zpeppy skrev:Hehe det kyler ju bättre i 150-160 med, den varvar ju inte bara mer, de går ju fortare också = kylarn får mer luft på sig och kyler bättre...
Så din hoj går kallare när du kör den fortare och pressar den mer?
zpeppy skrev:Hehe det kyler ju bättre i 150-160 med, den varvar ju inte bara mer, de går ju fortare också = kylarn får mer luft på sig och kyler bättre...
Haha ja det gör den...än när jag står stilla i kö på motorvägen...Padde skrev:Så din hoj går kallare när du kör den fortare och pressar den mer?
zpeppy skrev:Haha ja det gör den...än när jag står stilla i kö på motorvägen...
Har för mig martin sa att han hade hört med mc-verkstan och de sa att det är inget att oroa sig för under inkörningen....är dock inte säker...Padde skrev:Ja jämnfört med när du står i kö ja, men tempen lär höjas i vilket fall.
Och i Martins fall då han säger (om jag nu läst rätt i någon annan tråd) att mätaren står på mitten som arbetstemperatur skulle jag nog kolla över kyl systemet och försöka hitta felet för så varm har nog aldrig min NSR vatt mer än dom gångerna jag tränade garage svängen.
zpeppy skrev:Har för mig martin sa att han hade hört med mc-verkstan och de sa att det är inget att oroa sig för under inkörningen....är dock inte säker...
Jo jag vet, känns skumt, det är ju inte så varmt ute nu heller...Padde skrev:Jo jag har också läst det men hur troligt låter det att hans hoj ska gå varmare än alla andra NSR? Aja jag vet inte så bra så jag ska inte uttala mig men jag skulle iaf kollat upp det. Står den i mitten på normal temperatur och han hamnar i en kö/pressar den hårt kommer den ju troligvis närma sig det röda. Aja.
Vet inte var den satt då jag bad dom ta bort den på servicen, förmodligen satt den inte på batteriet, då borde jag upptäckt den.AndersJohansson skrev:Om du läser vad jag skrivit här http://bike.se/forum/thread.php?t=28569
Så förstår du att du har en "slö" modell.
DVS ditt varvtalstopp sitter på batteriet? Eller?
Precis som någon hade skrivt tidigare så är den bla strypt genom att avgasportarna inte öppnar. Testa att dra upp dom till max!( med vajern, dra flera gånger fram och tillbaka så märker du att du får dom längre upp eftersom...) Det gör skillnad!
Testa och återkom med resultatet
Den kommer att tappa i botten och få en liten svacka runt 7-8 om du lyckas få dom i topp men du får lite mer fart på högre varv. När min var strypt så där kunnde jag härda upp den i en 120-130 iaf![]()
NSR_Martin skrev:Vet inte var den satt då jag bad dom ta bort den på servicen, förmodligen satt den inte på batteriet, då borde jag upptäckt den.
Ja, jag vet, har testat det... Den va dock inte inkörd då, så man kanske skulle göra ett nytt test... Tokslö på låga varv blir den iaf
Padde sa att det är två CDI boxar, vilket väll är lite fel, ena är ju styrenhet för RC ventilen... Den kan ju va strypt isf, vet någon om det är samma som på gammla NSRen?
NSR_Martin skrev:Vet inte var den satt då jag bad dom ta bort den på servicen, förmodligen satt den inte på batteriet, då borde jag upptäckt den.
Ja, jag vet, har testat det... Den va dock inte inkörd då, så man kanske skulle göra ett nytt test... Tokslö på låga varv blir den iaf
Padde sa att det är två CDI boxar, vilket väll är lite fel, ena är ju styrenhet för RC ventilen... Den kan ju va strypt isf, vet någon om det är samma som på gammla NSRen?
AndersJohansson skrev:Det jag skrev först var tänkt till trådskaparen.
Iaf men hur går den annars då typ motorkaraktär. Min hade "effket" mellan typ 5000-(8000/9000)
Ang. gammla NSR så är dom inte strypta så, dom är "hederligt" strypta med insugnings strypning och en i själva avgasporten, alltså inte i ventilen utan i utblåset, om du fattar?
Det känns som den går bra, avgasporten funkar ju som den ska på låga varv iaf så där är den stark (om nu en 125cc kan va stark på mellanregistretAndersJohansson skrev:Det jag skrev först var tänkt till trådskaparen.
Iaf men hur går den annars då typ motorkaraktär. Min hade "effket" mellan typ 5000-(8000/9000)
Ang. gammla NSR så är dom inte strypta så, dom är "hederligt" strypta med insugnings strypning och en i själva avgasporten, alltså inte i ventilen utan i utblåset, om du fattar?
Jo det var det jag försökte sägaPadde skrev:Gammla NSR har en strypning i insuget och en i cylinder mynningen till avgasröret.
NSR_Martin skrev:Det känns som den går bra, avgasporten funkar ju som den ska på låga varv iaf så där är den stark (om nu en 125cc kan va stark på mellanregistret)...
Padde, jopp, måste kolla upp det... Det enda jag kan tänka mig är topplockspackningen, för om den ligger normalt, o jag gasar ur den en raka står tempmätaren i mitten sen....
AndersJohansson skrev:Det jag skrev först var tänkt till trådskaparen.
crackmac skrev:Jag var lite osäker på vem du riktade dig tillden här tråden har börjat hamna lite OT (från min till martins hoj
) och jag är inte jättevass på att meka och så, än
Jag får väl pilla på det här lite senare när det blir varmare och jag får tag på någon runt sthlm eller nacka som kan ta en testrepa med min hoj.
Om jag har crm, var kan jag köpa nsr cylinder (och kolv)? och hur mycket kan det kosta? Något annat som måste bytas?
0nicke0 skrev:...till exempel Mcvaruhuste på norrastationsgatan i Stockholm.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |