varför försöka??

Status
Ej öppen för fler svar.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Chrille skrev:
Är det samma människor som kallar tjejer för horor, negrer för apor och judar för kroknäsor?? Det är ok om de inte menar det då eller???

Det är inte riktigt samma sak ... men det tycks vara svårt att förstå :kocko . Alla invandrare är inte Blattar ... Blattar är de som tar sitt krigiska, våldsamma levende från sitt hemland till Terra Scaniae och utövar detta här. 16 åringen i Malmö t.ex. han är en j*vla blatte ... skulle spränga en skola i Malmö och döda minst 25 pers ... normalt :confused: såna kan vi va utan. För några veckor sedan var det en kidnappning i Malmö där det slutade med mord ... han heter inte Svensson kan jag lova. Går man bara går ut i Malmö så finns det ett antal olika gäng som springer runt och tafsar och har sig på brudar ... det är blattar. Du har tidigare sagt att pedofiler, våldtäcksman osv är idioter ... blattar är samma som "dina" idioter men kommer från ett annat land. Kom ner till Malmö vet jag ... av 52 % invandrare finns det gott om Blattar som lever på dina surt förärvade skatte pengar.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Så är det!

RW skrev:
Var ute och körde i söndags på små svängilisväng vägar i lagom tempo. Då svänger en Passat, med tydliga tecken på att den framfördes av en tonåring, in på vägen jag just skulle sväng in på. Den satte högsta fart direkt när bilföraren såg mig i backspegeln. Knäpp som man är gasade man på. Jag närmade mig bilen i rask takt varvid bilföraren stod på gasen så att han var nära att åka av vägen några gånger. Det gick ganska friskt på den lilla svängilisväng vägen men jag kom ännu närmare bilen och började fundera på att köra om. Då blinkade killen i bilen in till sidan för att markera att det var ok att köra om. Det var i o f s kul att visa vem som var bäst och snabbast :rofl men varför försökte han ens :kocko . Han borde insett från början att han var chanslös.

Med en bra förare, stötdämpare i bilen som är ok och bra däck har vi hojåkare problem att hänga med när det svänger! Kurvhastigheten är i dessa fall högre än vad de flesta av oss har båge och kunskap för!

Vad avser acc. så är det ju givet, så till vida bilen inte väger 600 kg eller kostar 2.5 milj kr.

Visst har man blivit utmanad och visst har man varit omogen nog att "haka på" ibland. Men med åldern kommer sunt förnuft och man inser att man nog skall hålla lite avstånd till Pasater med yngre förare. För helt plötsligt får de för sig att svänga av vägen eller göra pirruetter med farsans bil. Om man då kör något fortare än hastighetsbegr. så flyger en massa lösa delar från bilen som kan skada oss! Dessutom kan det ju finnas en orsak till att 18-åringen virvlar runt på vägen som en skadesjuten kråka, typ diesel, grus och annan skit!

Hur mår man efter att killen kört ihjäl sig då bara för att man var dum nog att "haka på"??? Förmodligen kass!

Jag vet, det är hans ansvar att framföra sitt fordon på ett säkert sätt. Men nog kan man själv påverka en ung människa att INTE gasa mer än nödvändigt! Låt han "vinna" om ni ser att han inte har full koll! Vad spelar det för roll!???

Gjorde själv en dumhet för ett par veckor sedan! Hade varit ute och kört en liten tisdagstouring med klubben. Jag körde först och bestämde således tempot och vi var på väg hem till Götet!

Passerade sjön vid Landvetter och hade satt av i ett tempo någonstans runt 140 - 160 km/h, vilket är ganska lagom för att ha kul på den vägen.

Väl framme i Mölnlycke kommer man fram till en rondell i vilken en ung kille i "pappas lånade" S60 (okänd motorstorlek) svängde åt samma håll som vi skulle dvs. rakt fram.

Jag kom ut ur rondellen, som är djävligt liten, i lagom lugn fart (kanske 60-70 km/h. Killen satte av med bilen i bra sluring. Dum som jag var blev jag "triggad" och hängde på, utan större problem vad avser accelerationen naturligtvis.

