mindre begåvade och utan trovärdighet. :(

/Olzki

Jag omyndigförklarar ingen. Det sköter de bra själva. Vad vill du att jag skall göra? Lära folk att det är fel att försöka marginalisera och sätta etiketter på folk? Det är ju det vi försöker med!

Jag kan inte lära folk saker som grundskolan har missat. För att det skall bli en fruktbar diskussion måste det finnas någon lägstanivå.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
gladh skrev:
Facinerande att folk blir upprörda över att man blir upprörd.

Ja, jag blir illa berörd och förbannad när folk slänger sig med uttryck som "blattar" och "bönrullare". Jag blir lika förbannad när folk kallar varandra för ***** bögjävel, slyna, judejävel etc. Alla dessa epitet har som syfte att marginalisera, generalisera, kränka och inte minst stämpla avvikande grupper.
Grupper som inte är som vi, grupper som inte är som jag. För jag och jaget är norm. Den som inte gör som jag är van vid utgör ett hot och det hotet måste förlöjligas.

"Blatte mitt wagen"
"Vem fan kan köpa BMW, det är ju en jävla pizzabagarbil."
"Ta seden dit man kommer."

Varför blir ni förbannade på min ilska? Är ni rädda att jag skall hota er rätt till kränkande uttryck? Är det därför jag stämplas som "bror duktig", "moralkärring", "gnet" (den var ny) och andra mindre smickrande epitet som har till syfte att, ja just det, marginalisera, generalisera, kränka och inte minst stämpla.

BC florerade det i SH:s början en jäkla massa kränkande bilder på tjejer. Objektifiering så det räckte till och blev över.
Debatten var hård beskyllningarna flög över SH att den som var emot hade ingen stake, var ingen man, etc. Varför skulle man bry sig? Kunde man låta bli att bry sig?
Porren objektifierade inte mig eller den övriga sk. moralmaffian (som är den samma nu som då). Men uppenbarligen var det en hel del tjejer som uppskattade att man stog upp för dem och var en del av en förändring.

Jag ser samma tendenser idag, fast istället för kränkning utifrån kön så är det kränkning utifrån hudfärg. Jag gillar inte nån av kränkningarna. Det är precis samma skit. Någon som försöker trampa på en annan. Varför jag bryr mig? Om inte den som är stark hjälper den svage, vem ska då göra det.

Jag gillar SH, jag har träffat många jäkligt justa människor som har samma intresse som jag. Jag gillar idén, men jag är jäkligt tveksam till den ljusbruna nyans som har letat sig in. Så länge jag är kvar kommer jag fortsätta att käfta emot. Men det finns andra hojsajter.

gladh

:( Du missar verkligen vad jag försöker säga. Jag kanske är ruskigt dålig på att förklara men det handlar verkligen inte om hudfärg, åtminstone inte för min del, det handlar om generella gruppbeteenden. Och när du mfl som blåögd svenne dumförklarar en rad skribenter som beskriver samma känslor, baserade på likartade erfarenheter så kan inte bara problemet ligga i att dessa människor är korkade.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
t-rex skrev:
Jag omyndigförklarar ingen. Det sköter de bra själva. Vad vill du att jag skall göra? Lära folk att det är fel att försöka marginalisera och sätta etiketter på folk? Det är ju det vi försöker med!

Jag kan inte lära folk saker som grundskolan har missat. För att det skall bli en fruktbar diskussion måste det finnas någon lägstanivå.

Jo det är precis det du gör. Det som näst intill gränsar till översitteri fortsätter ju i det du skriver ovan. "Det sköter de bra själva"

Det du kallar etiketter har alltid funnits och kommer alltid att finnas oavsett vad du skriver. Ibland är det positiva och ibland negativa. Allt du lyckas med i den argumentation du för är att göra folk frustrerade över att de inte tas på allvar vilket troligen underbygger de tongångar som du mfl här (vällovligt syfte dock) egentligen vill hämma.

/Olzki

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Olzki skrev:
:( Du missar verkligen vad jag försöker säga. Jag kanske är ruskigt dålig på att förklara men det handlar verkligen inte om hudfärg, åtminstone inte för min del, det handlar om generella gruppbeteenden. Och när du mfl som blåögd svenne dumförklarar en rad skribenter som beskriver samma känslor, baserade på likartade erfarenheter så kan inte bara problemet ligga i att dessa människor är korkade.

Lägger mig i.

Dessa skribenter dumförklaras pga de genom att använda etiketter på folk marginaliserar/förlöjligar/whatever en hel grupp, enbart på grund av dess hudfärg.

Det är ingen som har betvivlat att de har haft problem, såväl med svenskar som med invandrare. Det har jag med. Men jag ser dem som individer, enskilda människor, och dömer dem utifrån vad de gjort mig. Inte vad deras "grupp" gjort mig.

När sedan dessa etiketter används mer och mer vårdslöst, ja då är iallfall inte jag helt missnöjd om det står någon på andra sidan.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
t-rex skrev:
Lägger mig i.

Dessa skribenter dumförklaras pga de genom att använda etiketter på folk marginaliserar/förlöjligar/whatever en hel grupp, enbart på grund av dess hudfärg.

Det är ingen som har betvivlat att de har haft problem, såväl med svenskar som med invandrare. Det har jag med. Men jag ser dem som individer, enskilda människor, och dömer dem utifrån vad de gjort mig. Inte vad deras "grupp" gjort mig.

När sedan dessa etiketter används mer och mer vårdslöst, ja då är iallfall inte jag helt missnöjd om det står någon på andra sidan.

Läs mitt inlägg ovan.

To be continued....godnatt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar