varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
blatte blatte blatte ... hahahaha

Ett ord som får er att skriva sååååååååå mycket. Ni har ju inte ens läst vad jag menade med det ..... hahaha blatte blatte blatte hahaha :banana

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Bingo skrev:
Nähä du, skyll inte på mig. De idiotförklarar sig själva. Själv har jag nu valt att göra som min mamma lärde mig när jag var liten, dvs att man spolar ner skiten. Det är dessutom mycket roligare än att försöka reda ut och förklara för tionde gången :hej

Då tycker jag din mamma har lärt dig väl. Men ibland ska man kanske vara lite lyhörd för skiten och kolla in färg och konsistens innan man torkar sig och spolar ner den. Det kan förhindra att man får ränneskita igen. :hej

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:

Ett ord som får er att skriva sååååååååå mycket. Ni har ju inte ens läst vad jag menade med det ..... hahaha blatte blatte blatte hahaha :banana

Du har inte förstått vad det betyder. Jag går inte och kallar tjejer för horor heller....

"Men det var inte meningen att va taskig. Jag menar NÅGOT ANNAT när jag säger så..."

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:

Tänk om man hade sin egen "bannar-knapp"...

Ett moppefucko kan bli bannad för att han snackar om sina "coola" moppeäventyr men den som kläcker ut sig rasisitiska och klart kränkande inlägg om hela folkgrupper verkar välkommen att skriva sig blå..

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
brinckis skrev:

Men se, det var ju ett litet troll trots allt. Man får väl plocka fram den gamla exorcistkappan som man tappade bort nångång BC.

gladh

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
tycon1 skrev:
Snacka om problem ni killar har asså..blir utmanade av M5:eek:r och M3:eek:r...Kom till ljusterö föresten, en lördag eller fredag kväll..då får ni gamla 240s (med mer än 1 grundfärg) att räjsa med... :tummenupp

Det är lika roligt varje gång att se folk försöka räjsa med dom skorvarna.. :kocko

Drog en 320i med min 125a på en rätt kurvig väg..han släppte förbi mig efter 3km genom att blinka till vägkanten. Klarar min lilla moppe det, ska nog ni kunna sätta dom på plats en gång för alla..så kanske vi slipper deta i-lands problem i framtiden :tungan

Då var det nog en grymt dålig förare i 320an... för har VÄLDIGT svårt och tro att du med en 125cc "drar" en 320i, jovisst är det ingen värstingmotor men det är de inte i 125or heller.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
korvgubbe skrev:
Tänk om man hade sin egen "bannar-knapp"...

Ett moppefucko kan bli bannad för att han snackar om sina "coola" moppeäventyr men den som kläcker ut sig rasisitiska och klart kränkande inlägg om hela folkgrupper verkar välkommen att skriva sig blå..

Att ni inte förstår ... JAG ÄR INTE RASIST. JAG HAR INGET EMOT INVANDRARE. Bara för att jag använder olika benämningar på olika sorters brottslingar och inte ni gör det, gör inte mig till rasist.

Tyck vad ni vill för det gör jag men anklaga ALDRIG mig för rasist.

HanneZ

Guest
haha men snälla...
brinckis du är dum i huvudet, tyck inte illa om mig det är bara en benämning som jag använder på en viss sorts människor

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:
Att ni inte förstår ... JAG ÄR INTE RASIST. JAG HAR INGET EMOT INVANDRARE. Bara för att jag använder olika benämningar på olika sorters brottslingar och inte ni gör det, gör inte mig till rasist.

Du använder ett ord som nervärderar en människa pga dess hudfärg - du är rasist eller obildad.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
brinckis skrev:

Mycket kan man anklaga dig för, men inte för att vara snabb. Jag påpekade att du eventuellt kunde va rasse för flera timmar sen.

gladh

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
brinckis skrev:

Att ha ett sådant behov av att dela in människor i olika fack och sätta benämningar på dem är att tänka i 'Jag och Dom-termer'. Avståndet till främlingsfientlighet och rasism är mindre då än om du skulle tänka på att vi alla har gemensamma nämnare.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
HanneZ skrev:
haha men snälla...
brinckis du är dum i huvudet, tyck inte illa om mig det är bara en benämning som jag använder på en viss sorts människor

ok ... vilken sort människa är jag då? En som inte bara kallar alla "mindre bra" människor för idiot, lr?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:

Jag syftade inte just på dig även om jag tycker det är jävligt tråkigt att du envisas med att använda ett ord som för de flesta andra är synonymt med en nedsättande syn på invandrare. 99% av befolkningen vet ju inte att JUST DU har en annan definition av ordet än övriga...