Till en början låg jag ca. 30m bakom honom. Men vartefter farten ökade insåg jag att jag inte ser tillräckligt långt fram. Så när mätaren stod på 190 - 200 km/h slog jag av och gav honom och mig manöverutrymme dvs. ca. 60 - 70 m bakom i stället.

Lagom till att bilen passerade Shellmacken, där han måste svänga lite för att passera en refug fick han ett släpp på bakvagnen som heter duga. Farten var ju knappast laglig (50 km/h). Det redde som tur var upp sig och både han och jag slog av på tempot.

Nästa rondell körde han vänster och vi andra rakt fram. Kan gissa att han"sket på sig". Men kontentan av detta är att det hade kunnat gått riktigt illa för både honom och mig om jag legat närmare och han hade börjat dansa vals mellan lyktstolpar och gatukanter.

Onödigt och omoget, från min sida, var det. Det hade varit bättre om jag hade "klippt" honom på insidan vid utgången av första rondellen i stället och själv bestämt tempot! ;-)

Nä, skämt o sido! man skall inte bara använda huvudet till att hänga hjälmen på!

// Niklas

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KickAss_Prod´s skrev:
1. Du har alltså aldrig träffat på det irl?

2. Klart det är oacceptabelt precis som det är när nysvenskar spyr galla över oss svennefittor!

3. Du säger att du inte har ngt behov av o uppträda korrekt inför folk som tycker annorlunda.

4. Kan du förklara varför just det du tycker är korrekt?

5. Vanföreställningar??? Hur kan du säga så när du bevisligen inte ens varit med om det i IRL?

6. Du säger att du börjat hysa agg mot slöddret? Varför har inte svennar rätt o hysa agg mot nysvenskar som förpestar deras tillvaro med glåpord, hot, bråk,rån,våldtäckt, mm.?
1. Jo, det är väl klart att jag har. Sitt inte och övertolka.

2. Ja, det är väl klart! Men det är bättre om du tar den diskussionen med de idioter som kallar dig för svennefitta. Det är det ingen här som gör.

3. Nä, det säger jag inte. Detta är vad jag säger: "Jag har inget som helst behov av att uppträda politiskt korrekt inför rådumma, halvvuxna pojkar." Det är en djupgående skillnad däremellan.

4. Nä, jag skiljer på tyckande och påståenden om sakförhållanden. Det borde du också göra.

5. Jag kommenterar inte skribenternas irl-påståenden. Dem vet jag inget om. Jag kommenterar det arslena skriver här.

6. Nä hörru, hys du agg till alla som förpestar din tillvaro. Det gör jag. Men det är inte det saken handlar om.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:
... Du har tidigare sagt att pedofiler, våldtäcksman osv är idioter ... blattar är samma som "dina" idioter men kommer från ett annat land. .....

Aha, det finns bättre o sämre idioter. Helge Fossmo, är han en blatte eftersom det mesta tyder på att han är en riktigt jubleidiot?? Eller hade det varit värre om han hade hetat Usama. Det resonemanget är lätt att förstå - brunhyade idioter är värre än vithyade.

...men om Pekka våldtar din tjej då? Är han då en blatte eller kan du trösta henne med "att det var iaf inte en blatte...."

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
Chrille skrev:
...men om Pekka våldtar din tjej då? Är han då en blatte eller kan du trösta henne med "att det var iaf inte en blatte...."

Nej då är man plötsligt en finnjävel. :tummenupp

"Jag hatar invandrare! Jag ska flytta till ett land där dom inte tar emot några!"

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Chrille skrev:
Aha, det finns bättre o sämre idioter. Helge Fossmo, är han en blatte eftersom det mesta tyder på att han är en riktigt jubleidiot?? Eller hade det varit värre om han hade hetat Usama. Det resonemanget är lätt att förstå - brunhyade idioter är värre än vithyade.