Jag menar... skulle jag springa runt å gorma Sieg Heil skulle nog många bli illa berörda oavsett hur mycket jag försöker övertyga dem om att jag bara använder det som en kul hälsning eftersom jag tycker det låter lite käckt när det kommer ur min mun....

På samma sätt är de flesta överens om att Svastikan inte är så lämplig utsmyckning av byggnader, kläder och annat oavsett vad den hade för betydelse från början långt innan vår lilla mustachprydde dåre gjorde att den förknippas med ondska och elände..

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Uttrycket "Dj-vla blatte" spelar dock i händerna på diverse obskyra element som i brist på bättre förklaringar skyller sin egen misär på en grupp som de inte tillhör och som räknas som lägre stående (av de själva).[/QUOTE]
Uttrycket "blatte i BMW" ser jag som en målande beskrivning av en mörkhyad person i en bil från BMW. "Fetto i en BMW" ser jag som en målande beskrivning av en överviktig person i en BMW o s v. Själv skulle jag inte använda såna beskrivningar om enskilda personer. Detta som en sorts förkortning och förenkling. För nåt år sen blev en polis åtalad för att han ropat ut på radion att han just sett en neger begå ett brott. Han skulle givetvis sagt mörkhyad nysvensk härstammande från afrika.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Flamma77 skrev:
Att ha ett sådant behov av att dela in människor i olika fack och sätta benämningar på dem är att tänka i 'Jag och Dom-termer'. Avståndet till främlingsfientlighet och rasism är mindre då än om du skulle tänka på att vi alla har gemensamma nämnare.

Dom fack jag delar in folk i är de som bör vara inlåsta och de som kan vara fria. Det har inget med invandrare att göra. En stor del är invandrare men den största delen av invandrare är hur bra som helst.

Om ni hyser så starkt agg mot ordet b****e så får jag väl försöka låta bli att använda det i er närvaro. Men jag hoppas ni förstått vad jag menar med det iallafall.

Får börja snacka bågar istället, det är väl därför vi är här?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Flamma77 skrev:

Yes! Jag förstår precix!!

Själv delar jag upp mänskligheten i 2 grupper. :fatta!
Dom som delar mänskligheten i 2 grupper, och dom som inte gör det!
:hihi

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:
....Det har inget med invandrare att göra. ...

Så bra. Då behöver du aldrig någonsin använda ordet blatte igen. Eller?

Själv ska jag köpa en apelsin på vägen hem, en sån där gul, avlång, böjd grej du vet

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
RW skrev:
Uttrycket "Dj-vla blatte" spelar dock i händerna på diverse obskyra element som i brist på bättre förklaringar skyller sin egen misär på en grupp som de inte tillhör och som räknas som lägre stående (av de själva).
Uttrycket "blatte i BMW" ser jag som en målande beskrivning av en mörkhyad person i en bil från BMW. "Fetto i en BMW" ser jag som en målande beskrivning av en överviktig person i en BMW o s v. Själv skulle jag inte använda såna beskrivningar om enskilda personer. Detta som en sorts förkortning och förenkling. För nåt år sen blev en polis åtalad för att han ropat ut på radion att han just sett en neger begå ett brott. Han skulle givetvis sagt mörkhyad nysvensk härstammande från afrika.[/QUOTE]

:rolleyes:
Jag vill absolut inte kasta "mera ved på brasan" men kolla :7peta
http://www.yttermera.se/wcshop/fordon_tillbehor/spagge_kit.html

och en annan nyhet är :hihi
http://www.yttermera.se/lackochratt/pages/hastighetsgalna.html

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
brinckis skrev:
Dom fack jag delar in folk i är de som bör vara inlåsta och de som kan vara fria. Det har inget med invandrare att göra. En stor del är invandrare men den största delen av invandrare är hur bra som helst.

...

Det hör ju till människans natur att dela in och sortera saker i grupper och kategorier, eftersom det blir lättare att relatera till dem då. Det gör jag med.
Det i allafall jag aktar mig för är att ge grupperna rangordning och värdera dem sinsemellan...

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Chrille skrev:
Så bra. Då behöver du aldrig någonsin använda ordet blatte igen. Eller?

Själv ska jag köpa en apelsin på vägen hem, en sån där gul, avlång, böjd grej du vet

Men det heter ju bapelsin :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...