Du är inte för smart va eller så vill du inte förstå :dummer . Jag har aldrig sagt att "svenskar" som begår brott är bättre än invandrare. Och det var du som använde idiot som benämning pedofiler osv ... inte jag. En enkel fråga till dig och förstår du inte så tillhör du de lyckligt lottade som inte vet hur den riktiga världen ser ut :Bugar . Varför begås fler brott på invandringstäta områden än andra? Kan det ha något med invandrare att göra tror du? :nicka

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Avarage skrev:
Med en bra förare, stötdämpare i bilen som är ok och bra däck har vi hojåkare problem att hänga med när det svänger! Kurvhastigheten är i dessa fall högre än vad de flesta av oss har båge och kunskap för!

Hur mår man efter att killen kört ihjäl sig då bara för att man var dum nog att "haka på"??? Förmodligen kass!

Jag vet, det är hans ansvar att framföra sitt fordon på ett säkert sätt. Men nog kan man själv påverka en ung människa att INTE gasa mer än nödvändigt! Låt han "vinna" om ni ser att han inte har full koll! Vad spelar det för roll!???

// Niklas

Jag var på väg flera gånger att slå av när jag såg att killen hade problem att hålla kvar bilen på vägen. Vinnarinstinkten tog dock överhand :dummer . Samtidigt tycker jag nog att var och en får ta ansvar för sitt eget handlande och hade killen kört av vägen så var det hans fel och inte mitt. Förövrigt har jag aldrig blivit rastad på vägen men hängt av många, även snabbare hojar och bilar. Om det sen beror på att jag är duktig förare eller inte har vett i skallen vetefan.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:
.... Varför begås fler brott på invandringstäta områden än andra? Kan det ha något med invandrare att göra tror du? :nicka

Eller varför begås fler brott i områden med arbetslösa, bidragstagare och socialt utslagna. .....men var var det nu igen som invandrarna brukar bo?

Frågan är fortfarande: är det bara bruna idioter som är blattar och är de värre än vita idioter som gör samma idiotiska saker??

Edit/Det finns ingen anledning att säga blatte. Det är DET som jag försöker förklara. Närr du gör det så är de pga av du tycker att invandrare är sämre än svenskar, någon annan anledning kan det inte finnas. .. Annars vore de väl bara idioter.

Last edited:

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Chrille skrev:
Eller varför begås fler brott i områden med arbetslösa, bidragstagare och socialt utslagna. .....men var var det nu igen som invandrarna brukar bo?

Frågan är fortfarande: är det bara bruna idioter som är blattar och är de värre än vita idioter som gör samma idiotiska saker??

Edit/Det finns ingen anledning att säga blatte. Det är DET som jag försöker förklara. Närr du gör det så är de pga av du tycker att invandrare är sämre än svenskar, någon annan anledning kan det inte finnas. .. Annars vore de väl bara idioter.

Jag sa tidigare att det är ingen skillnad på vita idioter o blattar i idiotgrad. Men blattar agerar på olika sätt som gör dem till blattar. En invandrare kan vara en idiot men en svensk kan inte vara en blatte ... kvittar hur mycket den försöker. Tolka mig rätt nu!!!

Det är ju bra att du vet vad jag tycker :tummenupp :kocko

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
brinckis skrev:
...

Det är ju bra att du vet vad jag tycker :tummenupp :kocko

Du lämnar, genom dina förtydligande, inget utrymme för feltolkningar. Idioter med invandrarbakgrund är en speciell sorts idioter och de kan man kalla för blattar. Du är rasist helt enkelt såvida du inte kallar IdiotPekka för blatte när han snor din cykel.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
1. Jag sa tidigare att det är ingen skillnad på vita idioter o blattar i idiotgrad.
2. Men blattar agerar på olika sätt som gör dem till blattar.
3. En invandrare kan vara en idiot men en svensk kan inte vara en blatte ... kvittar hur mycket den försöker.

Tolka mig rätt nu!!!

Ok vi gör ett försök.

1. Det skulle innebära att om det inte är någon skillnad på äktsvenska helylleidioter och idioter av annan hudfärg än den alabastervita så finns det ingen anledning att kategorisera i å ena sidan idioter och å andra sidan av dig benämnda gruppen blatte. Eller?
Det innebär att du gör en distinktion på grund av hudfärg och då är du..... ja just det "rasse"

2. Om människor av annan hudfärg än den alabastervita agerar på olika sätt så blir det en heterogen grupp. Agerar de olika på grund av graden av "mörkhet" i hyn? Oavsett så vill du ändå bunta ihop denna heterogena massa till just "blattar" :va

3. Hmmm. Här faller punkt 1 på grund av inkonsistens. För en blatte va ju en idiot. Men du påstår att en idiot inte kan va en blatte.
Nope, jag får inte ihop det.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
brinckis skrev:
...blattar...blattar...blatte ...
Du skall inte använda ord du inte har någon egentlig förståelse för. Det latinska ordet blatta betyder kackerlacka. Blatte kommer ur det. Ordet etablerades under sent 1800-tal av en lundensare som hörde till den götiska rörelsen - de som bl a påstod sig kunna bevisa att mänskligheten hade sitt ursprung i Sverige.

Systematik:
· Rike: Animalia
· Stam: Arthropoda
· Klass: Insecta
· Ordning: Blattodea
· Familj: Blattidae
· Släkte: Blatta

Stick nu till 125-forumet.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
Jo visst men vad skiljer ett I land från ett U land? Var kommer de flesta invandrare ifrån?

Från ett annat land, det är väl definitionen på invandrare... eller?

För övrigt kom största kullen invandrare från Serbien-Montenegro under 2003.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Det som har framkommit såhär långt är att man, utan alltför stora förbehåll, fritt kan uttrycka sig om hur man känner inför hustrumisshandlaren Kalle Svensson eller snuskgubben Olle Johansson som antastar tonårsflickor. Men...ähum! Hur ända in i det heligaste av verbal korrekthet skall en person uttrycka sig; om denne av någon anledning vill klargöra att det - gud förbjude - är någon av utomkulturell härkomst som gäckar dennes sinne?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Jag förstår inte att ni orkar lägga så mycket energi på ordet blatte?? Det började med att jag sa att BMW stod för Blatte Mit Wagen vilket är helt korrekt om man tittar i Malmö. Blattar är ju invandrare som lever sin kultur här i Terra Scaniae och utnyttjar vårt svensk system. De vill inte anpassa sig till vår kultur, inte lära sig språket men bidrag vill de ha och brott begår de. Måste säga detta igen så Ni inte tolkar fel igen ... invandrare behöver inte vara blattar ... jag har många polare som är invandrare och de är hur bra som helst ... Ni skulle höra dem tala om blattar då hade Ni fått fullt upp.

Jag orkar inte svara er mera nu ... kan bara säga BESÖK MALMÖ och upplev problemen innan ni uttalar er. Det är lätt att känna empati för folk när man inte vet hur de är.

Och du lustigkurre ... jag har aldrig kört 125:a så jag kan tyvärr inte snacka med dig där.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Backdraft skrev:
.Men...ähum! Hur ända in i det heligaste av verbal korrekthet skall en person uttrycka sig; om denne av någon anledning vill klargöra att det - gud förbjude - är någon av utomkulturell härkomst som gäckar dennes sinne?

Varför ska du klargöra det så länge du inte ska lämna signalement på en individ?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Backdraft skrev:
Det som har framkommit såhär långt är att man, utan alltför stora förbehåll, fritt kan uttrycka sig om hur man känner inför hustrumisshandlaren Kalle Svensson eller snuskgubben Olle Johansson som antastar tonårsflickor. Men...ähum! Hur ända in i det heligaste av verbal korrekthet skall en person uttrycka sig; om denne av någon anledning vill klargöra att det - gud förbjude - är någon av utomkulturell härkomst som gäckar dennes sinne?

Precix..
:7peta Det gäller att hata alla lika mycket!

(Dirty Harry)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...